... Wszak prawo jest niczym pajęczyna: " Bąk się przebije a mucha zatrzyma...". :-)
... Wszak prawo jest niczym pajęczyna: " Bąk się przebije a mucha zatrzyma...". :-)
Dariusz Salamon Dariusz Salamon
1640
BLOG

O nowej S-7 z Gdańska i o... " TANIM " Paliwie z Marketu ! - Warto przeczytać !

Dariusz Salamon Dariusz Salamon Gospodarka Obserwuj notkę 0

Na jednym z lokalnych portali zapytano / napisano artykuł czy lepiej teraz jechać do Warszawy  z Gdańska  autostradą A-1 czy Starą Siódemką czyli dzisiejszą nową S-7 , zamieściłem tam taki post:


- Nic nie zastąpi Starej Siódemki, ale by to zrozumieć trzeba być koneserem w tej materii :-)

Napiszę coś o tanim paliwie, RAZ zatankowałem, z 10 lat temu, na stacji przy jednym mega marketów a wówczas nie było ich wiele w Gdańsku a o Forum Radunia nikt jeszcze nawet nie marzył.

Zatankowałem do pełna przed trasą do Warszawy, o świcie odpalam auto i wyruszam w drogę E- 7 po jakimś czasie widzę, że silnik nie ma mocy... Ledwo wyciskał ponad 100 km / h , wręcz nie mogłem wyprzedzać tirów... Tragedia... W Warszawie zatankowałem ponownie do pełna, ja wiem, weszło z połowę zbiornika a miałem 80 litrowy - i od razu lepiej ! Moc zaczęła wracać, ale nie do końca, musiałem wyjeździć zatankowane paliwo przy markecie by silnik w pełni odzyskał siły... 

I jaki tu zysk? Na samy paliwie z marketu, którego spaliłem więcej o jakieś 30% aniżeli na dobrym paliwie straciłem dużo więcej... 

Zawsze tankuję na Lotos albo na Orlenie i nigdy nie miałem żadnych kłopotów. 

I nie piszę tego, z tego powodu bynajmniej, że kilkanaście lat temu wygrałem konkurs RG na hasło reklamowe, trzeba było dopisać do słów: " Stacje Rafinerii Gdańskiej " dalszy ciąg, 

Ja napisałem: " Stacje Rafinerii Gdańskiej Naszymi Stacjami ! " no i wygrałem główną nagrodę.

Acha ! 

- Uwaga ! -  

Nigdy nie tankuj zaraz po tym jak cysterna zasili stację w paliwo ! Tym bardziej podczas zasilania stacji w paliwo- w zbiornikach wszelkie zanieczyszczenia są zabełtane i zatankujesz je wraz z paliwem ! 

Tak samo nie tankuj na starych stacjach, na starych stacjach bakterie zapewne już tak się namnożyły, że jakość paliwa nie jest już zapewne " I Sortu ". - ale jakość paliwa z powodu bakterii to zazwyczaj nie jedyny problem małych stacji, lepiej ich unikać.

Miałem kiedyś taki przymus, że zatankowałem w Elblągu paliwo od znajomego, który woził je z Kaliningradu, niby " To dobre paliwo od ruskich " - 20 litrów i przejechałem na nim 200 kilometrów, gdy na paliwie z Lotos robiłem 270 kilometrów... a smród ! Paliwo z Rosji zawiera 15 x więcej siarki aniżeli nasze paliwa / Normy UE.

Różnice w cenie paliwa na stacjach są tak małe, że nie warto tankować byle gdzie, byle taniej, pomijając już to, że to trochę  "Wiocha" tankować na tanich stacjach a jeździć na duże stacje, by skorzystać z WC, przemyć szyby czy napompować koło...

- Czyż Nie?


-

Ps. Ciekawe gdzie " Upychano "  te Tysiąc pociągów z cysternami, tysiące tirów z cysternami  paliwa wwożonego " Na Lewo" do Polski ?

Chrześcijanin. Prawdziwy. " Lecz TYM wszystkim, którzy Go przyjęli, dał prawo stania się dziećmi Boga — tym, którzy wierzą w Jego imię, którzy zostali zrodzeni nie z krwi ani z woli ciała, ani z woli mężczyzny, lecz z Boga". - Jana 1:12-13 Myślałeś, że każdy człowiek jest dzieckiem Boga...Prawda? ...Wiesz, że Wiedza  niejako, w pewnym sensie, jest tożsama z uzyskaniem Życia Wiecznego..? Gdzie ją znajdziesz? - Jan 17:3

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka