Ogród botaniczny w Łodzi Sylwia Kowalska
Ogród botaniczny w Łodzi Sylwia Kowalska
Dietetyk Sylwia Kowalska Dietetyk Sylwia Kowalska
216
BLOG

600 gram mojego życia

Dietetyk Sylwia Kowalska Dietetyk Sylwia Kowalska Niepełnosprawni Obserwuj temat Obserwuj notkę 26

Byłam pierwsza. Tak wiem, powstał film dokumentalny pod podobnym tytułem. Ale ja ponad 20 lat temu napisałam swój pierwszy wiersz pod podobnym tytułem. "600 gram mojego życia". Potem około 10 lat temu na jednej z platform blogowych powstał mój blog pod takim tytułem. Dzisiaj postanowiłam tak zatytułować pierwszy wpis o sobie. 

Jestem wcześniakiem, po operacji ścięgień Achillesa. Od 14 lat mamą syna z autyzmem, księgową, dietetykiem, autorką wierszy. Zakochaną w Alergologii i cudownych lekarzach kobietą, którą wciąż próbuje opowiadać i uczyć innych, że mogą zmienić swoje życie i zdrowie. Dietetycznie, psychologicznie, w każdym aspekcie. 

Kiedyś nie wiedziałam, że mogę więcej. Lekarze zabraniali mi jeżdzić na łyżwach, nartach. Nie mogłam biegać i potykałam się nawet o "równy chodnik" :) Na dodatek życie wśród  normalnych dzieci wydawało się, że najbardziej mnie "daje w kość" . 

Dzisiaj od wielu lat uczę innych, że mogą więcej. Wystarczy, że dowiedzą się jak, gdzie i kiedy. 


" Trzy miesiące"


urodziłam się  - za wcześnie

żyję - z przekory

umrę-zbyt szybko


w końcu Bóg musi wyrównać 

ze mną rachunki


około 1996 roku




14 lat temu życie wrzuciło mnie w swiat autyzmu, chorób i pomocy własnemu synowi. Biologia porodu sprawiła, że sama urodziłam się jako 600 gramowy wcześniak z 24 tygodnia i mam porażenie mózgowe. Po operacji ścięgień Achillesa w dzieciństwie chodzę samodzielnie. Pracuję jako księgowa. Ostatnie 2 lata prowadziłam również konsultacje dietetyczne. W 2006 roku rozpoczęłam największą przygodę mojego życia : dietę u siebie i swojego syna. Dodatkowo przeszłam terapię dla Dorosłych Dzieci Alkoholików. Stąd moje hooby i pasja: dietetyka, Alergologia  i psychologia oraz leczenie chorób i zaburzeń w tym : porażenia mózgowego, autyzmu, cukrzycy i innych dietetycznie i medycznie u najlepszych polskich lekarzy. Piszę wiersze terapeutyczne . 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo