The Fulcrum’s maximum roll rate is 160° per second. At slow speed this decreases to around 20° per second. Coupled with the large amount of stick movement required, the Fulcrum is extremely sluggish at slow speed.
MIG-29 ( nazwany Zachodzie : Fulcrum) ma maksymalną prędkość obrotu wokół osi wzdłużnej - 160 stopni na sekundę. Ale przy niskich prędkościach ta prędkość obrotowa spada do 20 stopni na sekundę. W połączeniu z koniecznością wykonywania dużych ruchów drążkiem sterowniczym Mig-29 jest bardzo ociężały przy małych prędkościach.

W Smoleńsku rzekomo Tu-154 po 1,4 sek Tu-154 obrócił się na lewa stronę o 45 stopni; biorąc pod uwagę to, że początkowa prędkość obrotowa była 0 , to max. prędkość obrotowa była wyższa niż 45 stopni na sekundę czyli ponad 2 razy wyższa niż Miga-29 stworzonego do wykonywania szybkich manewrów.
Dodatkowo Tu-154 był w tym momencie w konfiguracji czyniącej samolot bardzo ociężałym i trudnym do wykonywania manewrów: klapy miał wysunięte na 36 stopni a może i 45 stopni ( są tu różne zdania).

Znacznie większy opór powietrza ( siła) będzie działał na skrzydło lewe gdyż wysunięte klapy tworzą kieszeń powietrzną
z kolei na prawym skrzydle opływ powietrza będzie ułatwiony .
Efekt ten częściowo będzie niwelowany gdy prawe skrzydło jest dłuższe.
Ale z drugiej strony następuje spadek siły nośnej skrzydła prawego a wzrost lewego ze względu na zmiany w opływie powietrza.
Szybko dojdzie do stanu równowagi.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka