quwerty quwerty
620
BLOG

Kręcenie "kółkiem" czy podejście Tu-154 w automacie- wersja Flankera- Smoleńsk.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 8

Неповрежденные кроны деревьев слева по направлению полета от ствола березы. Упавшая вершина березы лежит перпендикулярно курсу самолета. Фото: Сергей Амелин / get.google.com Больше читайте тут: http://gordonua.com/publications/kapitan-protasov-o-krushenii-pod-smolenskom-samoleta-polskoy-delegacii-dlya-dezorientacii-ekipazha-byli-ustanovleny-lozhnye-svetovye-orientiry-157130.html      Wersja  „katastrofy"  „ Tu-154  wg  kapitana  rezerwy  Arkadija  Protasowa (bloger  rosyjski  Flanker  20)
    Flanker  napisał obszerny  list  otwarty  do MAK- z kopią  do prokuratury  rosyjskiej  , w którym  podważa  oficjalną  wersje wydarzeń.
Текст отправлен на адрес редакции Gazeta.pl, редакции Nasz Dziennik, сайта Compromat.ru, редакции Gazeta.ru, Независимой газеты, Новой газеты, сайта Kasparov.ru, редакции Polskatimes.pl, МАК: mak@mak.ru, Анодиной Т.Г.: tanodina@mak.ru
Treść listu  znana jest także  redakcjom,  Gazeta.pl. Naszego  Dziennika,  i Polska  Times.
http://www.evangelie.ru/forum/t124570.html
     Na forum  rosyjskim zamieszczone obszerne  streszczenie  stanowiska  Flankera  w zakresie  sterowania  samolotem  na ścieżce  schodzenia;(  dalej  moje tłumaczenie sporego  fragmentu  tekstu)  Flanker twierdzi  , że piloci  nie  sterowali    zniżaniem samolotem za pomocą  pokrętła   spusk-padjom    a  w  rzeczywistości samolot zniżał   się w  trybie  automatycznym w   systemie  TLS  a piloci tylko obserwowali   realizację  zniżania  ; co więcej  Flanker  twierdzi, że  w  samym raporcie  MAK  są dowody , że było  tak  jak to opisano  niżej.
Zgodnie  z oficjalnym   raportem  MAK  piloci  101  pułku  sterowali  zniżaniem się   samolotu  za  pomocą dwóch pokręteł  z których jedno  zmienia kąt  pochylenia(  zniżania się samolotu) a  drugie  zmienie  kierunek  lotu. Flanker  zwrócił  uwagę  na to , że  wśród  materiałów zawartych  w  raporcie  MAK, są  zapisy  rejestratorów  pokładowych ,  dowodzące , że   w rzeczywistości  samolot na ścieżce sterowany  był inaczej:  piloci nie sterowali samolotem ręcznie
a tylko   kontrolowali  proces zniżania  ,  realizowany  przez  autopilota ,który sam  sterował   zniżaniem , kierunkiem  i szybkością  zniżania(  to jest pochyleniem  przechyleniem  samolotu  i  mocą  silników). Autorzy  raportu MAK nie zauważyli( lub liczyli na to  , że nikt  nie zauważy) że ich wersja  całkowicie  wyklucza samodzielne( to znaczy  nie związane  z  poruszaniem  przez pilotów  dwóch  pokręteł)  działanie  autopilota w zakresie  sterowania  zniżaniem  i  przechyleniem   samolotu (  to  sterowanie  autopilot  realizuje przez  drążek sterowy) , a  w materiałach raportu  są zapisy z  rejestratorów ,  bezsprzecznie świadczące o  samodzielnych działaniach  autopilota w  czasie  zniżania po ścieżce. To  może  znaczyć  tylko jedno, że  przy podchodzeniu  do  lądowania  samolot był sterowany  zewnętrznie  ( przez  radio). 
    Systemy  sterujące samolotem  przy  podejściu  do lądowania  są od  dawna  stosowane w lotnictwie-  pozwalają  statkowi  powietrznemu  realizować  tak  zwane podejście  automatyczne,  dokładnie podprowadzając go  do  pasa  nawet   w  złych  warunkach atmosferycznych(…) Mówiąc dokładniej,  ten system zainstalowany  na lotnisku nie  kieruje  samolotem  a kieruje  go  ,  umożliwiając  pokładowemu autopilotowi , który w tym momencie realizuje  sterowanie samolotem ,  orientowanie  się  wg  kilku  radionadajnikom.   Materiały  opublikowane  przez  sam MAK ,  bezdyskusyjnie  pokazują- że  polski  Tu-154  wykonywał 10 kwietnia  2010 roku  pod  Smoleńskiem rzeczywiście  podejście  automatyczne. Dlaczego więc, autorzy  raportu  MAK  postanowili  kłamać, kryjąc  ten fakt ,  tym samym popełniając  ciężkie  przestępstwo?  Rzecz  w tym , że  automatyczny  system sterowania  samolotem  ,który  sprowadza samolot na pas    , określa się  mianem  systemem kurs-glissada  , a po angielsku  TLS(  Transponder  Landing System)  w rzeczywistości  prowadził i doprowadził  samolot  nr  101    zamiast do pasa  to  w  porosłe  drzewami  obniżenie  ,  wydostać się z którego  samolot  już po prostu  nie mógł: aby  uniknąć katastrofy ,samolot musiałby wznosić  się pod kątem większym niż  pozwalają  charakterystyki   techniczne Tu-154.

c.d.

Jaki   to sposobem  system,  przeznaczony  dla  bezpiecznego  doprowadzenia  samolotu na pas,  doprowadził  do go  do  katastrofy ? Co  było przyczyną -  złe  zamiary strony  przyjmującej  czy  błąd  techniki ?  Ale  gdyby  przyczyna  leżała  w  technice  , to po co  było  fałszować  obraz  zdarzenia  w oficjalnym raporcie ?
Wg Protasowa  ,który  starannie  przeanalizował wszystkie  opublikowane  przez MAK  materiały,  zachowanie  załogi  w  ostatnich sekundach lotu świadczy całkowitym przekonaniu  pilotów  w tym, że  przed nimi znajduje się  pas lotniska. Jednak  pomimo  systemu  kurs-glissada  ,która  prowadziła   samolot, zamiast pasa  do   zagłębienia  terenu  , był  jeszcze  jakiś   inny  czynnik, wpływający  na pilotów. Tym  czynnikiem mogły być  nie  odzwierciedlone w raporcie  MAK komentarze  obserwujących podejście  polskiego samolotu  członków  grupy  kierownictwa  lotów (  na czele  z  pułkownikiem  Krasnokutskim),fałszywie  informujących  załogę, ale  najważniejsze, uważa  Protasow  , tam ( na ziemi  , w  zagłębieniu terenu)  umieszczone  był  fałszywe oświetlenie  i najwidoczniej  te  światła  wykluczały  w  mniemaniu załogi  wszelkie wątpliwości, że  przed  samolotem znajduje  się pas lotniska.

c.d.

 Flanker20. Что произошло под Смоленском - Андрей Илларионов
04:02 pm September 21st, 2016


flanker20:
Я считаю, что ГРП находилась примерно в таком же положении, что и экипаж (за исключением того, что вторые в итоге погибли). Их использовали втемную.

Uważam, że  kontrolerzy  znajdowali się w  takiej sytuacji  jak i załoga ( za wyjątkiem tego,  ci  drudzy  zginęli).Ich wykorzystali(  oszukali).

На аэродроме установили транспондерную систему посадки. Все штатное древнее оборудование было выключено. Их посадили за новенькие экраны компьютеров. Сказали: смотрите сюда и делайте все как и всегда делали, ни о чем не беспокойтесь, это современная компьютерная система, все будет зашибись.

  Na lotnisku  zainstalowano  system lądowania  z  transponderem . Istniejące, stare  wyposażenie  wyłączono. Kontrolerów  posadzono  przed  najnowszymi  ekranami  komputerów.  Powiedziano im:  patrzcie  tu i  róbcie  wszystko tak jak zawsze  to robiliście, o nic się  nie   martwcie;to  nowoczesny  system komputerowy, wszystko  będzie  super  dobrze.

Вот они честно свою работу и делали и честно озвучивали экипажу то, что видели на своих новеньких компьютерных экранах. Не их вина, что эту систему посадки настроили таким образом, что инструментальная глиссада (ИГ) - сильно упрощая можно сказать, что это такой "луч", создаваемый радиотехническими средствами аэродрома, по которому автопилот самолета ведет его к посадочной полосе - вела самолет, выполняющий автоматический заход на посадку под управлением автопилота, вовсе не на ВПП, а в точку приземления, расположенную примерно за 1км до нее, то есть со значительным недолетом, что и стало причиной преждевременного снижения до критически малой высоты.

   I oni  uczciwie  swą pracę   wykonywali  i  uczciwie  informowali  załogę o tym co widzieli na ekranach  nowiutkich  ekranów  komputera. To nie ich wina  , że  ten  system  ustawili tak,  że  instrumentalna  glissada ( ścieżka  schodzenia)  -mocno upraszczając  , że to taki " promień"  , wytwarzany  przez  urządzenia  radiotechniczne  lotniska, po którym  autopilot  samolotu prowadzi  go  na pas lotniska-  prowadził  samolot  który  realizował  podejście  automatyczne zupełnie nie  na  pas, ale  na punkt  przyziemienia znajdujący się  ok  1 km  przed  pasem , to znaczy  z dużym "niedolotem",  co  stało się przyczyną przedwczesnego  zniżenia  do  krytycznie  małej  wysokości.

Реакция Рыженко (который выполнял работу руководителя зоны посадки и, собственно, контролировал снижение самолета к полосе), по словам свидетелей выбежавшего из здания командного пункта со словами "Я их убил" и пребывавшего в шоковом состоянии, вобщем-то это подтверждает.

Reakcja  Ryżenko ( który  pełnił  funkcję  kierownika  strefy  lądowania i w związku  z  tym kontrolował  zniżenie samolotu  na pas)wg  słów  świadków  wybiegającego  z  pomieszczenia  punktu  kierowania  ze  słowami :  : Ja ich  zabiłem ibędącego  w  szoku  -  jednoznacznie  to potwierdza.

http://aillarionov.livejournal.com/945291.html?thread=80262795#t80262795


Публикации ЭКСКЛЮЗИВ «ГОРДОНА» Отчет капитана Протасова: Самолет Качиньского разрушился в воздухе из-за последовательности взрывов Причиной авиакатастрофы под Смоленском в апреле 2010 года, в которой погибли 88 членов польской делегации во главе с президентом Польши Лехом Качиньским, стали взрывы на борту самолета. К такому сенсационному выводу пришел малоизвестный российский капитан запаса Аркадий Протасов, на протяжении шести лет занимавшийся анализом имеющейся в открытом доступе информации о трагедии, которую в Польше до сих пор не забыли. "ГОРДОН" впервые для широкой аудитории публикует заключительную часть материала с результатами проведенного расследования. 11 ноября, 2016 Больше читайте тут: http://gordonua.com/publications/kapitan-protasov-o-krushenii-pod-smolenskom-samoleta-polskoy-delegacii-dlya-dezorientacii-ekipazha-byli-ustanovleny-lozhnye-svetovye-orientiry-157130.html

Wg Protasowa samolot  został  ostatecznie  zniszczony  w powietrzu  wskutek wybuchów.

image

Неповрежденные кроны деревьев слева по направлению полета от ствола березы. Упавшая вершина березы лежит перпендикулярно курсу самолета. Фото: Сергей Амелин / get.google.com Больше читайте тут: http://gordonua.com/publications/kapitan-protasov-o-krushenii-pod-smolenskom-samoleta-polskoy-delegacii-dlya-dezorientacii-ekipazha-byli-ustanovleny-lozhnye-svetovye-orientiry-157130.html

Nieuszkodzone korony  drzew  na lewo  od  pnia  brzozy   w kierunku  lotu  .  Złamana  górna  cześć  brzozy leży prostopadle  do kursu  samolotu.

Z raportu  Protasowa

https://mega.nz/#!GQxBwACJ!Y1Fg-oSgDqygK9yEGDAXLhoZ9W9lVfG_o4zzlU-Dm10

image

  A  tu  Kransokutskij  ( prawie)  otwartym  tekstem  mówi , że   będą  sprowadzać  samolot  wg  danego  systemu (....)  wykropkowane, zająknął sie ...oraz że dla tego  systemu  nie jest im  znane  minimum wysokości do której  można  sprowadzać  samolot....

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka