nudna-teoria nudna-teoria
403
BLOG

Katastrofa Smoleńska - ślady rozpadu wlotu silnika; urojenia i fakty

nudna-teoria nudna-teoria Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 11

Katastrofa obrasta dalej mitami tworzonymi przez osoby nie mające pojęcia o technice. Spójrzmy na ilustrację z najnowszej notki Niegracza

image

"Przy  wylocie  silnika  spoczywa   fragment  zespołu  sprężarki  powietrza w postaci  prowadnic wlotu  powietrza  i  1 wirnika; ..."


I w sumie w tym miejscu osoby gramotne technicznie parskają śmiechem. Silniki odrzutowe nie potrzebują kierownic (bo tak to się fachowo nazywa) przed pierwszym stopniem sprężarki niskiego ciśnienia z tej prostej przeczyny, że napływ powietrza nie jest w tym miejscu zaburzony. Każdy kto latał w ostatnich latach jakimkolwiek odrzutowcem pamięta pewnie, że "na przedzie" silnika jest wieniec wirujących łopatek.

Po prostu rosyjska konstrukcja jest specyficzna i pokazany element jest nie kierownicą, lecz podporą (łożyskowania) wału.

Dalej widzimy, że elementy tej podpory są powyginane podobnie jak na innej ilustracji z notki

image

To jest właśnie kierownica znajdująca się za wieńcem łopatek stopnia sprężarki. Widzimy charakterystyczne wygięcia spowodowane tym, że w wyniku deformacji silnika obracający się wirnik "zabrał" normalnie nieruchomą prowadnicę.

Podobne odkształcenia widzimy i na górnym zdjęciu.

A co do urojeń Niegracza; w Smoleńsku "zabranie" podpory przez obracający się wirnik spowodowało zerwanie śrub mocujących elementy podpory do obudowy silnika.

image

Na tym zdjęciu, w tle widzimy postrzępione krawędzie łopatek wirnika I-go stopnia sprężarki niskiego ciśniena. Takie uszkodzenia powstają gdy do silnika dostają się ciała obce, jak np. konary drzew. Widzimy też, że kierunek odkształcenia podpór koreluje z kierunkiem wirowania wirnika. To zaś pozwala nam stwierdzić, że silnik pracował do końca, a widoczne uszkodzenia odpowiedzialne są "ciała obce" które dostały się pomiędzy podpory łożyskowania wirnika, a wirujące łopatki.

Rysunki pokazujące jak zbudowany jest ten silnik są w moich poprzednich notkach podlinkowanych w ostatniej.

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/989722,katastrofa-smolenska-jak-ekspert-niegracz-rurke-na-plasko-walcuje


-Co z tym fantem  zrobić?

Można stwierdzić:

a. Niegracz jest idiotą

b. Niegracz jest cynicznym propagandzistą

c. zarówno a,  jak i b są prawdziwe.


Innej możliwości nie widzę, ale quwetę posprzątać trzeba jak napaskudzone.



Blog ten nie służy do wyjaśnienia przyczyn smoleńskiej katastrofy, a jedynie do odmitologizowania związanych z nią zagadnień technicznych. - Wypowiedzi zawierające niewybredne ataki "ad personam", jak i słowa ogólnie uważane za "łacinę" mogą być usunięte bez względu na wartość merytoryczną; jedyne ograniczenie wolności wypowiedzi. Co zrobić by nie czytać bzdur? Polecam: YKW, Barbie, Flyga, AndrzejMat, Paes64, Ford Prefect, Wotur, jerzyk07, Zenon8228, Lord Sith

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka