nudna-teoria nudna-teoria
218
BLOG

Hejt, manipulacje i faszerstwa blogera nudnej-teorii w kwestii Smoleńska.

nudna-teoria nudna-teoria Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 9

Napisał, bloger vell Quwety w notce pod tym samym tytułem. Zapomina, że sam raczy moją skromną osobę tytuować per "głupek", co zresztą nieszczególnie mnie podnieca, bo osoby tej proweniencji nie są w stanie obrazić przyzwoitego człowieka. Raz po raz, jak zostanie wypunktowany, zmienia treści notek i udaje, że nic się nie stało.

Jak ktoś ma wątpliwości może spojrzeć do notki

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/1004571,uszkodzenia-brzozy-pasuja-do-narracji-mak-kbwllp-pokazuje-obrazkowo-oszustwo-niegracza

gdzie pokazuję jak tenże blagier próbuje wmówicć czytelnikom Salonu, że uszkodzenia brzozy na działce ż. Bodina nie pasują do zdarzenia.

Tę blagę usunął po cichu zastępując inną grafiką, równie debilną:

image

Każde dzidzi widzi, że tutaj nie został uwzględniony kąt naracia i nie ma ten gryzmoł nic wspólnego z geometrią kolizji w Smoleńsku. Lata temu trzeba to było tłumaczyć zespołowi orłów Macierewicza w postaci Biniendy i jego ówczesnego rzecznika Nowaczyka przez chyba trzy miesiące. Opisane jest to w notce:

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/345150,prawda-w-smolenskich-prawdach-cz-19-analiza-prof-biniendy

Jak widać tytan yntelektu von Quwety nie pojął od czasu napisania tamtej notki, 21 września 2011, 22:46, jak wyglądała geometria kolizji skrzydła z brzozą w Smoleńsku. Pełne podziwu gratulacje, chapeau.


W najnowszej notce von Quwety pisze i maluje:

- Po pierwsze odchyłka  w trafieniu  w pas  jest diametralnie- kolosalnie różna  w 2 porównywanych  zdarzeniach lotniczych.

image


Gdzie tu jest oszustwo?

Oszustwo jest dwa wiersze wyżej, ponieważ porównuje on zdarzenie w którym brał udział nowoczesny samolot, jakim jest A320, ze zdarzeniem w którym brał udział samolot z awioniką z lat 70-tych ubiegłego wieku jaki jest Tu-154M. W A320 autopilot posiada funkcję prowadzenia samolotu po zadanej trajektotorii również w pionie. Korzystając z tej funkcji załoga A320 leciała do pewnego momentu w pełni automatycznie. Awionika Tu-154M PLF101 w ogóle nie posiada funkcji automatycznego prowadzenia w pionie bez ILS. Pisanie tu o "porównywalnych" zdarzeniach jest oszustwem. Ale nie jedynym. Na powyższym rysunku Quweta wskazuje na miejsce kolizji 150 m przed początkiem pasa. Spójrzmy więc jeszcze raz na oryginalną ilustrację z japońskiego raportu:

imageświatła PAPI znajdują się jakieś 416 m od progu pasa. Na rysunku widzimy jakieś 750 m od PAPI. Anteny ILS które skasował A320 znajdują się 325 m od progu pasa. Pierwsze przyziemienie było jeszcze wcześniej.

http://avherald.com/h?article=484c306e&opt=0

Schemat jest również na ASN

https://aviation-safety.net/photo/8423/Airbus-A320-232-HL7762

Zawsze powtarzam, SPRAWDZAć!. Ja też mogę popełnić błędy. Jak dostaję informacje o błędach oczywiście dziękuję i poprawiam. Tym się różni BLOG od QUWETY.


Jedyne podobieństwo między Hiroshimą a Smoleńskiem polega na tym, że załogi kontynowały podejście poza punkt w którym wobec braku widzialności pomocy nawigacyjnych lub pasa zobowiązane były przerwać manewr. Czasem "jeszcze sekundkę" może być ostatnią sekundką przed katastrofą.

Profil podejścia na ASN

https://aviation-safety.net/photo/8424/Airbus-A320-232-HL7762

i rozmowy w kokpicie. Proszę zwrócić uwagę na teren przed lotniskiem i używanie radiowysokościomierza. Po prostu Smoleńsk bis.

...

20:04:35.4 F/O One hundred above.

20:04:37.0 PIC Check.

20:04:38.7 F/O Wow, getting invisible in a second.

20:04:42.3 A/C Minimum.

20:04:42.7 F/O Minimum.

20:04:43.3 PIC Continue. (PIC=dowódca, kontynuujemy)

20:04:44.1 F/O Ah~ Runway not in sight.

20:04:46.7 PIC Wait a second. (poczekaj sekundę)

20:04:52.0 PIC Shoot, Wait a second.

20:04:55.9 PIC We have RA is there~

20:04:57.5 F/O Yes, nine hundred, eight hundred.

20:05:00.0 PIC Please keep your eye on RA. (RA, RadioAltimeter, radiowysokościomierz, dokładnie jak w Smoleńsku)

20:05:00.6 F/O Yes, six hundred, five hundred.

20:05:07.2 F/O Five hundred.

20:05:07.5 A/C Four hundred.

20:05:08.8 A/C Three hundred.

20:05:10.0A/C Two hundred.  (automat "dwieście" stóp, ok. 60 m)

20:05:10.8 F/O Five hundred.  (drugi pilot z radiowysokościomierza "pięćset" stóp, ok. 150 m)

0:05:10.8 PIC No runway, Go-around. ("No runawy", nie ma pasa!!! ...)

20:05:11.0 A/C One hundred. (100 stóp, ok. 30 m)

20:05:11.9 F/O Yes, Go-around.

20:05:11.9 A/C Forty.

20:05:13.3 F/O Yes.

20:05:13.7 (Abnormal Ending Sound - 0.65 seconds long)

20:05:14.3 (End of CVR record)

Blog ten nie służy do wyjaśnienia przyczyn smoleńskiej katastrofy, a jedynie do odmitologizowania związanych z nią zagadnień technicznych. - Wypowiedzi zawierające niewybredne ataki "ad personam", jak i słowa ogólnie uważane za "łacinę" mogą być usunięte bez względu na wartość merytoryczną; jedyne ograniczenie wolności wypowiedzi. Co zrobić by nie czytać bzdur? Polecam: YKW, Barbie, Flyga, AndrzejMat, Paes64, Ford Prefect, Wotur, jerzyk07, Zenon8228, Lord Sith

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka