Oficjalnie otwieramy kampanię wyborczą Partii Blogerów Internetowych. Niech sobie inne partie skrzętnie ukrywają wszystko co mają w swoich szufladach, wszystko za co już od loobystów mają zapłacone , wszystko, co robią dla swoich Rychów i Zdzichów. Pro publico bono – a jakże!
Myśmy się dopiero wczoraj urodzili i nasze umysłu są czyste jak pupa niemowlęcia.
Reformujemy!
Najpierw porządkujemy styk władzy ustawodawczej i wykonawczej .
KONSTYTUCJA RP
Artykuł 104 p.1
Jest:
Posłowie są przedstawicielami Narodu. Nie wiążą ich instrukcje wyborców.
Będzie:
Posłowie są przedstawicielami wyborców.
Istota zmiany:
Przywrócenie narodowi roli suwerena. Wyborcy mają prawo dyscyplinować posłów w czasie trwania kadencji. Zarówno stronę będącą u władzy jak i opozycje. Ma to szczególne znaczenie dla przeprowadzenia zmian w zasadach finansowania partii politycznych. Pozostawienie przepisów w dotychczasowym brzmieniu natrafiałoby na niekonstytucyjność każdej proponowanej zmiany mającej na celu wybicie posłom z głowy sejmu jako „finest club in the world”.
Artykuł 103 p1
jest:
1. Mandatu posła nie można łączyć z funkcją Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka i ich zastępców, członka Rady Polityki Pieniężnej, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora oraz z zatrudnieniem w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej lub z zatrudnieniem w administracji rządowej. Zakaz ten nie dotyczy członków Rady Ministrów i sekretarzy stanu w administracji rządowej.
Będzie:
1. Mandatu posła nie można łączyć z funkcją Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka i ich zastępców, członka Rady Polityki Pieniężnej, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora oraz z zatrudnieniem w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej lub z zatrudnieniem w administracji rządowej.
Istota zmiany:
Usuwamy możliwość łączenia mandatu poselskiego z pracą w administracji rządowej. Doprowadzamy do klasycznego rozdzielenia władzy ustawodawczej i wykonawczej. Partie muszą zdecydować w czym ich funkcjonariusze będą się specjalizowały. Ludzi w Polsce nie brakuje. Jeśli brakuje ich partiom, to już ich problem.
PARTIE POLITYCZNE
Ustawa o finansowaniu partii politycznych – usuwamy w całości.
Piszemy nową ustawę opartą o koncepcje kwotowego odpisu w deklaracji PIT dla partii o potencjale parlamentarnym.
Ogólne założenia:
-
Partia o potencjale parlamentarnym – partia mająca struktury we wszystkich województwach i co najmniej 5000 członków opłacających składki.
-
Wysokość odpisu – propozycja to 5 zł.
-
Lista partii o potencjale parlamentarnym – propozycja to 7
-
Płatnik PIT ma prawo odmówić finansowania jakiejkolwiek partii. Wtedy, jego kwoty nie dostaje żadna partia.
-
Partie mogą wydać uzyskane kwoty na: finansowanie think tanków, gabinetów cieni (partie opozycyjne), ruchomych części diet poselskich zakładając że „rządowa” część diety będzie na poziomie średniej płacy krajowej.
Istota zmiany:
„Kto płaci orkiestrze ten dyktuje melodię”. Doprowadzamy do sytuacji, w której to wyborca jako suweren gratyfikuje swoich przedstawicieli.
SEJM
ORDYNACJA WYBORCZA DO SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Rozdział 12. Komitety wyborcze
Artykuł 96 p.5
jest:
5. Do zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, dołącza się:
Dodaje się podpunkty:
4. Imienne wykazy osób desygnowanych do pracy w administracji rządowej w charakterze ministrów i podsekretarzy stanu lub w gabinetach cieni w przypadku przejścia partii do opozycji wraz z podaniem resortu.
5. Oświadczenia o wyrażeniu zgody przez kandydatów wyszczególnionych w pp.4 na gotowość do podjęcia pracy w administracji rządowej.
Istota zmiany
Wykluczamy sytuacje, że jedna osoba będzie jednocześnie posłem, premierem i szefem partii. Możliwości intelektualne każdego człowieka nie są nieskończone, to raz. Po wtóre, zapobiega to pokusom budowy koteryjno-wasalnego system sprawowania władzy.
Natomiast wyborca będzie sobie mógł wyrobić własną opinię, czy dana partia reprezentuje spójną pod względem programowym, kadrowym i przywództwa – ekipę.
Media uzyskają możliwość organizowania merytorycznych kampanii wyborczych. Będzie wiadomo kogo pytać i o co.
RZĄD
Dwie partie opozycyjne z największa liczbą głosów uzyskują prawo desygnowania do rządu swoich przedstawicieli z prawem informowania i konsultowania.
Istota zmiany.
Państwo musi mieć zapewnioną ciągłość władzy. Rządzenia nie można nauczyć na kursach wieczorowych. Partie muszą znać stosunki panujące w ministerstwach, mankamenty ich pracy oraz funkcjonujące związki o charakterze nieformalnym.
GOSPODARKA
Społeczństwo ma prawo wysłać na smietnik historii każda partię, która podnosi podatki nie troszcząc się aby podatników podatku PIT ( a wiec zatrudnionych) oraz płatników podatku VAT (aktywnych a nie wegetatywnych konsumentów) było więcej. Proponujemy zatem zmiany w gospodarce o charakterze fundamentalnym, kończącym konfliktowy model stosunków przemysłowych a otwierajacy ich parnerski wariant. Cel głóny to "deproletaryzacja" społeczeństwa.
-
Kodeks spółek uzupełnić o spółkę właścicielsko- pracowniczą. (oraz tu) realizującą postulat społecznej gospodarki rynkowej wzorowana na niemieckiej ustawie Mitbestimmunggezets
-
Usunąć przepisy blokujące rozwój sieciowych systemów gospodarczych opartych o zasady integracji produktowej (klastrów produktowych).
-
Wprowadzić możliwość tworzenia międzypokoleniowych systemów emerytalnych w oparciu o rodzinę i/lub przedsiębiorstwo.
Co z resztą, resztę zrobi system, funkcjonujący jak szwajcarski zegarek.
Zapraszam do komentarzy w duchu analizy SWOT
Dla przypomnienia:
argumenty:
@ms - mocna strona
@ss - słaba strona
okoliczności:
@s - szansa
@z - zagrozenie
Inne tematy w dziale Gospodarka