26 obserwujących
234 notki
379k odsłon
  2423   0

Alfabet tajemnic smoleńskich - J

 

Jaki-40 „okołosmoleńskie” 
 
( jakami-40 w ogólności zajmowało się w S24 wiele osób; pracą monumentalną jest notka Arturb-a: http://arturb.salon24.pl/310734,jaki-40-w-polsce  )
 
Uwaga wstępna: tekst odautorski zaznaczony kursywą.
 
O jaczki postanowiono zadbać jakoś tak zaraz PO 10. kwietnia:

Data zamieszczenia: 2010-03-25 Przedmiot zamówienia, przetargu: Usługi w zakresie napraw i konserwacji statków powietrznych JAK-40 ( nr 44, 45, 47, 48 ) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 2010-04-12 http://www.przetargi.pl/uslugi_serwisowe_jak_40_133666.html

Przetarg rozstrzygnięto 2010-04-19 Wykonawca:  BUMAR sp. z o.o. http://www.przetargi.edu.pl/przetarg/uslugi_serwisowe_jak_40/248860#wyniki
 
 
Trop:
KPRM otrzymała z Kancelarii Prezydenta trzy dokumenty. Pierwszy mówił o locie „Tupolewa” bez podania godzin startów i lądowań, drugi przekazywał godziny startu „Tupolewa” i informacje o wykorzystaniu jednego lub dwóch samolotów JAK-40,
a trzeci zmieniał wcześniej przekazane godziny startów samolotów
 
 
 
Pierwszy:044
 
Muzealny Jak-40 od środka
Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie zaprasza na pokład samolotu Jak-40. Samolot trafił do muzeum po likwidacji 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego.
 
Jak informuje MWP, podczas lotu samolotu prezydenckiego 10 kwietnia 2010 roku do Smoleńska, samolot Jak-40 nr 044 był wyznaczony jako samolot rezerwowy dla Tu-154. (…)samolot ten poleciał z dziennikarzami do Smoleńska. Był on ostatnim samolotem, jaki wylądował na lotnisku w Smoleńsku przed katastrofą prezydenckiego Tu-154 w dniu 10 kwietnia 2010 roku.”
 
„na lotnisku w Smoleńsku” – ale na KTÓRYM ? W świetle poniższego planu lotu:
 
10 kwietnia o godz. 03:31 wysłana została odpowiedz do Moskwy informująca o opóźnieniu dla PLF031 REG044w starcie, który odbył się o godz. 03:29.
FF EPWAYGYL 100331 EPWAYGYM / READDRESS-ORIGINAL TEXT / 100248 UUUUBNXX DEAR SIRS PLEASE ADVISE DEPARTURE/DELAY OF FLIGHT PLF031 YK40 REG 044 EPWA-UUBS 10.04.2010 STS/VIP AFTN: UUUUBNXX BRGDS/CDOS MOSCOW DEP-PLF031-EPWA0329-ZZZZ
Wykonanie lotu zostało potwierdzone.
http://www.salon24.pl/user/37592,libra,4
 
nasi dzielni żurnaliści zostali wywiezieni na… Jużnyj. Kod ICAO (już nieistniejący!) UUBS
- to kod tego właśnie lotniska – wówczas, oficjalnie, czegoś w rodzaju „ścierniska” (ZZZZ).
Ale będzie „San Francisko” (już pewnie jest, jeśli wierzyć zapowiedziom, o których pisała Margotte: http://www.blogpress.pl/node/8023 , poszerzając ciekawie artykuł o Jużnym z
 
Jeszcze raz (dla wątpiących):
”O godz. 100248 Moskwa (UUUU) pyta się o PLF031 YK40 REG 044 EPWA-UUBS 10.04.2010 STS/VIP”
 Moskwa zatem potwierdza plan lotu na UUBS
”Odpowiedz służb ruchu - DEP-PLF031-EPWA0329-ZZZZ”
Warszawa doprecyzowuje (bo Jużnyj to „ściernisko”)…
(przypominam: wówczas nie było lotniska o kodzie ICAO: UUBS - dawniej był to Smoleńsk Jużnyj)
…ale nie nie takie, jak Siewiernyj:
„O godz. 100517 Moskwa (UUUW) pyta się -PLF101-EPWA-XUBS) REG/101 STS/HEAD MAIN AIR TRAFFIC MANAGEMENT CENTER OF RUSSIA
Odpowiedz służb ruchu - DEP-PLF101-EPWA0527-XUBS”
zatem rozróżnia się XUBS i UUBS!!!
 
 Libra tak komentuje przedstawione przez siebie plany lotów:
„Zastanawiającym jest skąd Moskwa wiedział, że wystartował Yak40 o znakach rejestracyjnych 044 skoro plan lotu był złożony na Yak40 o znakach rejestracyjnych 045?
Pytanie o czas wylotu Yak40 przyszło o godz. 02:48 czasu UTC czyli 04:48 czasu Warszawskiego-lokalnego. 
Wylot nastąpił o godz. 03:29 czasu UTC czyli 05:29 czasu Warszawskiego-lokalnego.
Brak jest danych potwierdzających zmianę do planu lotu dla Yak40 o znakach rejestracyjnych 045 na znaki 044.”
 
(ale Libra nie zauważył, że dziennikarzy - i „dowódców wojskowych”!!! - posadzona wpierw do… jaka 047 – patrz opis tego jaczka poniżej)
 
 
TAK WYGLĄDAŁA TA ’NIESPODZIEWANA’ PRZESIADKA DZIENNIKARZY!
 
 
                                                            ***
 
Ten jaczek przyczyni się jeszcze (w innej niż dziś rzeczywistości prawnej) do klęski zawodowej prok. NPW – oświadczył on bowiem w Sejmie RP, iż śp. Prezydent Lech Kaczyński „poleciał 8 kwietnia 2010 roku do Wilna tupolewem”; tymczasem:
 
PLF101- REG/044 -8 kwietnia poleciał z Warszawy do Wilna i z powrotem jako HEAD
 
Patrz też:
 
„Loty w dniu 8 kwietnia do Wilna z Prezydentem.
FPL-PLF101-IM-YK40/M-EPWA1200 -EYVI0110 REG/044 OPR/POLISH AIR FORCE STS/HEAD 
- na powrót
FPL-PLF101-IM -YK40/M- -EYVI1500 -EPWA0110 REG/044 OPR/POLISH AIR FORCE STS/HEAD 
A PROKURATOR SZELĄG NIESTETY NIE ZAPOZNAŁ SIĘ Z ZABEZPIECZONĄ NA POTRZEBY ŚLEDZTWA DOKUMENTACJĄ JAKĄ POSIADA LUB NIE UMIE CZYTAĆ PEWNYCH DOKUMENTÓW W KTÓRYCH TE DANE SĄ ZGROMADZONE”
http://www.salon24.pl/user/37592,libra,15
 
BTW: ta wizyta była zastanawiająco krótka – jaczek miał przylecieć na lotnisko wileńskie
 o godz. 13.10(UTC), a odlecieć o godz. 15.00(UTC); sama zatem protokolarna jej część trwała (uwzględniając przejazdy) ZALEDWIE (niecałą chyba nawet) GODZINĘ -
- dane te jednak, jako pochodzące z planu lotu, nie muszą odpowiadać faktycznym.
Ostatnia uwaga odnosi się oczywiście do wszystkich przedstawianych tu planów lotu.

                                                              ***

Lubię to! Skomentuj9 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura