Jeremiasz. Kaplica Sykstyńska.
Jeremiasz. Kaplica Sykstyńska.
echo24 echo24
1160
BLOG

Niezmożona nuta swojska, czyli przedświąteczna Polska. Rzecz o upadku moralnym narodu

echo24 echo24 Socjologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 100

                                                                                                               Pisane przed Wielkanocą 2021

Oprawa muzyczna: https://www.youtube.com/watch?v=svZ9EWN78aI 

Pożeglowałem dziś rano po wzburzonych falach naszego rodzimego Internetu, przeczytałem nagłówki, artykuły, a przede wszystkim komentarze autorstwa moich rodaków i stwierdziłem ze zgrozą, że odkąd sięgam pamięcią, czyli od lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku, w Polsce, jak nigdy dotąd, - szerokimi strumieniami zewsząd leje się kłamstwo i obłuda, oraz schizofreniczna nienawiść Polaków do Polaków, za czym jest już tylko czarna dziura.

Słowem, nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że Polacy roku 2021 stali się narodem politycznie obłąkanym, - od lewa, przez środek, do prawa. 

Próbowałem tedy opisać stan ducha i morale Polaków dnia dzisiejszego.

Pisałem, kreśliłem, poprawiałem…, - ale wciąż brakowało mi słów oddających stan rzeczywisty.

Aż przyszło mi do głowy, by sięgnąć po Biblię, gdzie znalazłem wręcz idealny opis nękającej nas choroby, - posłuchajcie proszę:

Któż da mi schronisko dla podróżnych na pustyni,
bym mógł opuścić swój naród i oddalić się od niego?
Wszyscy oni są bowiem cudzołożnikami, gromadą buntowników.
Niby łuk napinają swój język;
kłamstwo, a nie prawda panuje w kraju.
Albowiem kroczą od przewrotności do przewrotności,
a nie uznają Pana.
Wystrzegajcie się jeden drugiego
i nie ufajcie nikomu z braci!
Każdy bowiem brat oszukuje podstępnie,
a każdy przyjaciel głosi oszczerstwa.
Jeden zwodzi drugiego,
nie mówiąc prawdy;
przyzwyczaili swój język do kłamstwa,
postępują przewrotnie, nie chcą
się nawrócić.
Oszustwo na oszustwie, obłuda na obłudzie;
nie chcą znać Pana - .
Dlatego to mówi Pan Zastępów:
Oto ich wypróbuję przetapiając w tyglu.
Bo jak [inaczej] mogę postąpić wobec Córy mojego ludu?
Ich język jest śmiercionośną strzałą,
słowa ich ust są oszustwem.
Jeden do drugiego mówi: "Pokój”,
a w sercu swoim przygotowuje mu podstęp.
Czy mam ich za to nie karać - wyrocznia Pana -
i nad narodem takim jak ten
nie dokonać pomsty?
Albowiem od najmniejszego do największego
wszystkich ogarnęła żądza zysku:
od proroka do kapłana -
wszyscy popełniają oszustwa.
Usiłują zaradzić katastrofie mojego narodu,
mówiąc beztrosko: "Pokój, pokój,
a tymczasem nie ma pokoju.
Okryci są hańbą, ponieważ postępowali obrzydliwie.
Co więcej, zupełnie się nie wstydzą,
dlatego upadną wśród tych, co mają upaść,
runą, gdy ich nawiedzę - wyrocznia Pana…
( STARY TESTAMENT - Księga Jeremiasza - Upadek moralny narodu )

Dlaczego przypomniałem ten właśnie fragment Księgi Jeremiasza?

Bo od czasu, kiedy na Bóg w roku 1989 pokarał wolnością minęły 32 lata.

I co?

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że nie potrafiliśmy skorzystać z wolności, którą nam dobry Bóg podarował, bo historia zatoczyła koło i powróciliśmy do punktu, kiedy znów należałoby zaśpiewać pieśń hymniczną „Żeby Polska była Polską ”.

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki oraz niezależny bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla naszego państwa)

Post Scriptum

Proszę zwrócić uwagę na rozkład czerwonych i zielonych łapek, a przekonacie się Państwo, którzy Polacy są najbardziej kłamliwi, obłudni i nienawistni.

Post Post Scriptum

Lektura komentarzy autorstwa pisowskich ortodoksów skłania ku nieodpartej refleksji, że dla rzeczonych fundamentalistów ważniejszym od tego, czego nauczali Jeremiasz i Chrystus, jest to, co głosi mesjasz Jarosław Kaczyński i jego apostoł Obajtek posiadający aurę, która pozwala mu lud pisowski mobilizować i jednoczyć wokół celu, jakim jest zbawienie nowogrodzkie.

Późno już, zgasły wszystkie światła, więc życzę Państwu Dobrej Nocy, - i niech się Wam błogosławione Beaty: Szydło, Kempa i Mazurek przyśnią.



echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo