quwerty quwerty
72
BLOG

Sfałszowanie parametrów w raporcie MAK c.d. - porównanie z normalnymi danymi.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 1

  

  MAK sfałszował  parametry na ścieżce  zniżania , by  zrzucić winę na pilotów.


 po pierwsze zmieniono trajektorię zniżania od odległości  ok. 3150 m od pasa- samolot nagle  zaczął zniżać się bardziej stromo - celując w obniżenie  przed lotniskiem, choć do tego momentu jego tor lotu wycelowany był w miejsce w pobliżu pasa i gdyby tylko  kontynuował tę trajektorię  - to trzymając się  narracji MAK i wykluczając  zamach-  żadnego CFIT by nie było.

image

po drugie musiano zmniejszyć prędkość  samolotu

gdyż

prędkość którą  przyjęła załoga na ścieżce wykluczała  lądowanie-

było to podejście  próbne- załoga  zamierzał zorientować się co do rzeczywistych  warunków  w rejonie   pasa  i odejść na drugi krąg

 Oni nie podchodzili  do lądowania -https://www.salon24.pl/u/niegracz/1189035,generalnie-to-tu-154-w-smolensku-wykonywal-podejscie-probne-nie-ladowal

image


https://www.salon24.pl/u/niegracz/1235856,sfalszowanie-parametrow-w-raporcie-mak-fizyki-sie-nie-oszuka-rozwiazanie

jak to podałem w notce:

 średnie opóźnienie  na tym odcinku 2,05 sek  to 0,95 m/s2 - czyli ok. 0,1g

- musiałaby zadziałać siła  ok.7,6 Ton

...

Porównajmy wartość tego opóźnienia z pomiarami   wartości z rzeczywistego lądowania samolotu Boeing 767

-



Jak widać prawie przez 6 sekund po przyziemieniu ( każda  kreska  pionowa to 1 sekunda), po wysunięciu hamulców aerodynamicznych ,  wartość opóźnienia ( przeciążenia wzdłużnego)  nie przekracza0,1 g

image

- dopiero po rozpoczęciu hamowania  kołami wartość przeciążenia zbliża się momentami do 0,2 g

( w samym momencie zetknięcia  jest chwilowy  impuls 0,27 g)
 

****


Jak widać,  aby na samolot zadziałało przeciążenie rzędu 0,1 g  musiały być włączone  hamulce aerodynamiczne (dodatkowo działał też już opór  toczenia się kół  po pasie)

- tymczasem samolot Tu-154 w Smoleńsku nie wysuwał w tym momencie żadnej mechanizacji skrzydła-

nie mogła tam zadziałać siła prawie 8 Ton - bo nie było źródła  tej siły


to nagłe przyhamowanie samolotu Tu-154 w powietrzu to tylko manipulacja  parametrami przez  MAK


*

oczywiście - jak w każdej kwestii  , w której mam rację- spotykam się z natychmiastową i reakcją hejterów smoleńskich -propagujących  narrację MAK (dzieje się tak od 12 lat !!)

co np. wydał z siebie  współpracownik  prof.Artymowicza, uczestnik konferencji smoleńskich

mgr fizyki ( bardzo były) Michał Jaworski

image

ten ignorant i manipulant napisał to a propos notki:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1236643,kazdy-prostym-eksperymentem-moze-przekonac-sie-ze-mak-sfalszowal-zapisy


każdy może też  sprawdzić  jakie będzie  przeciążenie przy hamowaniu samochodem z prędkości 40 km/h ( 11,2 m/s) do zera w ciągu  2 sekund

https://www.easycalculation.com/physics/classical-physics/deceleration.php

image

 jak widać przeciążenie  ma wartość, aż 0,56g  i jest nieporównanie większe niż  owo 0,1g

 które i tak jest odczuwane


a ja w notce napisałem
-
możemy porównać nasze odczucie przy hamowaniu samochodem z tym zapamiętanym z lotu ..

.. czy kiedykolwiek przy zniżaniu , podejściu   do lądowania - mieliśmy w powietrzu odczucie gwałtownego hamowania ?; podobne do tego jak  przy hamowaniu  samochodem o 7 km/h w ciągu 2  sekund ?
- Nie !

tak - 0,1g jest wyraźnie odczuwalne


image





quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka