Animela Animela
3345
BLOG

Eutanazja, czyli Owsiak mi zaimponował szczerością!

Animela Animela Służba zdrowia Obserwuj temat Obserwuj notkę 128

"Demencja, alzheimer. Te choroby dotykają nie tylko seniorów, ale wszystkie osoby, które żyją w ich otoczeniu, często wręcz degradują całe rodziny. W takich momentach pojawia się ostrożnie podejmowany u nas temat eutanazji. Ja bym się nie bał rozpocząć dyskusji na ten temat. Osobiście dopuszczam taki sposób pomocy, bo ja to tak rozumiem – eutanazja dla mnie to pomoc starszym w cierpieniach" – Jerzy Owsiak dla Dziennika.pl

Ktoś może mi zarzucić, że niepotrzebnie odgrzewam stare kotlety - wywiad Jurka "Jerzego" Owsiaka miał miejsce w 2013 r. Ja jednak uważam, że sprawa jest zbyt poważna, aby pozwolić jej przyschnąć. Owsiak to człowiek o naprawdę ogromnych wpływach, ma możliwości lobbingu i urabiania opinii publicznej, warto więc wyprzedzić moment, gdy to właśnie szef Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będzie nadawać ton.

Oczywiście, gdy Grupa Trzymająca Władzę skinie dłonią, wówczas dyskusja o eutanazji się rozpocznie, i być może jeden z kolejnych finałów WOŚP odbędzie się pod nazwą "Gramy na luksusowe szpitale eutanazyjne"? ... I wówczas może być już za późno z naszej strony na jakikolwiek dialog. Sekta owsiakowców nakręci się tak, jak w przypadku Matki Kurki, i akty "eutanazji" będą dokonywane spontanicznie!...

Proszę jeszcze raz przeczytać fragment wywiadu. To są słowa Owsiaka - bynajmniej nie wyjęte z kontekstu. On to powiedział. Ponieważ demencja czy alzheimer to straszne choroby, degradujące nie tylko chorego, ale i rodzinę chorego, trzeba rozpocząć rozmowę o eutanazji. Czyli: jeśli rodzina jest wyrodna i wywrze na staruszku odpowiednio silną presję psychiczną, to ten poprosi o eutanazję. Chociaż - kto wie? W przepadku demencji to może być trudne. Czyli - to jednak rodzina ciężko chorego zadecyduje o jego losie, jako dotknięta jego chorobą ...

Ja wiem - PO-PSL już nie jest przy władzy, ale może wrócić - i wtedy może wrócić kwestia dyskusji o skazywaniu chorych przez rodzinę na przymusową eutanazję. Strach pomyśleć!

A Owsiakowi zwyczajnie się dziwię: czyżby miał jakiś pakt z diabłem, że jest pewien, iż nie dopadnie do demencja albo alzheimer i to on wówczas zostanie zgłoszony przez cierpiącą rodzinę do przymusowej utylizacji?...

https://www.gazetaprawna.pl/wywiady/672037,owsiak-eutanazja-to-pomoc-osobom-starszy: w-cierpieniach.html

Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo