11 obserwujących
407 notek
419k odsłon
291 odsłon

Jak ruski kontroler załogę Tu-154 w błąd wprowadzał -"na kursie na ścieżce".

Wykop Skomentuj7

Celowo  podawano  niezgodne  ze stanem  faktyczny   informacje.

- W jaki  celu ? 

-Na pewno  nie   ułatwiało to załodze  realizowania  podejścia  do lądowania.


 Wyznawcy  narracji  MAK  twierdzili  nawet , że  ruski  radar był  tak niedokładny  ,że  kontrolerzy  nie byli ( by)  w  stanie  wychwycić  tych odchyłek na  marnym  ekranie, określić  czy wyświetlona  plamka - obrazująca    samolot-    jest jeszcze  na "kursie na ścieżce"  czy już nie.


W stenogramie  jest  dowód  że  przy pomocy  tego radaru   rosyjscy  kontrolerzy  byli  w  stanie  zauważyć  odchyłki  od ścieżki:

image


Kontrolerzy  poinformowali  załogę  IŁa-76 , że ten  w odległości  8km od pasa  znajdował się  50m  na prawo  od  ścieżki.

---

Taką  propagandę  wciskano  opinii publicznej, robił to  też minister  Radosław  Sikorski:


Brzyski:

https://klubjagiellonski.pl/2016/09/18/nie-jest-takie-proste-dyskusja-wokol-smolenska/

Rosyjski radar był zbyt nieprecyzyjny,

aby określić położenie naszego statku powietrznego. Można powiedzieć, że był on naprowadzany „na oko”. Rosjanie twierdzili cały czas, że Tupolew jest na tzw. kursie i ścieżce, czyli że jest w odpowiednim położeniu względem pasa. Tymczasem okazało się, że Rosjanie nie mogli tego wiedzieć. Nie mogli znać ani dokładnej wysokości,

ani dokładnego położenia samolotu względem osi pasa

a mimo to utwierdzali załogę w przekonaniu, że wszystko jest w porządku.

---------------------

 Katastrofa Smoleńska oczyma naukowca – lotnika (2)

Autor: Witold Liliental opublikowane:

w  Gazeta Dziennik Polonii w Kanadzie,

5 August, 2012 Polska, Smoleńsk 2010
Urszula Madej-Wojnarowicz i Witold Liliental

rozmawiają z prof. Pawłem Artymowiczem

, fizykiemi astrofizykiem z University of Toronto,

Na lotnisku był niedokładny radar, mogący powiedzieć, z jakiego kierunku nadlatuje samolot znacznie lepiej, niż wyznaczyć jego wysokość

..

No dobra,

profesor  astrofizyki,  amator  może się  nie znać


ale Szef Szefów  polskiej komisji  Edmund Klich ?????????????

Radar w Smoleńsku był zepsuty

Radar na lotnisku w Smoleńsku pokazywał błędne dane. Wadliwy sprzęt określał wysokość lądującego samolotu z dokładnością tylko do 300 metrów! Zmyleni kontrolerzy mogli więc podawać złe namiary pilotom.

Te porażające fakty ustalili sami Rosjanie, dokonując testowego lotu nad lotniskiem. Ale nie chcą wydać Polsce raportu z tego badania. Te sensacyjne informacje ujawnił Edmund Klich (67 l.), akredytowany w Moskwie przy komitecie badającym przyczyny katastrofy tupolewa. Wysłał już Rosjanom protest w tej sprawie.To, że radar i radiolatarnie na lotnisku Sierwiernyj przekazywały niedokładne dane, może być kluczowe dla ustalenia przyczyn katastrofy

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/radar-w-smolensku-byl-zepsuty/ln5hxv1


A   takie kwadratowe jaja wymyślała komisja Laska -  wynajdując  tłumaczenia dla  wprowadzania przez kontrolerów w błąd polskiej załogi !!!

image

Przed chwilą  był sprawny - gdy podchodził  do lądowania Ił-87 - a chwilę poźniej niby nie ???????


---------------------

Rok 1991

Lądowanie  Tu-154  na lotnisku  Pułkowo-Leningrad, podejscie  wg  radiolatarni - system  zapasowy  RSP + OSP

удаление 5 км, на курсе, выше глиссады 10 м

-odległość 5km , na kursie,

10m powyżej  ścieżki


c.d.n.

image


Wykop Skomentuj7
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka