Smart biznes potrzebuje smart rozwiązań – Żabka testuje innowacyjne rozwiązania

Redakcja Redakcja Handel Obserwuj temat Obserwuj notkę 2
W Żabce Smart, działającej przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu, badane są nowe rozwiązania technologiczne, mające na celu usprawnienie pracy franczyzobiorców. Ta wyjątkowa Żabka „komunikuje się” z franczyzobiorcą i sprzedawcami oraz „wykonuje” za nich niektóre czynności.

Nowe technologie

Do innowacyjnych rozwiązań należą m. in. automatyczne pomiary temperatury i zużycia energii, czujniki zalania czy komunikacja na słuchawki. Dzięki nim pracownicy będą mieli więcej czasu, który pozwoli im skupić się na obsłudze klienta. Rozwiązania te są także przyjazne dla planety. Po przeanalizowaniu wyników osiągniętych przez sklep, Żabka wybierze najbardziej efektywne z rozwiązań oraz zaadaptuje je w większej liczbie należących do sieci placówek. Jest to kolejny krok w stronę realizacji strategii franczyzocentryczności, zgodnie z którą sieć tworzy innowacyjne rozwiązania pomagające przedsiębiorcom prowadzić lokalny biznes.

Projekt Żabki Smart wpisuje się również w Strategię Odpowiedzialności Żabki. Jednymi z jej głównych obszarów są troska o środowisko naturalne, w tym osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2025 roku, oraz podniesienie poziomu satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z siecią. Smart technologia jest bowiem efektywna energetycznie i znacznie usprawnia pracę franczyzobiorcy. 

— Żabka jest jedną z najbardziej innowacyjnych franczyz na rynku. Rozwijamy lokalną przedsiębiorczość w oparciu o nowe technologie, by przedsiębiorcy mogli łatwo przystosowywać prowadzenie biznesu do aktualnych wyzwań i jeszcze lepiej spełniać oczekiwania klientów. Nowe, inteligentne rozwiązania zastosowane w Żabce w Poznaniu, wspierają naszych franczyzobiorców w zarządzaniu swoim sklepem, ale są również energooszczędne. Dzięki temu optymalizujemy koszty i jesteśmy przyjaźni środowisku — komunikuje Adam Manikowski, wiceprezes zarządu i dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Innowacje w Żabce Smart

Żabka Smart „komunikuje się” z franczyzobiorcą i sprzedawcami, a także „wykonuje” za nich niektóre czynności. Dzięki użyciu słuchawek obsługa sklepu otrzymuje komunikaty dotyczące ewentualnej awarii sprzętu chłodniczego i konieczności zabezpieczenia towaru, czy informacje o sytuacjach wymagających interwencji człowieka, jak na przykład brak parówek na rollerze czy kawy w kawomacie oraz konieczności wyczyszczenia tych urządzeń. Dzięki temu rozwiązaniu, klient liczyć może na pełną dostępność oferty, a poprzez odpowiednią konserwację i eksploatację przedłuża żywotność znajdujących się w sklepie urządzeń.

Dzięki automatycznym pomiarom temperatury, można będzie ją łatwo dostosować do aktualnie panujących warunków atmosferycznych. Ponadto, możliwość generowania raportów dla Sanepidu znacznie odciąży franczyzobiorcę.

Pomiar zużycia energii umożliwia weryfikację poprawności działania urządzeń oraz jeszcze efektywniejsze poszukiwanie nowych. metod optymalizacji zużycia i zarządzania energią w placówkach.

Czujniki zalania wykryją usterki sprzętu chłodniczego, system automatycznie zawiadomi o nich serwis, co daje gwarancję szybszego czasu reakcji ekipy serwisowej, umożliwia weryfikację online jej skuteczności, w efekcie obniżając koszty oraz redukując czas przestoju sklepu. Istotnym celem projektu Smart Żabki jest poprawa bezpieczeństwa franczyzobiorców i sprzedawców. System wizyjny przed i wewnątrz sklepu, komunikaty głosowe przed sklepem odstraszają potencjalnych włamywaczy. Z kolei zainstalowane na zewnątrz czujniki, po wykryciu intruza, automatycznie zawiadomią o tym ochronę.

Testy rozwiązań przez franczyzobiorcę i pracowników Żabki Smart

— Zastosowane w sklepie rozwiązania znacznie usprawniają jego prowadzenie i pozwalają nam skupić się na tym, co robimy najlepiej, czyli na sprzedaży oraz obsłudze klientów. To bardzo ważne, by budować dobre, lokalne relacje z naszymi klientami — mówi Marta Tołwińska, franczyzobiorczyni sklepu przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu.

Smart technologie testowane są przez franczyzobiorcę i pracowników placówki przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu. Między innymi na podstawie ich opinii i sugestii wybrane zostaną rozwiązania, które w kolejnym etapie testu zostaną wdrożone w większej liczbie sklepów.

Inne zaawansowane narzędzia technologiczne

Żabka już dziś zapewnia franczyzobiorcom zaawansowane narzędzia technologiczne, np. umożliwiającą zarządzanie sklepem z poziomu smartfona aplikację Cyberstore czy kasy samoobsługowe. By dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo funkcjonowania na rynku, Żabka wprowadziła też – jako pierwsza sieć w Polsce – nowe ubezpieczanie zbiorowe dla franczyzobiorców. „Polisa na biznes” to unikatowa inicjatywa, której celem jest zminimalizowanie ryzyka związanego z niepowodzeniem biznesowym w ramach własnej działalności – w momencie zakończenia współpracy pozwala pokryć ewentualne starty finansowe.

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka