quwerty quwerty
327
BLOG

Burta Tu-154- wg wiedzy z wytrzymałości materiałów - MAK/Lasek kłamią.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

  Co od razu  widać  na załączonym obrazku , niżej wyjaśnię, pokażę - dlaczego.

Czy komisja  Laska kłamała ? w tej konkretnej  kwestii  stanu  wraku  po katastrofie - najprawdopodobniej nie...wykazała się głęboką niewiedzą  z zakresu  wytrzymałości  materiałów; przykre  ale prawdziwe- zresztą  sam dr Maciej  Lasek przyznał, że nie ma  sporej wiedzy z fizyki - a wiedza  z wytrzymałości  materiałów to fizyka- zdarzeń  realnych.

image

..

a tak   właśnie  stan tego fragmentu  poszycia  opisali  w raporcie ignoranci  z Komisji Laska:

 Poszycie i elementy konstrukcyjne górnej części kadłuba zostały porozrywane i zmiażdżone
już w chwili pierwszego uderzenia o ziemię.

i dalej:

Później zostało dociśnięte podłogą przedziału pasażerskiego, a następnie elementami centropłata z węzłami
mocowania podwozia o największej wytrzymałości, a tym samym względnie dużej masie.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jak to nazwać to co zrobili? brakuje  słów- to żenada, ignorancja, bezczelność.

Blacha  jaka jest  każdy widzi.


    Warto  tu  przytoczyć trochę  podstawowej wiedzy  z zakresu wytrzymałości  materiałów.

   Jeśli  chodzi  o metale  , stopy  w tym  duraluminium  to  ich własności  wytrzymałościowe  określa się podając  wartości tzw. granicy  plastyczności - Re oraz  wytrzymałości  na rozerwanie- Rm.
   
Granica plastyczności to wartość naprężenia, przy którym zaczynają powstawać nieodwracalne mikroskopijne odkształcenia plastyczne we wszystkich ziarnach lub naprężenie w którym występuje płynięcie metalu pod wpływem stałego obciążenia.

image


 Jak widzimy  na  zdjęciu  przedstawiającym poszycie burty Tu-154   blacha  jest na zdecydowanej większości  powierzchni  nie zdeformowana  co znaczy , że  nie została  przekroczona  wartość  granicy plastyczności  dla tego  materiału a z kolei  z tego wynika, że  siły  działające na ten fragment kadłuba  były bardzo  małe; wartość  przeciążeń  rzędu kilku  do 10g.

  Gdyby  ta burta  brała  udział w zdarzeniu jak w narracji MAK/Laska  to byłaby pozgniatana, porozrywana, tak jak to widać  na innych fragmentach  samolotu  Tu-154  po katastrofie.

a jak  wyglądają  porozrywane kawałki poszycia  Tu-154?

image

zdjęcia z raportu technicznego. Takie  rozerwanie  poszycia oznacza  że przeciążenia  były grubo powyżej  100g.



Jaki z tego wniosek?

- To już zadanie dla  Prokuratury  i  Podkomisji.


Symulacja  rozpadu konstrukcji  Tu-154  wg  narracji MAK  wykonywana w  National Institute for Aviation z pewnością  potwierdzi,  to co tu napisałem.
https://www.wichita.edu/research/NIAR/Laboratories/crash.php

image

..................

Materiały  uzupełniające

image

https://abaqus-docs.mit.edu/2017/English/SIMACAEEXARefMap/simaexa-c-failurealuminumextrusion.htm


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka