Siukum Balala Siukum Balala
1379
BLOG

Świadome naruszenie ciszy wyborczej na salonie24

Siukum Balala Siukum Balala Świat Obserwuj temat Obserwuj notkę 80

image

Pałac prezydenta Gruzji 


W pierwszym zdaniu chciałbym przeprosić odwiedzających tego bloga, za niewypełnienie obietnicy poczynionej na lotnisku w Manchesterze. Jako pisarz emigracyjny młodego pokolenia mam pewne obowiązki, więc obiecałem pisać, pisać, pisać. Niestety nie da się, bo to Kolchida, bo to Kaukaz. Mało czasu - kruca bomba - jak mawiał reżyser z Va bank 2. Wszędzie w pędzie. Żyję bardzo skromnie, po starochrześcijańsku, tylko chleb i wino. I to wystarcza mi za prawdę. Podróże kształcą, otwierają nowe horyzonty, poznajemy nowych ludzi, inny styl życia. Przede wszystkim jednak podróże pozwalają nam zrozumieć to czego wcześniej nie rozumieliśmy. Ja wreszcie zrozumiałem słowa małżonki mojej Zofii, która zawsze usiłowała mi wmówić, że można dobrze bawić się bez wódki. Nie wierzyłem, nie zgadzałem się, nie praktykowałem. Dziś z pełną odpowiedzialnością twierdzę - można bawić się bez wódki, pod warunkiem że jest się w Gruzji i ma się stały, nieograniczony dostęp do Kindzmarauli z Kachetii. Tu naprawdę można się dobrze bawić bez wódki. Ten kolor rubinowy obezwładnia. Oczywiście nie będę tu opisywał czym dla mnie jest Kindzmarauli. To trzeba posmakować. Ja tu chciałbym jedynie zaapelować do Gruzinów na salonie24. Wybierzcie dobrze, wkrótce cisza wyborcza. Sam nie wiem co radzić. Czy oddać głos na Salome Zuranishvili ?

image

Piękna kobieta, była ambasador Francji w Gruzji. Piękne, dojrzałe kobiety mają tą samą moc obezwładniającą co dojrzałe słodkie wina z doliny Alazani. Gruzinka z wychowania, Francuzka z edukacji i wieloletniej pracy dla francuskiego MSZ. No i ta porywająca nazwa partii, wspierającej Salome - Georgian Dream. Partia założona przez biznesmena Bidzinę Ivanishvilego. Niech jednak nie zwiedzie was imię Bidzina, on nie bidzina, jego rejestruje nawet Forbes, i to dość wysoko. A może lepszy byłby poliglota, władający sześcioma językami, Grigol Vashadze ?

image

Trudno orzec. Były gruziński minister kultury, także spraw zagranicznych. Żona słynna baletnica. Niezły taniec wykonać mogą dla Gruzji. Wybierajcie dobrze. Nie tancerzy służących wszystkim, a w kosekwencji nikomu. Może David Bakradze były minister spraw zagranicznych w rządzie Lado Gurgenidze.

image

Popierany przez Zjednoczony Ruch Narodowy. Trudno radzić.

image

David Usupashvili, to kandydat ze stajni Bidziny, jednak obecnie porzucił Georgian Dream i wspierany jest przez Development Movement. Nie wiem co to znaczy, bo nie znam gruzińskiego, wiem tylko, ze był liderem Gruzińskiej Partii Republikańskiej, no i oczywiście tych gruzińskich marzeń Bidziny. Skąd my to znamy, tych tancerzy na drucie. Pozostałych kandydatów nie wymieniam, bo i tak notka zostanie potraktowana jako naruszenie ciszy wyborczej. A czy to moja wina, że gdzie bym nie pojechał to zaraz tam wybierają prezydenta. Poleciałem do Polski, wybrali Andrzeja Dudę, a przecież były ustalenia z zakonnicą, że ma być pan Bronek. Zakonnica miała zatrzymać się na zielonym. PSL jak zwykle zawiódł. Najgorszy jednak był wyjazd do Bukaresztu. Ledwie przyjechałem, a oni wybrali rumuńskiego Niemca z Siedmiogrodu. Może ja jednak nie będę się tak angażował w te wybory w obcych stronach ? Lepiej pić wino. In vino veritas. 

image


image


image

Matka Gruzji 

image
Tbilisi. Most Pokoju. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka