quwerty quwerty
666
BLOG

Rurka ze złomu w wirniku Tu-154 - dowód ingerencji we wrakowisko w Smoleńsku.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 7

image

image

image

Czy ktoś  naprawdę  uważa  ,że  to jest  część  silnika  odrzutowego ? - np.  wał turbiny ?

W  międzyczasie  i po  komentarzu  piko  zidentyfikowałem  te elementy  na rysunkach  konstrukcyjnych:

http://smolenskcrash.com/smol_conf/dane/D-30KU-154_1.pdf

image

image

Jak  widać  oryginalna  rurka  konstrukcyjna ma ukształtowany koniec  , służący  do  łączenia  z dalszymi  elementami  silnika.

Dodatkowo wewnątrz  tej rurki  przebiega mniejsza  ,zapewne  do smarowania  olejowego , tak jak  dla tego  wirnika  na wrakowisku:

image

A wały  turbiny wyglądają tak:

image

albo tak:

image

albo tak:

image


Jakie są  elementarne różnice, zauważalne  nawet  przez laika:


1.  Powierzchnia  elementu  silnika  typu  wał, rurka  konstrukcyjna ,    jest  metaliczna, obrobiona  mechanicznie, lub  z apreturą powierzchni i są to elementy  precyzyjnie wykonane.

2.  Wał  , element  silnika  jest specjalnie ukształtowany ,ma zmienną  na długości  średnicę,ma  też specjalnie  przygotowane końce  dla  zamocowania  czy połączenia  z innym  elementem; rurka ma  na końcu  ordynarnie  wykonany  tzw. ukos-  jest to przycięcie pod kątem 30 stopni,  co ułatwia  łączenie  przez  spawanie.


Co do powierzchni  to elementy  silnika maja  stopień  wykończenia  ,który  jest mierzalny a fachowo  nazywa się  to:  chropowatość powierzchni ,która jest  określona  w wymaganiach  dla części  maszyn. Na zdjęciach widać  wyraźnie różnicę  miedzy  wyglądem  części   silnika  a rurką  ze złomu  ;     rurka walcowana  na gorąco- bo taka jest na zdjęciu, ma powierzchnie  pokrytą  tzw.zgorzeliną  walcowniczą, która  ściśle  i dość  trwale  przylega  do powierzchni  stali a składa  się  z tlenków  Fe -  dla takich rur  nie ma w ogóle wymagań  ,określenia  stopnia  chropowatości.

image


 Jak ktoś ma coś wspólnego  z mechanika  to zauważy  też od razu,   że  koniec  rurki  wetkniętej w wirnik  jest obrobiony  skrawaniem a nie jest  efektem  rozerwania  wskutek  naprężeń; taki  przełom  wyglądał by  zupełnie  inaczej; nawet  gdyby  siły  działały wyłącznie  osiowo i gdyby to były tylko siły  rozciągające- co zresztą  w warunkach  zderzenia  silnika  z podłożem jest fizycznie  niemożliwe.

...





Polskim  ekspertom  notkę  tę dedykuję:


image

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rurkę  ze złomu  za wał  bierze  np, Jaki-taki 

JakiTaki  Fizyk z wykształcenia

@Piekielny 04.12.2018 13:32

"Tu chyba można mówić o wielu. W niedawnej notce @piko
https://www.salon24.pl/u/piko/914301,ksiazka-maskirowka-smolenska-sledztwo-blogerskie-juz-do-kupienia
pojawiła się dyskusja o pierwszeństwie znalezienia "gazrurki" w wirniku silnika. Okazało się, że była ona przez  wielu  znajdowalna pomijając pierwszeństwo wskazywali na nieobecny na obrazach tej części "ukos", który sugerował że jest to tak marne jak coś ze złomu. A to wyraźnie wskazywałoby na maskirowkę.
Skorzystam z obrazku @qwerty z niewielkim wskazaniem i dopiskiem gdzie jest ten ukos.

https://iv.pl/images/18255122196002083648.png

image

Najwyraźniej Rosjanie nie zadbali by bołt stjażnoj po częściowym ukręceniu wyglądał okazale ale żeby od razu to była maskirowka."

koniec  cytatu

a  "stiażnoj" bołt  to  element konstrukcji  silnika odrzutowego który wygląda tak:

imagei nie jest to  kawałek zwykłej rurki stalowej tylko precyzyjnie  obrobiony element.

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka