Неповрежденные кроны деревьев слева по направлению полета от ствола березы. Упавшая вершина березы лежит перпендикулярно курсу самолета. Фото: Сергей Амелин / get.google.com Больше читайте тут: http://gordonua.com/publications/kapitan-protasov-o-krushenii-pod-smolenskom-samoleta-polskoy-delegacii-dlya-dezorientacii-ekipazha-byli-ustanovleny-lozhnye-svetovye-orientiry-157130.html Wersja „katastrofy" „ Tu-154 wg kapitana rezerwy Arkadija Protasowa (bloger rosyjski Flanker 20)
Flanker napisał obszerny list otwarty do MAK- z kopią do prokuratury rosyjskiej , w którym podważa oficjalną wersje wydarzeń.
Текст отправлен на адрес редакции Gazeta.pl, редакции Nasz Dziennik, сайта Compromat.ru, редакции Gazeta.ru, Независимой газеты, Новой газеты, сайта Kasparov.ru, редакции Polskatimes.pl, МАК: mak@mak.ru, Анодиной Т.Г.: tanodina@mak.ru
Treść listu znana jest także redakcjom, Gazeta.pl. Naszego Dziennika, i Polska Times.
http://www.evangelie.ru/forum/t124570.html
Na forum rosyjskim zamieszczone obszerne streszczenie stanowiska Flankera w zakresie sterowania samolotem na ścieżce schodzenia;( dalej moje tłumaczenie sporego fragmentu tekstu) Flanker twierdzi , że piloci nie sterowali zniżaniem samolotem za pomocą pokrętła spusk-padjom a w rzeczywistości samolot zniżał się w trybie automatycznym w systemie TLS a piloci tylko obserwowali realizację zniżania ; co więcej Flanker twierdzi, że w samym raporcie MAK są dowody , że było tak jak to opisano niżej.
Zgodnie z oficjalnym raportem MAK piloci 101 pułku sterowali zniżaniem się samolotu za pomocą dwóch pokręteł z których jedno zmienia kąt pochylenia( zniżania się samolotu) a drugie zmienie kierunek lotu. Flanker zwrócił uwagę na to , że wśród materiałów zawartych w raporcie MAK, są zapisy rejestratorów pokładowych , dowodzące , że w rzeczywistości samolot na ścieżce sterowany był inaczej: piloci nie sterowali samolotem ręcznie
a tylko kontrolowali proces zniżania , realizowany przez autopilota ,który sam sterował zniżaniem , kierunkiem i szybkością zniżania( to jest pochyleniem przechyleniem samolotu i mocą silników). Autorzy raportu MAK nie zauważyli( lub liczyli na to , że nikt nie zauważy) że ich wersja całkowicie wyklucza samodzielne( to znaczy nie związane z poruszaniem przez pilotów dwóch pokręteł) działanie autopilota w zakresie sterowania zniżaniem i przechyleniem samolotu ( to sterowanie autopilot realizuje przez drążek sterowy) , a w materiałach raportu są zapisy z rejestratorów , bezsprzecznie świadczące o samodzielnych działaniach autopilota w czasie zniżania po ścieżce. To może znaczyć tylko jedno, że przy podchodzeniu do lądowania samolot był sterowany zewnętrznie ( przez radio).
Systemy sterujące samolotem przy podejściu do lądowania są od dawna stosowane w lotnictwie- pozwalają statkowi powietrznemu realizować tak zwane podejście automatyczne, dokładnie podprowadzając go do pasa nawet w złych warunkach atmosferycznych(…) Mówiąc dokładniej, ten system zainstalowany na lotnisku nie kieruje samolotem a kieruje go , umożliwiając pokładowemu autopilotowi , który w tym momencie realizuje sterowanie samolotem , orientowanie się wg kilku radionadajnikom. Materiały opublikowane przez sam MAK , bezdyskusyjnie pokazują- że polski Tu-154 wykonywał 10 kwietnia 2010 roku pod Smoleńskiem rzeczywiście podejście automatyczne. Dlaczego więc, autorzy raportu MAK postanowili kłamać, kryjąc ten fakt , tym samym popełniając ciężkie przestępstwo? Rzecz w tym , że automatyczny system sterowania samolotem ,który sprowadza samolot na pas , określa się mianem systemem kurs-glissada , a po angielsku TLS( Transponder Landing System) w rzeczywistości prowadził i doprowadził samolot nr 101 zamiast do pasa to w porosłe drzewami obniżenie , wydostać się z którego samolot już po prostu nie mógł: aby uniknąć katastrofy ,samolot musiałby wznosić się pod kątem większym niż pozwalają charakterystyki techniczne Tu-154.
c.d.
Jaki to sposobem system, przeznaczony dla bezpiecznego doprowadzenia samolotu na pas, doprowadził do go do katastrofy ? Co było przyczyną - złe zamiary strony przyjmującej czy błąd techniki ? Ale gdyby przyczyna leżała w technice , to po co było fałszować obraz zdarzenia w oficjalnym raporcie ?
Wg Protasowa ,który starannie przeanalizował wszystkie opublikowane przez MAK materiały, zachowanie załogi w ostatnich sekundach lotu świadczy całkowitym przekonaniu pilotów w tym, że przed nimi znajduje się pas lotniska. Jednak pomimo systemu kurs-glissada ,która prowadziła samolot, zamiast pasa do zagłębienia terenu , był jeszcze jakiś inny czynnik, wpływający na pilotów. Tym czynnikiem mogły być nie odzwierciedlone w raporcie MAK komentarze obserwujących podejście polskiego samolotu członków grupy kierownictwa lotów ( na czele z pułkownikiem Krasnokutskim),fałszywie informujących załogę, ale najważniejsze, uważa Protasow , tam ( na ziemi , w zagłębieniu terenu) umieszczone był fałszywe oświetlenie i najwidoczniej te światła wykluczały w mniemaniu załogi wszelkie wątpliwości, że przed samolotem znajduje się pas lotniska.
c.d.
Flanker20. Что произошло под Смоленском - Андрей Илларионов
04:02 pm September 21st, 2016
flanker20:
Я считаю, что ГРП находилась примерно в таком же положении, что и экипаж (за исключением того, что вторые в итоге погибли). Их использовали втемную.
Uważam, że kontrolerzy znajdowali się w takiej sytuacji jak i załoga ( za wyjątkiem tego, ci drudzy zginęli).Ich wykorzystali( oszukali).
На аэродроме установили транспондерную систему посадки. Все штатное древнее оборудование было выключено. Их посадили за новенькие экраны компьютеров. Сказали: смотрите сюда и делайте все как и всегда делали, ни о чем не беспокойтесь, это современная компьютерная система, все будет зашибись.
Na lotnisku zainstalowano system lądowania z transponderem . Istniejące, stare wyposażenie wyłączono. Kontrolerów posadzono przed najnowszymi ekranami komputerów. Powiedziano im: patrzcie tu i róbcie wszystko tak jak zawsze to robiliście, o nic się nie martwcie;to nowoczesny system komputerowy, wszystko będzie super dobrze.
Вот они честно свою работу и делали и честно озвучивали экипажу то, что видели на своих новеньких компьютерных экранах. Не их вина, что эту систему посадки настроили таким образом, что инструментальная глиссада (ИГ) - сильно упрощая можно сказать, что это такой "луч", создаваемый радиотехническими средствами аэродрома, по которому автопилот самолета ведет его к посадочной полосе - вела самолет, выполняющий автоматический заход на посадку под управлением автопилота, вовсе не на ВПП, а в точку приземления, расположенную примерно за 1км до нее, то есть со значительным недолетом, что и стало причиной преждевременного снижения до критически малой высоты.
I oni uczciwie swą pracę wykonywali i uczciwie informowali załogę o tym co widzieli na ekranach nowiutkich ekranów komputera. To nie ich wina , że ten system ustawili tak, że instrumentalna glissada ( ścieżka schodzenia) -mocno upraszczając , że to taki " promień" , wytwarzany przez urządzenia radiotechniczne lotniska, po którym autopilot samolotu prowadzi go na pas lotniska- prowadził samolot który realizował podejście automatyczne zupełnie nie na pas, ale na punkt przyziemienia znajdujący się ok 1 km przed pasem , to znaczy z dużym "niedolotem", co stało się przyczyną przedwczesnego zniżenia do krytycznie małej wysokości.
Реакция Рыженко (который выполнял работу руководителя зоны посадки и, собственно, контролировал снижение самолета к полосе), по словам свидетелей выбежавшего из здания командного пункта со словами "Я их убил" и пребывавшего в шоковом состоянии, вобщем-то это подтверждает.
Reakcja Ryżenko ( który pełnił funkcję kierownika strefy lądowania i w związku z tym kontrolował zniżenie samolotu na pas)wg słów świadków wybiegającego z pomieszczenia punktu kierowania ze słowami : : Ja ich zabiłem ibędącego w szoku - jednoznacznie to potwierdza.
http://aillarionov.livejournal.com/945291.html?thread=80262795#t80262795
Публикации ЭКСКЛЮЗИВ «ГОРДОНА» Отчет капитана Протасова: Самолет Качиньского разрушился в воздухе из-за последовательности взрывов Причиной авиакатастрофы под Смоленском в апреле 2010 года, в которой погибли 88 членов польской делегации во главе с президентом Польши Лехом Качиньским, стали взрывы на борту самолета. К такому сенсационному выводу пришел малоизвестный российский капитан запаса Аркадий Протасов, на протяжении шести лет занимавшийся анализом имеющейся в открытом доступе информации о трагедии, которую в Польше до сих пор не забыли. "ГОРДОН" впервые для широкой аудитории публикует заключительную часть материала с результатами проведенного расследования. 11 ноября, 2016 Больше читайте тут: http://gordonua.com/publications/kapitan-protasov-o-krushenii-pod-smolenskom-samoleta-polskoy-delegacii-dlya-dezorientacii-ekipazha-byli-ustanovleny-lozhnye-svetovye-orientiry-157130.html
Wg Protasowa samolot został ostatecznie zniszczony w powietrzu wskutek wybuchów.

Неповрежденные кроны деревьев слева по направлению полета от ствола березы. Упавшая вершина березы лежит перпендикулярно курсу самолета. Фото: Сергей Амелин / get.google.com Больше читайте тут: http://gordonua.com/publications/kapitan-protasov-o-krushenii-pod-smolenskom-samoleta-polskoy-delegacii-dlya-dezorientacii-ekipazha-byli-ustanovleny-lozhnye-svetovye-orientiry-157130.html
Nieuszkodzone korony drzew na lewo od pnia brzozy w kierunku lotu . Złamana górna cześć brzozy leży prostopadle do kursu samolotu.
Z raportu Protasowa
https://mega.nz/#!GQxBwACJ!Y1Fg-oSgDqygK9yEGDAXLhoZ9W9lVfG_o4zzlU-Dm10

A tu Kransokutskij ( prawie) otwartym tekstem mówi , że będą sprowadzać samolot wg danego systemu (....) wykropkowane, zająknął sie ...oraz że dla tego systemu nie jest im znane minimum wysokości do której można sprowadzać samolot....
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka