Wg oficjalnej narracji MAK/Laska prawy statecznik poziomy oderwał się wskutek uderzenia o ziemię; samolot w pozycji odwróconej zaczepił statecznikiem o ziemię, który wyorał bruzdę , oderwał się i "zatrzymał się po kilku metrach " na kępce drzewek i krzewów.
Ślady materialne przeczą tej wersji:
Ślady na botanice także nie pasują do narracji MAK; ślady złamania drzewek nie mogą pochodzić od ruchu statecznika od strony lewej zdjęcia ( tak poruszałby się statecznik wg narracji MAK) .
To nie są ślady przełomu powstałe wskutek uderzenia; ścianki są rozepchnięte od wewnątrz.
..........................................................
Dodatek:
Typowy wygląd przełomu elementów płatowca wskutek, zderzenia , naprężeń w konstrukcji przekraczających wytrzymałość:
źródło: Wikipedia
Statecznik poziomy F-18
źródło" https://www.corvetteforum.com/forums/off-topic/3608381-incredible-flying-skills-f-a-18-a-3.html