wzmianka wzmianka
259
BLOG

Smok - smog - wirus

wzmianka wzmianka Koronawirus Obserwuj temat Obserwuj notkę 14

W lutym 2017 roku napisałam dwie notki dotyczące modnego wówczas problemu smogu i jego wpływie na długość życia Polaków. Opisane jest w nich pewne lokalne zjawisko nadumieralności wiernych w mojej parafii na przełomie stycznia i lutego 2017 roku. Linki:

Kraków, kraina szczęśliwości [19.02.2017] 

Kraków, lokalne, żniwo kostuchy [20.02.2017] 


Po dwóch latach dowiedziałam się z portalu  https://www.euromomo.eu/, że zjawisko parafialne było zjawiskiem powszechnym w Europie. W tygodniach od 52-2016 do 12-2017 widoczny jest szczyt szczytów z ostatnich lat. Cytuję fragment grafiki z tego portalu odnoszący się do całej populacji 24 krajów lub regionów wymienionych w objaśnieniach. 

image

Zastanawiałam się ostatnio nad wpływem wzmożonej higieny koniecznej przy pandemii Covid-19 na spadek umieralności ogólnej w populacjach. Mam nadzieję, że w tej dużej próbie znajdę wkrótce odpowiedź na to pytanie.  


Brak możliwości dodania swoich komentarzy pod "inspiratorami" napisanymi w okresie pandemii FB panującej na S24, spowodował napisanie tej informacji w formie notki. Zawsze trzeba sobie jakoś radzić. 

wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości