publicysta publicysta
270
BLOG

wiersz "Anioł" z tomu "Szalom" 2020, z podziękowaniem dla Marcina Małka

publicysta publicysta Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 14

20 stycznia zupełnie przypadkowo w moje urodziny Marcin Małek znakomity poeta z Irlandii opublikował wiersz  "JAK POSĄG ZE SPIŻU - czyli suplement do Biegu" i zadedykował "Publicyście".

Dla mnie zaszczyt, niespodzianka i przyjemność. 

Jak w poprzednim przypadku moich podziękowań - dla blogera Zhongguo - odpowiadam w tym samym miejscu. Wiersz wymienia zresztą Zhongguo w tekście o czym go poinformuję. Przyjemność więc podwójna.

Tekst publikuję dopiero po roku od napisania gdyż był zamówiony dla jednej z Antologii. Na szczęście zamawiającym szło o inne "anioły" a mnie o zupełnie inne. Ciekawe nieporozumienie semantyczne. Nieraz tak się zdarza. Tak więc wiersz ocalał i śmiało mogę go opublikować w dobrym momencie. 

Po tym wierszu w lutym 2017 napisałem kilka innych wierszy zawierających zwrot "Szalom bracia".

Postanowiłem więc zebrać je i w podobnej estetyce inne wiersze w jedną całość pod roboczym tytułem "Szalom".

Ponieważ odkryłem w notatce do drugiego wiersza z 17/18 lutego dyspozycję: jeśli będzie tom "Szalom"  na pewno musi być dedykowany dla Józefa Kurylaka   (dzięki któremu czytany przez Czytelników tekst z tytułem zawierającym słówko "anioł" powstał).

Publikuję więc pierwszy wiersz z projektowanego tomu poezji "Szalom" z terminem ukończenia 2020 rok,  z podziękowaniem dla Marcina Małka



Anioł: wstęp, 7 kwadratów, 2 trójkąty, zakończenie



10 luty 2017 piątek późny wieczór Szabat. Szalom bracia
Księżyc w pełni Saturn nad lasami


Ludzie współcześni są oszołomieni technologiami
I yelow journalistics
I myślą że Jan odpalił pecet i querty
I napisał Apocalipsis

Siedząc na białych skałach Patmos
Z laptopem na kolanach a nogi zwiesił jak hipster w dół
Nad lazur morza ptaków śpiew złota plaża pośród drzew w letnie dni
Przypomina Ciebie mi.

Człowiek rodzi się wolny i idąc za swoją naturą
Idzie po sławę pieniądze gwiazdorstwo i poklask mas
W Pinterest i Instagram
Medal Fields i Nobel Prize

I mówi się że jest jak złoty pył
gdyż tworzy ze złotka pieśni i złotawe metafory
biorąc od razu ostry kurs jak Joyce w Ulisses w Thalassis
nad Thalatta słodką matką modrym morzem. Tak mówią żeglarze.

I co z tego że pisalibyśmy nasze posty
Skoro nie było by w tym żadnej nauki - jak napisałem na blogu
Miłego Zhongguo w komentarzu - a w niej zawiniętej jak trzcinka w jedwab
Analizy egzystencji najwyższej słodkiej instytucji. Tak mówią pisarze.

Powiedz mi jakie są rosyjskie kwiaty
Nigdy nie byłem w Rosji
Śpiewam tylko Coja „Zakroj za mnoj dwieri
Bułhakow powiedział tylko: „Grigorij, pajechali”

A na uniwersytetach?
A na uniwersytetach idą na paluszkach niektóre osoby
Przynosząc w tańcu logiczne dowody jak jakie kolie kolekcje Kathakali
Że Bóg stworzył planety i ludzi mrowie. Tak mówią teologowie.


Przeszkadza przyroda rzuca ci pod nogi liście
czarne łyko widać z śniegu
całą zimę  

Czas śmierci
chiński film  
idzie pies kręci tyłkiem

Musimy uważać chcą nas wyczerpać długim marszem

     


publicysta
O mnie publicysta

uwielbiam przyrodę, filozofię, sztukę  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura