Dr Tadeusz A.Kisielewski w książce ZAMACH - Tropem zabójców generała Sikorskiego napisanej w 2005 roku podał właściwe uzasadnienie dlaczego wersja oficjalna , jakoby była to katastrofa, jest fizycznie niemożliwa. Co ciekawe jest politologiem, analitykiem stosunków międzynarodowych.
Czy nikt z techników, ekspertów lotniczych, fizyków tej książki nie czytał ?
Dr Kisielewski zastosował metodę katastrofologii porównawczej, która pozwala wykluczyć wersje oficjalną.
Teraz można dodatkowo skorzystać z symulacji komputerowej takiego zdarzenia; są wyspecjalizowane programy, metodyki , np w programie MADYMO określa się prawdopodobne obrażenia jakie odnieśliby pasażerowie, załoga w danych warunkach zderzenia danego samolotu.
To metoda obiektywna i dająca jednoznaczny wynik w sensie wykluczenia/ potwierdzenia danych skutków- w tym przypadku taka symulacja pokaże , że większość osób na pokładzie odniosłaby tylko lekkie obrażenia - a na pewno nie śmiertelne.
Nawet politolog zauważył ,że wodowanie samolotu z prędkością ok 270 km/h i pod małym kątem, zapewne ok 10 stopni - nie mogło skutkować takimi obrażeniami pasażerów !! Skąd to wiadomo ?- a np. na podstawie wielu, wielu podobnych katastrof, wodowań, mniej lub bardziej kontrolowanego zderzenia samolotów z powierzchnią wody przy podobnych prędkościach i kątach upadku; czysta FIZYKA - zdarzenia w podobnych warunkach przebiegają podobnie.
Oto 2 przykłady znalezione przez mnie:
twarde lądowanie na wodzie z reguły kończy się tylko obrażeniami
przykład
DHC-6 dwusilnikowy , śmigłowy b samolot transportowy krótkiego zasięgu podczas podejścia do lądowania spadł do morza
przed lotniskiem- razem 18 osób na pokładzie, tylko pilot był ranny i zabrany do szpitala, pozostali bez obrażeń!
http://avherald.com/h?article=4af42224
https://www.ww2online.org/image/b-25-d-mitchell-bomber-crew-water-after-crash-landing-mediterranean-sea-near-crete-1942-43-0
a tu inne zderzenie z wodą , bombowiec B-25 Mitchell WWII, crash landing - cała załoga sie uratowała
Przykład z książki Kisielewskiego:
11 września 1943 ciężko uszkodzony B-24 Liberator woduje , uderza o wodę mocno przechylony - silniki nr 3 i 4 płoną, prędkość 105 mil/h
obrażenia załogi:
Pilot - żadnych
drugi pilot - rana na prawej kostce
bombardier - żadnych
mechanik - potłuczony
nawigator- wybity lewy bark i złamany nos
tylny strzelce - wybity palce u nogi i zraniona głowa
prawy strzelec - zraniuone ramie i głowa
lewy strzelec - zraniona szyja i usta.
( przedni nawigator i radiooperator utonęli)
dalsze w książce
takie są techniczne możliwości i powinny byc wykorzystane w ustalaniu prawdy o "KATASTROFIE" w Gibraltarze:
Crash simulations of aircraft fuselage section in water impact and comparison
with solid surface impactY.Y. Tay, P.S. Bhonge & H.M. Lankarani
Abstract
Aircraft water landing emergency provisions 14 CFR 25.801 demand requirement of ditching provision if requested in certification. This requires evaluation of the dynamic behaviour and response of aircraft in water impact to analyse the immediate injury to occupants. A correlated finite element model of a narrow-body Boeing-737 fuselage section and smoothed-particle hydrodynamics model of a body of water are coupled and utilised to investigate the structural response of the aircraft fuselage section when subjected to vertical drop test. The vertical drop of the fuselage section onto a body of water is simulated at an impact speed of 9.14 m/s, and also at higher impact speeds of 10.67 and 12.19 m/s. The vertical drop simulations are modelled using the non-linear explicit code, LS-DYNA, to predict the deformation of the fuselage section and acceleration pulses of the cabin floor, as well as the energy absorbed by the fuselage structure. The acceleration pulses from the cabin floor are then utilised as input for the occupant simulation performed using the mathematical code, MADYMO 7.5. The occupant model consists of a MADYMO FAA Hybrid-III 50th percentile dummy, a 2-point lap belt and a rigid seat. The lumbar loads experienced by the occupants in relation to both types of impacts are also presented. The dynamic simulation results from this study suggest that the fuselage section in water impact may be less severe than solid surface impact.
Wykorzystuje sie wirtualne manekiny dla których określa się stopień obrażeń w trakcie katastrofy ( modele są zweryfikowane, zwalidowane na podstawie testów na manekinach zbudowanych z materiałów imitujących ludzkie tkanki - miękkie i twarde)
Porównanie odkształcenia podłogi w zderzeniu z wodą- rzeczywiste i modelowane.
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.428.2743&rep=rep1&type=pdf
Contribution to the Modelling and Simulation of Aircraft Structures Impacting on Water
MADYMO occupant safety analysis for aviation:
https://www.youtube.com/watch?v=WWmenAxqbHA
---------------------
Wznowienie dochodzenia, śledztwa to sprawa racji stanu Polski.
Po jednoznacznym pokazaniu, że to nie była katastrofa - należy ponownie przeanalizować dostępne materiały a także niezbędne byłyby dalsze ekshumacje.
Teraz gdy wiadomo, że to nie była katastrofa ale zamach , analitycy przy wsparciu forensic analysis powinni być w stanie ustalić sposób dokonania zamachu.
Komentarze