quwerty quwerty
332
BLOG

Gdyby w Smoleńsku nie było zamachu Rosjanie nie robili by sekcji tak pośpiesznie.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 7

   Gdyby to zwykła  katastrofa- strona rosyjska wręcz domagała by się  udziału polskich prokuratorów , aby ci potwierdzili , że był  to zwykły wypadek  lotniczy - czego dowodziły by obrażenia typowe  dla wypadków  lotniczych.

   Nie tylko ,że strona rosyjska  zorganizowała  nocny transport ciał  ofiar śmigłowcami do Moskwy  - ale  zmobilizowano  większą  grup ę  patologów-  i personelu pomocniczego  albo udawano , że to zrobiono ,aby móc oświadczyć polskim prokuratorom , gdy ci przybyli na miejsce , że jest  już po sekcjach; a polskie ciapy nie zrobiły  nic'; mogli przecież zażądać  choćby wizualnej weryfikacji tego co rzekomo było zrobione.  A tak strona polska dostała zapewne spreparowane  papiery.

  Nie trzeba wielkiej wiedzy  by  zauważyć , że  wykonanie sekcji  zwłok 96 ciał  ofiar  w 8-10 godz. jest  niewykonalne ; szczególnie  wykonanie ich choćby zgodnie z minimalnymi standardami dotyczącymi wykonywania autopsji  ofiar katastrof  lotniczych.


  Zapewne  nawet proste ćwiczenie  na papierze , próba  oszacowania potrzebnego czasu w danych warunkach ( ilość pomieszczeń , patologów) wykonana  przez  specjalistów  to by dobitnie pokazała,  przy czym  oczywiście należałoby uwzględnić nie tylko  czas  niezbędny na przemieszczanie  ciał ofiar ale i  na identyfikacje i kompletowanie  ; przecież tam  były  ciała , które wskutek  "katastrofy"  były w kilku kawałkach.


Rosjanie z premedytacją  oszukali polskich   prokuratorów - choć tuż przed północą  podpisali  protokół wg którego  polscy prokuratorzy mieli  zagwarantowany dostęp  do wykonywanych czynności, w tym sekcji zwłok.


Nie trzeba  wielkiej wiedzy, wystarczy umiejętność  czytania ze zrozumieniem aby  dowiedzieć   się jakie są wymagania, zasady    wykonywania sekcji zwłok  ofiar katastrof  lotniczych.


 Weźmy np. dokument pt.

Royal College of Pathologists’

Guidelines on autopsy practice:Aviation-related fatalities

Wytyczne dla  wykonywania  sekcji zwłok  ofiar zdarzeń lotniczych.

November 2018 Series author:Dr Michael Osborn, Imperial College Healthcare NHS TrustSpecialist authors: Dr Mike Biggs, East Midlands Forensic Pathology Unit, University of LeicesterDr David Bailey,Peterborough & Stamford Hospitals NHS Foundation TrustProf Norman Carr, University Hospital Southampton NHS Foundution


6.3 Internal examination

A detailed inventory of all skeletal trauma should be made, as this will allow subsequent correlation with forces occurring during the crash sequence

  Należy dokonać szczegółowej inwentaryzacji obrażeń układu  kostnego , ponieważ pozwoli to na późniejszą korelację z siłami występującymi podczas sekwencji zderzenia 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2 The role of the autopsy

The purpose of conducting a post-mortem examination following an aviation fatality is to:

•determine the cause of death•

detect any underlying natural disease or intoxicationin flight crew

•analyse patterns of injury•assess the effectiveness of safety equipment•

assess the efficacy of aircraft crashworthiness.


6 The autopsy procedure

Every  effort  should  be  made  to  document  the  presence  of injuries  in  a  detailed  manner.

Należy dołożyć wszelkich starań, aby szczegółowo udokumentować  obrażenia.

It  may  not  be  known  in  the  initial  stages  of  an  investigation  how  much interpretation   of   injury   patterns   will ultimately be   necessary,   and   information   of   vital importance cannot be retrieved after the body has been released.

Na początkowych etapach dochodzenia może nie być wiadomo , jak bardzo  interpretacja , dokumentacja odniesionych  obrażeń będzie ostatecznie konieczna, a informacji o kluczowym znaczeniu nie można już potem odzyskać.

6.2 External examination

Documentation of all injuries should essentially be to a forensic level of detail, as it may not be  immediately  apparent  which  specific  injuries may prove crucialduring  the  subsequent investigation.The locations, appearance and dimensions of all bruises, abrasions, lacerations and incised wounds should be documented.Particular attention should be paid to patterned marks  thatmay  provide  evidence  of  contact  with  a  specific  item  or  surface.Marks  resulting from  harnesses,  straps,etc.  are  of  prime  importance  as  they  will  provide  some  evidence  of correct or improper use.Amputations and areas of burning should also be documentedin as much detail as possible.It is worth noting that skin that has been in contact with aviation fuel for  a  period  of  time  can  develop  artefactual  erythema  and  epidermal  slippage,  mimicking burns.The back of the body should be described in as much detail as the front.Body  diagrams  may  be  useful,  but  photography  of  injuries  is  strongly  advised  as  this  will provide a greatly superior resource for subsequent investigation

...Szkice obrażeń ciał mogą być przydatne, ale zdecydowanie zaleca się fotografowanie obrażeń, ponieważ zapewni to znacznie lepsze zasoby do dalszego badania

6.3 Internal examination

Practice  varies  with geographical  location,  and  in  some jurisdictionsthe  legal  authority  to carry  out  an  invasive  internal  examination  may  not  have  been  granted. Provided  that authority  has  been givenfor  an invasive  autopsy,  this  should  proceedas  for  a  standard examination.Some elements of the standard examination may not be possible (e.g. the brain cannot  be  examined  ifitis  not  presentowingto  traumatic  disintegration  of  the  head  or complete  incineration)  and  such  occurrences  should  be  documented  for  the  avoidance  of doubt at a later stage.A detailed inventory of all skeletaltrauma should be made, as this will allow subsequent correlation with forces occurring during the crash sequence.The presence (and  absence)  of  traumatic  injuries  and  natural  disease  processes  within  the  various  organ systems and soft tissues of the body should be detailed as thoroughly as possible, and if this is  not  possible owingto  severe  destruction  (or  complete  absence)  of  a  particular  structure then  this  fact  should  also  be  recorded.  If  ante-mortem  medical  records  are  available,  the known medical history can be correlated with the pathological findings.Interpretation should be cautious in the context of trauma (e.g. a traumatic coronary artery lesion may simulate, or mask, genuine pathology

itd. itd


 Co w praktyce  robili Rosjanie  z ciałami ?

- Może skupili się na usuwaniu tego, czego  - w przypadku gdyby Polacy wykonali powtórne sekcje -  nie powinni zobaczyć.


Co więc robiono faktycznie w Moskwie? -   Być może przy  pomocy nowoczesnych urządzeń prześwietlano ciała i mając  ich komputerowy obraz decydowano  o konieczności usunięcia  tego czy owego lub dokonania  szybkich cięć - niby dla potrzeb  sekcji zwłok.

image





quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka