trubro trubro
673
BLOG

Shiva na stos! Dialog religii w XXI wieku.

trubro trubro Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 30

W niedzielę oglądałem z dziećmi film "Fahrenheit 451" - a właściwie jego remake.  Młodszy syn był mocno zasmucony tym, że ktoś pali książki.  W tym samym dniu można to było obejrzeć na żywo.  Pod kościołem w Gdańsku.  Myślałem, że nic mnie bardziej nie oburzy. 

A jednak.  Przeglądając zdjęcia z ogniska zobaczyłem jedną z "hinduskich figurek", które - według dziennikarzy z trojmiasto.pl były palone (liczba mnoga). 

Ta figurka to Shiva.  Może niedokładna fotografia sprawiła, że pomyliłem z Brahmą (ciężko głowy policzyć na zbliżeniu). 

Kościół Katolicki oficjalnie, z wiernymi, z dziećmi, publicznie pali figurkę przedstawiającą boga innej religii.  Do tego podobno tych "hinduskich figurek" było więcej.  Szacunek dla innych religii level hard. 

I ten sam KK się oburza, gdy ktoś powie coś dyskredytującego o swojej świętej księdze.  Symbol krzyża użyty na wystawie artystycznej do sądu trafia... 

Ciekawe, jaka byłaby reakcja na zrobienie ogniska z krzyży z figurką Jezusa.  Takiego publicznego ogniska, do którego każdy może się przyłączyć.  Tłumaczonego w taki sposób, że kto ma ducha Shivy w sobie, ten zrozumie. 

Zastanawiam się nad publicznym happeningiem pod tytułem "przynieś krzyż/obrazek święty z domu - zrobimy ognisko". Taka ceremonialna forma apostazy.  Fajny pomysł, co?

Raczej go jednak nie zrealizuję.  Aż takim chamem nie jestem.  Do poziomu oficjalnych przedstawicieli KK się nie zniżę - mam jakieśtam sumienie.

Dodatkowa sprawa - palenie masek fajnie się kojarzy z historią "łagodnego misjonarstwa" w Ameryce Północnej, czy też Afryce.  Przypomnieli mi panowie w sukienkach, dlaczego warto być dumnym z historii poznawania się białych Europejczyków z narodami z innych kontynentów - tymi, które miały słabsze narzędzia do zabijania od "naszej chrześcijańskiej" cywilizacji życia. 

trubro
O mnie trubro

jestem z białka Gęby za lud krzyczące sam lud w końcu znudzą, I twarze lud bawiące na końcu lud znudzą. Ręce za lud walczące sam lud poobcina. Imion miłych ludowi lud pozapomina. Wszystko przejdzie. Po huku, po szumie, po trudzie Wezmą dziedzictwo cisi, ciemni, mali ludzie. a to nasz wieszcz narodowy, jakże przewidujący nasze czasy - a tak dawno temu te słowa pisał

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo