quwerty quwerty
682
BLOG

Udający eksperta od katastrof prof. z Kanady- raportem z ..Kanady powalony

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

... na łopatki.


Astrofizyk  z Kanady prof.Paweł  Artymowicz w czasie wolnym zabawia się od lat  w udawanie eksperta  od katastrof  lotniczych.


Tym  razem poległ  na prostym z punktu widzenia potrzebnej  wiedzy  zagadnieniu ( tu potrzebna zaledwie orientacja w kwestiach technicznych);

- w notce pod prowokacyjnym  tytułem:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/962511,zanik-praw-fizyki-nad-smolenskiem-fizycy-bezradnie-rozkladaja-rece-sciezka-c-d

postawiłem taką tezę:

Nigdy  przy zniżaniu  się po  ścieżce  samolotu  w  konfiguracji do lądowania  a więc z wysuniętą  mechanizacją  skrzydeł , podwoziem, gdy silniki pracują na minimalnym ciągu   lub nawet  na niskim  ciągu  znacznie wyższym  niż miał Tu-154  w Smoleńsku  ( ale nadal w strefie  niskiego  ciągu)   samoloty nie utrzymały  prędkości  początkowej  ( jaką miały  w momencie  obniżenia ciągu)

Znalazłem  już  7 kolejnych  przykładów , gdy  w warunkach o jakich  mowa  w notce  prędkość  samolotu  spada -  nie ma żadnego,  by prędkość samolotu w tych warunkach się utrzymywała.

Wystarczy przeszukać zasoby internetu np. za pomocą takich słów kluczowych :" idle  glide slope incident"; takich przypadków rocznie notuje się wiele , gdy wskutek np. konieczności  doganiania   ścieżki od góry przez pewien czas  samoloty lecą  przy ciągu silników określanych  jako " idle" - mały gaz".


 Zapraszam  przekonanych  o  prawidłowości  danych  w raportach  MAK/Laska  do  podania  kontrprzykładu-

choć 1. ( słownie  jednego )  przykładu  gdy  parametry  są analogiczne jak te ze Smoleńska.


Są  tu na salonie:

Fizycy, Lotnicy , Inżynierowie, Technicy

nawet  jeden  astrofizyko-lotnik  z wysokim indeksem Hirscha


Potem  zwróciłem się do YKW bezpośrednio w tej  sprawie  na innym blogu.


I co ?

Milczy  - nie znalazł i  nie znajdzie stosownego kontrprzykładu- bo podana przez mnie zasada  wynika z ..praw  fizyki.


Jeszcze  raz ,  tym razem obrazkowo  pokażę,   na czym polega niezgodność parametrów  w  Smoleńsku  - w czym tak zdecydowanie odbiegają od  tych w innych zdarzeniach  lotniczych.

image

Jak widać  parametry  są analogiczne: większy opór  czołowy  w Tikkila rekompensowany jest przez  większą  składową  napędową  od siły ciążenia.

Jaka jest  różnica ??


W Smoleńsku  prędkość samolotu przez  co najmniej 20 s  nie zmienia się;


w Tikkila  prędkość  dość szybko spada  od momentu  zaistnienia  parametrów  schematycznie  przedstawionych   wyżej , a dokładnie  opisanych w raporcie ( patrz notka)


 raport  z Kanady:

Aviation Investigation Report A14F0065

The Transportation Safety Board of Canada (TSB)


http://www.bst-tsb.gc.ca/eng/rapports-reports/aviation/2014/a14f0065/a14f0065.html


At 1428:48, the PF made the 500-foot stable approach call, which included “a hundred above, stable, minimums, runway in sight.” The aircraft was approximately 1 nm from the runway, at 370 feet, with an airspeed of 146 knots (VAPP plus 12 knots). The engines were at idle thrust, with autothrust off.

Samolot  "doganiał  " scieżkę  od góry przy reżimie silników  "mały gaz" ( idle).  Prędkość  146 mil/h.

At 1429:05, the flight crew confirmed with each other that they were cleared to land. The aircraft was approximately 0.5 nm from the threshold; the airspeed was decreasing through 134 knots

17 sekund później prędkośc spadła do 134 mil/h

At 1429:15, approximately 0.2 nm from the threshold, the PF applied nose-up side-stick input, consistent with the landing flare, as the aircraft descended through 80 feet agl. The airspeed was 123 knot

Po  kolejnych  10 sekundach  prędkosc spadła  do  123 mil/h( dochodzi  efekt  zwiększania  kąta  natarcia)

At 1429:18, at 40 feet agl, the airspeed was decreasing through approximately 115 knot

Ponieważ  tak nisko nad  ziemią ( tu ok  12m nad  ziemią) zwiększano kąt natarcia  - prędkosc spadła do  115 mil/h.


Także  w Kanadzie  maja takie same  zdanie w tej kwestii jak ja-  z prostego  powodu - prawa  fizyki czy to w Kanadzie  czy w

Rosji  obowiązują takie  same.


********************

Jaki może być  powód niezgodności parametrów  ze Smoleńska:

-  błąd  aparatury pokładowej ?

- błąd   zapisu

- błąd  odczytu?

-inne ?


A  że nikt tego wcześniej nie zauważył?

Jak widać - zdarza się ...


----------------------

Ilustracja  w tle..

image

profesor Paweł Artymowicz.

- Członkowie komisji Macierewicza nie znają fizyki na poziomie szkoły średniej - ocenił ekspert.

(http://www.tvn24.pl)


Jak się  czyta  niektóre  wypowiedzi  prof.Artymowicza,  gdy udaje  w czasie wolnym  eksperta  od katastrof lotniczych pod nickiem You-know-who

- ma sie  nieodparte  wrażenie,  że  poziom  tych  wypowiedzi  odpowiada nieznajomości  fizyki  na poziomie  szkoły  średniej.

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka