wawel24 wawel24
72
BLOG

Jest Omicron XBB! Samojezdna narracja sponsorowana

wawel24 wawel24 Polityka Obserwuj notkę 6

image

Kit Knightly

Jeszcze jeden „wariant” Covida: Omicron XBB i samojezdna narracja

W nagłówkach pojawił się jeszcze jeden wariant Covida – to Omicron XBB 1.5, jeśli chcesz wiedzieć. Szczerze mówiąc, w tym momencie nie ma to znaczenia – ale zapewnia interesującą lekcję na temat natury propagandowej konstrukcji narracyjnych i tego, jak po pewnym czasie zaczynają one żyć własnym życiem.

W dzisiejszych czasach samojezdne (autonomiczne) samochody są często w wiadomościach. Poczekaj kilka lat, a jazda własnym samochodem będzie postrzegana jako „samolubna”, „niebezpieczna” i „staromodna”.

Ale oto Covid stał się samonapędzającą się narracją.

Jest to samonapędzająca się maszyna, która nie jest poza kontrolą swoich twórców, ale obecnie jest ustawiona na autopilota. Osiągnęliśmy osobliwość propagandy – punkt, w którym zbyt wielu ludzi zbyt mocno polega na rzekomej „rzeczywistości” Covida, by kiedykolwiek pozwolić jej umrzeć.

Gdyby pomysłodawcy kłamstwa związanego z pandemią zabrali głos – przyznali się do zaplanowania oszustwa, wyjaśnili, w jaki sposób zostało to zrobione i twierdzili, że Covid nigdy nie istniał –

zostaliby zignorowani lub wygwizdani.


A cała fałszywa „nauka”, za którą zapłacili, zostałaby wykorzystana jako „dowód”, że się mylili.

To nie jest przypadkowe. To ostateczny cel propagandy.

Media są maszyną przemysłową zaprojektowaną po to, by zamienić zbiór kłamstw w opowieść, opowieść w przekonanie, a wreszcie – co najważniejsze – przekonanie w niekwestionowaną część zbiorowej rzeczywistości.

Nie jest to nowy proces, ale zwykle zajmuje lata, czego oczywistym niedawnym przykładem są zmiany klimatu. Covid pokazał nam, jak ten proces znacznie przyspieszył i równy jest czasowi w jakim nasiono staje się kwiatem.

Główną częścią tego jest angażowanie ludzi za pomocą motywacji zysku. Głównie pieniądze, jak zawsze i po wsze czasy, ale grają swą rolę  również aspekty ego, „cnoty” i celu – wszystko to można zmieścić w grupie, którą z grubsza możemy nazwać „interesem własnym”.

W tej chwili dziesiątki – a może setki – uniwersytetów i laboratoriów badawczych na całym świecie otrzymują miliony dolarów dotacji na badania nad „Covidem” w taki czy inny sposób.

Nowe warianty, nowe metody testowania, ocena skuteczności środków ochrony indywidualnej, przygotowanie i zapobieganie pandemii, aktualizacja testów, modyfikowanie szczepionek… lista jest długa.

Podaj jakiś mały obszar narracji „pandemicznej”, a mogę zagwarantować, że jakiś facet w fartuchu laboratoryjnym jest tam opłacany za pisanie artykułów na ten temat.

Armia ludzi – ludzi, którzy prawdopodobnie nigdy nie odegrali żadnej roli w tworzeniu fałszywej narracji i mogą wierzyć, że jest ona całkowicie prawdziwa – znajduje się teraz w sytuacji, w której ich utrzymanie zależy od istnienia Covid. NIGDY nie pozwolą się przekonać, że jest inaczej.

Wszyscy znają cytat Uptona Sinclaira : „Trudno jest sprawić, by człowiek coś zrozumiał, kiedy jego pensja zależy od tego, że tego nie rozumie”. To z pewnością ma tutaj zastosowanie.

Ale równie prawdziwe i równie istotne jest to, że bardzo łatwojest coś znaleźć, kiedy od znalezienia tego zależy twoja pensja. Więc warianty będą się pojawiać.

Covid stał się przemysłem chałupniczym. Wsysanie pieniędzy z jednej strony, wypluwanie wariantów z drugiej.

I choć na razie jest to cichy proces przebiegający w tle, w każdej chwili jeden z tych „wariantów” może zostać wydobyty ze względnego zapomnienia i użyty do wznowienia blokad i nakazów maskowania oraz całej pandemii.

Mała farma porno ze strachem, z dojrzewającymi plonami, które można zebrać w razie potrzeby.

To jest pewna lekcja dla nas – ostateczne zwycięstwo propagandy nie polega na tym, aby wszyscy uwierzyli, że kłamstwo jest prawdą, ale na tym, aby niektórzy ludzie tego kłamstwa potrzebowali.


Źródło: https://off-guardian.org/2023/01/04/yet-another-covid-variant-omicron-xbb-the-self-driving-narrative/


data-config="{'skin':'skins/tunes/skin.css','volume':50,'autoplay':true,'shuffle':true,'repeat':1,'placement':'top','showplaylist':false,'playlist':[{'title':'a','url':'https://soundcloud.com/terjedb/a-moment-later-it-was-gone?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing'}]}" >

<!-- SCM Music Player https://www.scmplayer.net -->

<script type="text/javascript" src="https://www.scmplayer.net/script.js"

data-config="{'skin':'skins/tunes/skin.css','volume':50,'autoplay':true,'shuffle':true,'repeat':1,'placement':'top','showplaylist':false,'playlist':[{'title':'a','url':'https://soundcloud.com/terjedb/a-moment-later-it-was-gone?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing'}]}" ></script>

<!-- SCM Music Player script end -->


wawel24
O mnie wawel24

Huomo-animal divino. Znajomość harmonii nazywa się stałością. Znajomość stałości nazywa się oświeceniem. [...]. Napięcie ducha w sercu nazywa się uporem. [...] Wiedzący nie zna udawania, udowadniający nie wie.  Nagroda Roczna „Poetry&Paratheatre” w Dziedzinie Sztuki ♛2012 - (kategoria: poetycki eksperyment roku 2012) ♛2013 - (kategoria: poezja, esej, tłumaczenie) za rozpętanie dyskusji wokół poezji Emily Dickinson i wkład do teorii tłumaczeń ED na język polski ========================== ❀ TEMATYCZNA LISTA NOTEK ❀ F I L O Z O F I A ✹ AGONIA LOGOSU H I S T O R I A 1.Ludobójstwo. Odsłona pierwsza. Precedens i wzór 2. Hołodomor. Ludobójstwo. Odsłona druga. Nowe metody 3.10.04.2011 P O S T A C I  1. Franz Kafka i hospicjum kultury europejskiej czyli nagi król 2. Platon czytany przez Simone Weil P O E Z J A 1. SZYMBORSKA czyli BIESIADNY SEN MOTYLA 2. Dziękomium strof Strofa (titulogram) 3.Limeryk 4.TRZEJ MĘDRCOWIE a koń każdego w innym kolorze... 5.CO SIĘ DZIEJE  M U Z Y K A 1.D E V I C S 2.DEVICS - druga część muzycznej podróży... 3.HUGO RACE and The True Spirit 4.SALTILLO - to nie z importu lek, SALTILLO - nie nazwa to rośliny 5.HALOU - muzyka jak wytrawny szampan 6.ARVO PÄRT - Muzyka ciszy i pamięci 7. ♪ VICTIMAE PASCHALI LAUDES ♬

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka