quwerty quwerty
314
BLOG

Przeciążenia przy zderzeniu samolotu z podłożem - korepetycje dla fizyków- 100g ?

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

  Oczywiście  owe 100g  MAK  wziął  z sufitu- dla propagandowego  zamaskowania rzeczywistego przebiegu  "katastrofy" w  Smoleńsku.

 100 g i  "wsie pagibli"

- " nie było  szans na przeżycie przy tych przeciążeniach "  napisali rosyjscy "specjaliści"  (specjaliści  od  kłamstw);


powielił  to kłamstwo Maciej Lasek - który  jest cienki z fizyki, co sam potwierdził w publicznej wypowiedzi.


Ale jedną kwestię opisał prawidłowo :

- to było  "zderzenie  o małej energii"  a przy takim przeciążenia  wielkości 100g  zasadniczo nie występują.

Skąd to wiadomo ?

 Jeśli ktoś nie ma podstawowej  wiedzy z fizyki i mechaniki  , to sam do tego nie dojdzie - musi oprzeć się na opiniach  ekspertów.

Dlatego  zdecydowana  większość Publiki uwierzyła  w narrację MAK/Laska  - skoro  nominalni eksperci  mówią  , że było 100g  to znaczy, że to jest prawda.


   Tylko że  jest to fizycznie niemożliwe  przy zderzeniu  " o małej  energii"  ; zderzeniu pod małym kątem i przy  stosunkowo  niewielkiej ( jak na samolot) prędkości.


Skąd to wiadomo ?

np. z badan przeprowadzonych   przez amerykański Instytut  NACA  ( National Advisory Committe   for Aeronautics)  już w roku  1958 !!

http://naca.central.cranfield.ac.uk/reports/1958/naca-tn-4158.pdf

( w zbiorach Cranfield University UK)

 Przeprowadzono  próby niszczące   samolotów   symulujące zderzenia  samolotu z  podłożem pod określonym katem. Dwusilnikowy samolot  pasażerski rozpędzano  do prędkości  np. 173 km/h , który  następnie  uderzał  w pryzmę  ziemi nachyloną pod  danym kątem. Mierzono  wielkości przeciążeń działających  w konkretnych odległościach  od  nosa samolotu- oczywiście  im dalej  - tym mniejsze; mierzono wielkości maksymalne  w odległości  ok. 4,5 m  .


image



image

Ten samolot zderzył się z podłożem pod kątem 29 stopni- dla porównania  samolot Tu-154  uderzył o podłoże  przy kącie ok 16  stopni .

image

Przy tych parametrach zderzenia  największe zmierzone  przeciążenia  pionowe  w odległości  4,7 m od nosa  wyniosły zaledwie  24,4g;  jeśli uwzględnić,  że energia  kinetyczna na jednostkę masy była w przypadku "katastrofy" w Smoleńsku ok 2,5 razy wyższa  to  maksymalne przeciążenie w tym miejscu winno byc rzędu 60-65 g ... ale i im dalej  od nosa winno proporcjonalnie spadać; tak wiec gdyby przyjąć,  że  odległości 4 m ( powiedzmy w kabinie  pilotów) przeciążenia  były rzędu  100g,   to w połowie długości kabiny pasażerskiej  byłyby na poziomie  ok. 40 g.


Nijak  nie jest to zgodne ze skonfabulowaną przez  MAK wartością  100g.


Jeśli chodzi o przeciążenia  wzdłużne,  to  są niższe  przy  zderzeniu  pod małym kątem ich wartość  spada wolniej na długości samolotu niż jest to w przypadku  przeciążeń  pionowych ;  esktrapolując możliwą  maksymalną wartość dla  Tu-154 w Smoleńsku -  przy bazowej wartości  wg  pomiarów  NACA  dla samolotu pasażerskiego   otrzyma się wartość przeciążenia wzdłużnego max. ok. 25 g.


image


-  Rozdrobnienie  wraku  Tu-154 w  Smoleńsku  nie odpowiada  parametrom zderzenia  wg  narracji  MAK/Laska.

  Poniżej przykład katastrofy , gdy samolot  pasażerski C-46 uderza o podłoże z prędkością taka samą  jak Tu-154 w Smoleńsku - ok 275 km/h -tylko nie pod małym kątem - ok. 16 stopni - ale pod kątem 50 stopni !! Są wiec to znacznie ostrzejsze parametry zderzenia, ale -- tylna  cześć kadłuba pozostaje "  w  całej  objętości "  -  nie rozpada się na fragmenty  jak Tu-154  w  Smoleńsku; z 41 osób  na pokładzie ginie  25 - 16 przeżywa.


image

image

https://www.baaa-acro.com/sites/default/files/import/uploads/2017/04/N66534.pdf






quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka