Siukum Balala Siukum Balala
2530
BLOG

W Szczebżeszynie hszonszcz bżmi w czcinie ( dobże ??? )

Siukum Balala Siukum Balala Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 115

image

Prawda jak ta oliwa zawsze na wierzch wypływa. Tylko trzeba pojechać gdzieś i tej prawdy - gdzie ona by nie była - dotknąć. Trochę czuję się dziś nieswojo z uwagi na moją babkę. Dziecko jak to dziecko jest osobą poważną, ma poważny ogląd świata i bardzo poważny stosunek do wielu ziemskich spraw. Niestety potem idzie do szkoły. Takiemu dziecku w wieku przedszkolnym byle czego nie sprzedasz. No może tylko jajko z niespodzianką, które od jakiegoś czasu staje się coraz bardziej tandetne i zabawka w środku już mnie tak nie kręci, ani nie satysfakcjonuje jak jeszcze 3 - 4 lata temu. To jednak jest rezultat siły reklamy i mojej babki w to nie mieszajmy, bo ona nie ma z tym żadnego związku. 

image

Szczerze powiem, że nie wierzyłem własnej babce kiedy opowiadała mi o chrząszczu ze Szczebrzeszyna. Nie wierzyłem, że on istnieje. 

- No bo jak to babciu ? Jak wół może dyskutować z chrząszczem ? Kiedy on jedną dziurką w nosie dmuchnie i trzcina złamana, a chrząszcz w wodzie. I dupa zimna. 

- Cooo ? Co ty powiedziałeś ? 

- ... że chrząszcz w wodzie, a woda zimna. Nie dosłyszy babcia, a potem głos podnosi. Bądźmy poważni babciu. 

image

Bo dziecko jak nadmieniłem jest osobą poważną i jeśli chcemy z nim nawiązać relacje to traktujmy je do cholery poważnie. Dziś ze skruchą muszę stwierdzić, że babka moja miała rację. Chrząszcz ze Szczebrzeszyna jest postacią historyczną ma nawet swój pomnik rozmiarów - jak na chrząszcza przystało - całkiem słusznych. 

image

Czy zasłużyłby na pomnik gdyby nie był postacią historyczną ? Czy świstak amerykański ma swój pomnik ? 

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

Oczywiście nie ma. Bo nie był postacią historyczną, choć też nieźle dzieciom w głowach namieszał i pał z dyktanda przysporzył. Bo jak nadmieniłem dziecko kiedyś wreszcie musi iść do szkoły. 

...albo weźmy niemieckie Kinder in der Schule. Przecież na takim tekście to poległby nawet Donald Tusk : 

Kerkermeister Kerkeling kärchert klebrige Körper, klebrige Körper kärchert Kerkermeister Kerkeling.

image

W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie 

I Szczebrzeszyn z tego słynie.

Wół go pyta: Panie chrząszczu, 

Po co pan tak brzęczy w gąszczu ? 

Jak to - po co? To jest praca, 

Każda praca się opłaca. 

A cóż za to pan dostaje ? 

image

Też pytanie! Wszystkie gaje, 

Wszystkie trzciny po wsze czasy, 

Łąki, pola oraz lasy, 

Nawet rzeczki, nawet zdroje, 

Wszystko to jest właśnie moje !

Wół pomyślał: Znakomicie, 

Też rozpocznę takie życie. 

Wrócił do dom i wesoło 

Zaczął brzęczeć pod stodołą 

Po wolemu, tęgim basem. 

A tu Maciek szedł tymczasem.

image

Jak nie wrzaśnie: Cóż to znaczy ? 

Czemu to się wół próżniaczy ?!

Jak to ? Czyż ja nic nie robię ? 

Przecież właśnie brzęczę sobie !

image

Ja ci tu pobrzęczę, wole, 

Dosyć tego ! Jazda w pole !

I dał taką mu robotę, 

Że się wół oblewał potem.

Po robocie pobiegł w gąszcze. 

Już ja to na chrząszczu pomszczę !

Lecz nie zastał chrząszcza w trzcinie, 

Bo chrząszcz właśnie brzęczał w Pszczynie.


image

A ja zaraz po śniadaniu jadę do Chrząszczyżewoszyc w powiecie Łękołody. 

Obecnie zatrzymałem się w zajeździe w Grzegrzółkach, ale żebym się wyspał to nie powiem, ponieważ od piątej rano gżegżółki kukaniem swoim spać nie dają. 

Jeśli coś interesującego w drodze napotkam, napiszę i przez umyślnego na blog zapodam. 

Do następnego razu. 


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości