TadeuszK TadeuszK
115
BLOG

GPS żurawi

TadeuszK TadeuszK Rozmaitości Obserwuj notkę 2

Od wielu lat obserwuję radosny przylot oraz  smutny odlot żurawi.

Głosy stada są jakoby różne (podczas przylotu_odlotu) co wskazałem powyżej- ale może tak mnie się tylko wydaje?

Niegdyś ich wędrówka przebiegała spokojnie bez zakłóceń.

Od czasu, gdy wybudowano w okolicy (najpierw dwie)  trzecią  stację telekomunikacyjną sytuacja wędrówki żurawi uległa zmianie.

(zamknięto trójkąt?)

image

*

Jeśli stado żurawi wędruje obok-z dala od mojego siedliska- lot przebiega spokojnie.

Jeśli natomiast kierunek lotu stada przebiega w pasie mojego siedliska zaczyna się dla niego problem.

"GPS żurawi"  (którym jest pole magnetyczne Ziemi) przestaje działać.

-Stado jest zdezorientowane.

Krąży i krąży  nad moim domem ok 10-15 minut zanim przewodnik stada "złapie sygnał" pola magnetycznego Ziemi.

I tak teraz się dzieje- wiosną tak podczas przylotów i jesiennych odlotów żurawi.

                          image


                                                                      image


*

PS.

Większość stad już dawno powróciła.

Dzisiaj jednak  znalazło się na niebie jakieś marudne znad Ukrainy.


TadeuszK
O mnie TadeuszK

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości