Marek Sikorski. Marek Sikorski.
96
BLOG

Odkryłem coś ciekawego! Ostatni Piastowie ufundowali traktat o smokach

Marek Sikorski. Marek Sikorski. Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Odkryłem coś ciekawego! Ostatni Piastowie, książęta legniccy: Jerzy, Christian i Ludwik ufundowali polskiemu uczonemu, szkockiego pochodzenia,  Janowi Jonstonowi (Johannes Jonstonus)  traktat o smokach "Historiae naturalis", wydany w 1657 roku..
To ciekawostka nigdy dotychczas niepublikowana. O tym w moim filmiku ( zob. od 2,56 do  3,06 min).

Filmik dotyczy historii kamienia smoczego i krwi smoczej jako pewnych osobliwości medycznych! Zapraszam!

.

.

Na temat smoków i uczonych oraz bohaterskich rycerzy można przeczytać w mojej książce pt. "Smokobójstwo. W kręgu mitu walki ze złem". 

.



Tu publikuję artykuły "pro publico bono". Link mojego kanału na YouTube: Marek Sikorski  Link mojej strony internetowej:: Marek Sikorski i jego książki

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura