quwerty quwerty
188
BLOG

Przeciążenia 80g a 100g ; skutki dla destrukcji kadłuba samolotu- porównanie.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

  Propagandzista  MAK i ignorant  techniczny  nudna  teoria  , popełnił  kolejną  bzdurna  notkę na temat  przeciążeń  działajacych w  trakcie zderzenia  samolotu  z podłożem i ich skutków.


Dla porządku  pokaże  na czym  polegają jego manipulację, sugerujące jakoby raport   rozpad  samolotu  Tu-154  na drobny  MAK  rzekomo wskutek zderzenia  z podłożem o małej  energii  nie  był niczym  dziwnym  wzbudzającym  uzasadnione  wątpliwości  co do przebiegu tego zdarzenia.

notka o której mowa:

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/987899,katastrofa-smolenska-przeciazenia-czyli-problem-jajka-i-kury


  Manipulacja nudnej  teorii polega  m,in, na tym , że


- miesza  on kwestie  przeciążeń działających na  pasażerów  i na konstrukcje  samolotu

-  pomija  twarde  dane  z katastrofy  samolotu Mitshubishi

http://www.tsb.gc.ca/eng/rapports-reports/aviation/2016/a16a0032/a16a0032.html

które  mówią  o   maksymalnej wielkości  przeciążeń, które  działały  na konstrukcje   samolotu:

image

Najpierw  porównajmy to ze stanem  samolotu  Tu-154  po rzekomym  zderzeniu  o małej energii""

image


Rożnica jest  szokująca.


A jakie  były wielkości  przeciążeń  działających  na  konstrukcję  samolotu MItshubishi ?

cytuję raport:

image

   Autorzy  raportu  obliczyli na podstawie  parametrów zderzenia  że  maksymalne  przeciążenie  wynosiło  78g.

A jaka była  wielkość  przeciążen  jaka wg raportu działała  na pasażerów  ?

1.13 Medical and pathological information

The investigation determined that there was nothing to indicate that the pilot's performance was degraded by medical or physiological factors.

All occupant injuries reported by the coroner were consistent with vertical acceleration forces of 80g  to 100g. Footnote 38 All occupants received fatal injuries during the initial impact with terrain

Wielkość przeciążeń była podobna, nieco  większa.

-

Co  jeszcze  można  istotnego powiedzieć na  temat działajacych  na  kadlub  samolotu MItshubishi  na podstawie danych  z raportu  oraz  stanu  kadłuba  po katastrofie:

- otóż  stan  kadłuba  świadczy o tym że  , że  to najwyższe przeciązenie  działało  tylko w  obrębie fragmentow , które  uległy  destrukcji;  te fragmenty kadłuba  które  nie  mają  widocznych  odkształceń  podlegały  działaniom  o wiele  mniejszych  przeciążęń.


_ Jak to  się dzieje?

- To czysta  fizyka(  mechanika, wiedza  z wytrzymałości  materiałów  to fizyka  zdarzeń  realnych);

imageotóż  odkształcanie , zgniatanie, rozrywanie kadłuba w trakcie  zderzenia pochłania energię  kinetyczne   jaka  miał samolot na początku zderzenia; w dalszej sekwencji  katastrofy   energia  samolotu jest  coraz mniejsza  i  stopniowo  spadają przeciążenie wynikające  ze zderzenia  z podłożem.

  Widać  to w każdym  zderzeniu np.w   próbie zderzeniowej   samochodu  - crash teście:


przednia  część  alumimniowej  konstrukcji samochodzu jest zniszczona  , zmiażdżona    a  już  cześc  kontrukcji  kabiny  jest   w całosci.


Tak się  dzieje zawsze  w zderzeniach;  w procesie  destrukcji  energia  kinetyczna  jest  pochłaniana, wskutek czego  pozostała  w sekwencji   zderzenia  cześć  kadłuba  podlega  coraz  mniejszym  przeciążeniom.


    Gdyby   samolot Tu-154  rzeczywiście  zderzył się z  podłożem  tak jak w narracji MAK.Laska- to przynajmniej  końcowa częśc  kadłuba  zachowała by się  w  całości   a  stopnień  rozdrobnienia  wraku  byłby o wiele  mniejszy; nieco tylko wiekszy   niz  stan wraku  samolotu  Mistshubishi  pokazany wyzej; byłoby  to skutkiem  pozycji  odwróconej- jednak  czy samolot  upada  w pozycji normalnej czy odwróconej  to przy zderzeniu  o  małej energii  pochłanianie  energii przez  rozpad i zgniatanie konstrukcji jest wystarczająco duże, aby częśc  kadłuba zachowała  się w  całości.


Nalezy  dodać tez , że im  większa średnica kadłuba  i większa  jego długośc  tym  to pochłanianie  energii  zderzenia jest skuteczniejsze .


 MAK nieźle oszacował~`100g
you-know-who 19.07.10, 07:52

 przy  mniejszym  przeciążeniu  konstrukcja samolotu  nie rozpadnie  się-

słusznie  zauważył bloger   You-know-who



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka