18 obserwujących
970 notek
682k odsłony
  72   1

Sfałszowanie parametrów w raporcie MAK c.d. - porównanie z normalnymi danymi.

  

  MAK sfałszował  parametry na ścieżce  zniżania , by  zrzucić winę na pilotów.


 po pierwsze zmieniono trajektorię zniżania od odległości  ok. 3150 m od pasa- samolot nagle  zaczął zniżać się bardziej stromo - celując w obniżenie  przed lotniskiem, choć do tego momentu jego tor lotu wycelowany był w miejsce w pobliżu pasa i gdyby tylko  kontynuował tę trajektorię  - to trzymając się  narracji MAK i wykluczając  zamach-  żadnego CFIT by nie było.

image

po drugie musiano zmniejszyć prędkość  samolotu

gdyż

prędkość którą  przyjęła załoga na ścieżce wykluczała  lądowanie-

było to podejście  próbne- załoga  zamierzał zorientować się co do rzeczywistych  warunków  w rejonie   pasa  i odejść na drugi krąg

 Oni nie podchodzili  do lądowania -https://www.salon24.pl/u/niegracz/1189035,generalnie-to-tu-154-w-smolensku-wykonywal-podejscie-probne-nie-ladowal

image


https://www.salon24.pl/u/niegracz/1235856,sfalszowanie-parametrow-w-raporcie-mak-fizyki-sie-nie-oszuka-rozwiazanie

jak to podałem w notce:

 średnie opóźnienie  na tym odcinku 2,05 sek  to 0,95 m/s2 - czyli ok. 0,1g

- musiałaby zadziałać siła  ok.7,6 Ton

...

Porównajmy wartość tego opóźnienia z pomiarami   wartości z rzeczywistego lądowania samolotu Boeing 767

-



Jak widać prawie przez 6 sekund po przyziemieniu ( każda  kreska  pionowa to 1 sekunda), po wysunięciu hamulców aerodynamicznych ,  wartość opóźnienia ( przeciążenia wzdłużnego)  nie przekracza0,1 g

image

- dopiero po rozpoczęciu hamowania  kołami wartość przeciążenia zbliża się momentami do 0,2 g

( w samym momencie zetknięcia  jest chwilowy  impuls 0,27 g)
 

****


Jak widać,  aby na samolot zadziałało przeciążenie rzędu 0,1 g  musiały być włączone  hamulce aerodynamiczne (dodatkowo działał też już opór  toczenia się kół  po pasie)

- tymczasem samolot Tu-154 w Smoleńsku nie wysuwał w tym momencie żadnej mechanizacji skrzydła-

nie mogła tam zadziałać siła prawie 8 Ton - bo nie było źródła  tej siły


to nagłe przyhamowanie samolotu Tu-154 w powietrzu to tylko manipulacja  parametrami przez  MAK


*

oczywiście - jak w każdej kwestii  , w której mam rację- spotykam się z natychmiastową i reakcją hejterów smoleńskich -propagujących  narrację MAK (dzieje się tak od 12 lat !!)

co np. wydał z siebie  współpracownik  prof.Artymowicza, uczestnik konferencji smoleńskich

mgr fizyki ( bardzo były) Michał Jaworski

image

ten ignorant i manipulant napisał to a propos notki:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1236643,kazdy-prostym-eksperymentem-moze-przekonac-sie-ze-mak-sfalszowal-zapisy


każdy może też  sprawdzić  jakie będzie  przeciążenie przy hamowaniu samochodem z prędkości 40 km/h ( 11,2 m/s) do zera w ciągu  2 sekund

https://www.easycalculation.com/physics/classical-physics/deceleration.php

image

 jak widać przeciążenie  ma wartość, aż 0,56g  i jest nieporównanie większe niż  owo 0,1g

 które i tak jest odczuwane


a ja w notce napisałem
-
możemy porównać nasze odczucie przy hamowaniu samochodem z tym zapamiętanym z lotu ..

.. czy kiedykolwiek przy zniżaniu , podejściu   do lądowania - mieliśmy w powietrzu odczucie gwałtownego hamowania ?; podobne do tego jak  przy hamowaniu  samochodem o 7 km/h w ciągu 2  sekund ?
- Nie !

tak - 0,1g jest wyraźnie odczuwalne


image





Lubię to! Skomentuj1 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale