Novalijka Novalijka
82
BLOG

(Kolejna) wojna krzyżowa

Novalijka Novalijka Polityka Obserwuj notkę 7

Skończyła się kampania prezydencka, skończyły się komentarze dotyczące wyników wyborów, czas wrócić do naszego bagienka codziennego i zająć się tematami odwracającymi uwagę, co? Austria wywalająca uchodźców, wolny Polański, Europride, Grunwald, krzyż... A, właśnie, dzisiaj o cruxgate. 

Włączyłam sobie dzisiaj przez przypadek tefałen 24, tak żeby mi coś przy obiedzie grało. Patrzę - a tu Kaczyński, klasycznie, w czarnym garniturku i z czarnym krawatem, ba, nawet z marsem na czole. Oho, będzie o Smoleńsku - pomyślałam i odłożyłam miseczkę z musli. Kiedy jem i oglądam politykę, mam później niestrawność.

Z tego, co zrozumiałam, wielki i zły prezydent elekt chce usunąć krzyż sprzed Pałacu Prezydenckiego, żeby zatrzeć pamięć o poległym prezydencie i jego żonie. Brat zmarłego domaga się ustawienia tam pomnika (moja wewnętrzna złośliwość podpowiada, że Jarosław najchętniej widziałby na tym cokole brata, a nie symbole wszystkich ofiar katastrofy), tak żeby przypominać przyszłym pokoleniom o poległych. Kursywa wzięła się stąd, że... A, sami wiecie, czym różnią się polegli od tragicznie zmarłych. A jeśli nie wiecie, to co tu w ogóle robicie?

Wygląda na to, że Jarosław Kaczyński strzelił gola. We własną bramkę. Spójrzcie na komentarze dotyczące tej konferencji prasowej (wszystkie za platformą tvn24.pl).

 

To erupcja niebywałej zupełnie frustracji i nienawiści polityka, który przegrał wybory – Stefan Niesiołowski
wystąpienie prezesa PS przekroczyło "cienką, czerwoną linię, która jest dopuszczalna w polityce", a Kaczyński jest "narodowo-konserwatywnym populistą" – Katarzyna Piekarska i Ryszard Kalisz
W takiej sytuacji "pojednanie polsko-polskie" jest niemożliwe – Łukasz Abgarowicz (PO)
 
Ojeeeej. Jakże mi przykro, że wracamy do normalnej, zdrowej sytuacji politycznej: prezes PiS kontra reszta świata. 

 
PS. Wyjechałam na południe! But I'll be back. Do zobaczenia w połowie sierpnia ;)
Novalijka
O mnie Novalijka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka