Pociąg TLK 45109 "Pojezierze" (Katowice - Gdynia Główna) zbliża się do st. Białystok Starosielce; 2012 (fot. Tomasz Galicki)
Pociąg TLK 45109 "Pojezierze" (Katowice - Gdynia Główna) zbliża się do st. Białystok Starosielce; 2012 (fot. Tomasz Galicki)
Tomasz Galicki Tomasz Galicki
808
BLOG

Rozkład jazdy 2012/2013 na Podlasiu - analiza subiektywna cz.2

Tomasz Galicki Tomasz Galicki Polityka Obserwuj notkę 0

Zgodnie z obietnicą, dziś będę kontynuował analizę nowego rozkładu jazdy pociągów pod kątem porównania oferty przewozowej z (jeszcze) obowiązujących rozkładem na obszarze województwa podlaskiego.

BIAŁYSTOK - odjazdy

04:30 – TLK 14102 Skarbek– RYBNIK (12:57)
05:25 – 77621 – KUŹNICA BIAŁOSTOCKA (06:24)
05:30 – TLK 10110 Esperanto– WARSZAWA ZACHODNIA (08:34)
05:37 – 15121 – EŁK (07:24)
06:21 – TLK 18105 Rybak– SZCZECIN GŁÓWNY (19:09) [p. Ełk, Olsztyn Gł.]
06:30 – TLK 16102 Pogoń– WROCŁAW GŁÓWNY (16:32)

06:46 – 77420 – SZEPIETOWO (07:45)
06:38 – 79821 – SUWAŁKI (08:59)
07:30 – TLK 13105 Janusz Korczak – KRAKÓW PŁ. (14:16) – ZAKOPANE (18:06)*
07:30 – 88720 – CZEREMCHA (09:16) *
09:00 – 77422 – SZEPIETOWO (09:59)
09:42 – IR 16128 Szczeliniec – WROCŁAW GŁ. (19:23) – MIĘDZYLESIE (21:54)
10:21 – M 10011 Hańcza– SUWAŁKI (12:34) – ŠEŠTOKAI (13:57)
10:30 – TLK 18100 Podlasiak– SZCZECIN GŁÓWNY (20:27) [p. Warszawę Zach.]
10:30 – 15123 – EŁK (12:10)
11:15 – 19023 – GRODNO (14:13)
12:40 – 77424 – SZEPIETOWO (13:39)
13:30 – TLK 18108 Niemen– BYDGOSZCZ GŁ. (20:59) - PIŁA GŁÓWNA (22:19)
13:51 – 77340 – ŁAPY (14:21)
13:59 – TLK 45109 Pojezierze – GDYNIA GŁÓWNA (22:16)
14:43 – 79823 – SUWAŁKI (17:04)
14:46 – 77426 – SZEPIETOWO (15:45)
14:51 – 15201 – EŁK  (16:44)
15:31 – TLK 54109 Pojezierze – KATOWICE (22:51)
15:40 – 88722 – CZEREMCHA (17:26)
15:46 – 77428 – SZEPIETOWO (16:45)
16:07 – 77623 – KUŹNICA BIAŁOSTOCKA (17:15)
16:40 – 77430 – SZEPIETOWO (17:39)
17:02 – 15125 – EŁK (18:43)
17:25 – IR 11130 Żubr - WARSZAWA ZACHODNIA (20:25)
17:57 – M 10012 Hańcza – WARSZAWA ZACHODNIA (21:05)

18:05 – 88724 – CZEREMCHA (19:51)
18:50 – 77432 – SZEPIETOWO (19:49)
19:30 – TLK 10112 Konopnicka– WARSZAWA ZACHODNIA (22:39)
19:45 – 15127 – EŁK (21:16)
20:03 – 15207 Rudawy – EŁK (21:24)
20:00 – 79825 – SUWAŁKI (22:15)
20:40 – 77434 – SZEPIETOWO (21:39)
21:00 – 19027 – GRODNO (23:49)  

BIAŁYSTOK - przyjazdy

05:17 – 77421 – SZEPIETOWO (04:18)
06:12 – 88725 – CZEREMCHA (04:26)
06:15 – 77620 – KUŹNICA BIAŁOSTOCKA (05:14)
06:17 – 77423 – SZEPIETOWO (05:18)
07:17 – 77425 – SZEPIETOWO (06:18)
07:20 – 51120 – EŁK (12:10)
07:20 – 88721 – CZEREMCHA (05:34)
07:23 – 79820 – SUWAŁKI (05:10)
08:06 – 19020 – GRODNO (04:50)
08:17 – 77427 – SZEPIETOWO (07:18)
09:15 – 51204 Szczeliniec – EŁK (07:54)
09:31 – 51122 – EŁK (07:50)
10:09 – M 10012 Hańcza – WARSZAWA ZACHODNIA (07:10)
11:17 – 77429 – SZEPIETOWO (10:18)
11:46 – 79822 – SUWAŁKI (09:20)
11:46 – TLK 51108 Niemen– BYDGOSZCZ GŁÓWNA (04:29)
13:17 – 77431 – SZEPIETOWO (12:18)
13:46 – TLK 45109 Pojezierze – KATOWICE (06:10)
15:05 – 77341 – ŁAPY (14:35)
15:21 – TLK 54109 Pojezierze– GDYNIA GŁÓWNA (06:36)
16:17 – 77433 – SZEPIETOWO (15:18)
16:35 – 51124 – EŁK (14:42)
16:56 – TLK 81100 Podlasiak – SZCZECIN GŁÓWNY (07:28) [p. Warszawę Zach.]
16:57 – 77620 – KUŹNICA BIAŁOSTOCKA (15:16)
17:45 – M 10011 Hańcza – ŠEŠTOKAI (14:12) – SUWAŁKI (15:34)
17:47 – TLK 10101 Konopnicka– WARSZAWA ZACHODNIA (14:45)

17:53 – 88723 – CZEREMCHA (16:01)
18:30 – 77435 – SZEPIETOWO (17:31)
18:44 – 19026 – GRODNO (15:43)
19:02 – 51126 – EŁK (17:34)
19:11 – TLK 31105 Janusz Korczak – KRAKÓW PŁASZÓW (12:45)
19:11 – TLK 31505 Janusz Korczak –  ZAKOPANE (08:18) [p. Kraków Pł.]

19:26 – 79824 – SUWAŁKI (17:14)
19:49 – IR 61129 Rudawy – JELENIA GÓRA (07:22) – WROCŁAW GŁ. (09:57)
20:48 – TLK 16102 Pogoń – WROCŁAW GŁÓWNY (11:15)
21:46 – TLK 10110 Esperanto – WARSZAWA ZACHODNIA (08:34)
22:46 – TLK 41103 Skarbek – RYBNIK (14:12)
23:10 – TLK 81104 Rybak– SZCZECIN GŁÓWNY (10:00) [p. Olsztyn Gł., Ełk]

23:41 – IR 11121 Żubr – WARSZAWA ZACHODNIA (20:45)

Kierunek: Ełk - (pozorna) poprawa oferty przewozowej

Na pierwszy rzut oka, mogłoby się wydawać, że - mimo nienajlepszych zapowiedzi - pewne poczynania ze strony przewoźników zostały zawieszone na czas bliżej nieokreślony. Po dokładnej analizie tabeli nr 535 (Białystok - Ełk - Białystok) okazuje się, że wcale nie jest tak różowo. Pociąg REGIO 15121 będzie (na szczęście) nadal kursował, lecz tylko do końca bieżącego roku kalendarzowego. Od 1 stycznia 2013 roku, zostanie skrócony do relacji Grajewo - Ełk. Korzystałem kilka razy z połączenia R 15121 i przyznam, że na odc. Białystok - Grajewo korzystało z niego niewielu pasażerów. Dopiero w Grajewie i Prostkach dosiadało się średnio 15-20 osób. Pociąg ten miał jeszcze jedną zaletę - był idealnie skomunikowany z innymi pociągami REGIO w województwie warmińsko-mazurskim. Dzięki czemu, z pociągu R 15121 (Białystok - Ełk) można było się przesiąść na R 98133 (Ełk - Olsztyn Główny; p. Korsze), następnie na R 30122 (Olsztyn Główny - Bydgoszcz Główna). Ostatni z wymienionych, był również skomunikowany na stacji Iława Główna na R 60335, co pozwalało na dotarcie nim do Prabut i Malborka.Pozostałe pociągi regionalne będą kursowały w nieco innych godzinach oraz w zróżnicowanych terminach.

Nowością na tej linii są połączenia kategorii interREGIO. W określonych terminach na odc. Ełk - Białystok będzie kursował pociąg interREGIOSzczeliniec relacji Ełk - Międzylesie (p. Białystok, Łapy, Małkinię, Warszawę Centralną, Konin, Poznań Główny, Wrocław Główny, Kłodzko Główne). W odwrotną stronę, zainteresowani będą mogli skorzystać z pociągu interREGIO Rudawy relacji Jelenia Góra/Wrocław Główny - Ełk (przez Poznań Główny, Konin, Warszawę Centralną, Małkinię, Łapy, Białystok). Mimo pozytywnych stron, jest jeszcze druga strona medalu. Pociągi kategorii IR to dalekobieżne połączenia pospieszne Przewozów Regionalnych, co oznacza zmniejszoną liczbę postojów w trasie oraz wyższe ceny biletów jednorazowych i okresowych. Ilość postojów we wskazanych połączeniach będzie jednak nieco większa niż w przypadku połączeń TLK spółki PKP Intercity. Zarówno Szczeliniec, jak i Rudawy będą miały dodatkowe postoje na stacji Osowiec oraz p.o. Ełk Szyba Wschód.

Wspomniana przeze mnie spółka PKP Intercity w segmecie połączeń krajowych TLK na niniejszej trasie  zachowa tradycyjnie  status quo.

Kierunek: Sokółka/Suwałki - niewielkie korekty

Ilość połączeń pasażerskich na liniach kolejowych nr 6 (odc. Białystok - Kuźnica Białostocka) oraz nr 40 (Sokółka - Suwałki) nie ulegnie zmianie. W nowym rozkładzie nadal będzie kursowało jedyne "okno na świat", czyli międzynarodowy pociąg pospieszny Hańcza relacji Warszawa Zachodnia - Šeštokai - Warszawa Zachodnia.  Dziwię się spółce  PKP Intercity,  że nie planuje wydłużyć do Suwałk chociaż jednej pary pociągu krajowego TLK, który mógłby kursować w okresach zwiększonych potoków podróżnych. 

Pewne zmiany nastąpią natomiast w międzynarodowych (a faktycznie rzecz ujmując - przygranicznych) pociągach REGIO  relacji  Białystok - Grodno (Гро́дна)- Białystok. Zmienią się nie tylko godziny kursowania, lecz także sam charakter kursu. Z tradycyjnych pociągów osobowych na osobowe przyspieszone, z racji ilości zaplanowanych postojów. Od jutra pociągi te będą zatrzymywały się wyłącznie na stacjach: Wasilków, Czarna Białostocka, Sokółka i Kuźnica Białostocka. Do tej pory postoje miały miejsce na wszystkich stacjach i przystankach osobowych. Wkrótce przekonamy się, czy nie dojdzie do protestów pasażerów kolei regionalnej w tej sprawie.

 

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka