wzmianka wzmianka
232
BLOG

Wietrzne refleksje poświąteczne

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

Uczciłam Święto Niepodległości wejściem na Kopiec im. Józefa Piłsudskiego na Sowińcu. Z tego miejsca pozdrowiłam rodzinę i znajomych SMS-em. Wiatr wiał na szczycie z wielką siłą i nie pozwalał na dłuższy pobyt nie tylko mnie. Młodsi też szybko opuszczali szczyt z głośno łopoczącą na wietrze flagą narodową. Pomyślałam: Jak to dobrze, że stoi tu ten zacny Pomnik Pamięci Poprzednich Pokoleń Polaków a nie wiatrak lub ich grupa. W zadumie o przeszłości zdecydowałam się przejść na piechotę do Cmentarza Salwatorskiego. W czasie wędrówki spadł mały deszczyk w słonecznych promieniach dający tęczę nad Krakowem.

Po odwiedzeniu grobu śp. Męża okazało się, że nie mogę dojść do autobusów, bo właśnie zaczął się Kakowski Bieg Niepodległości z udziałem tysięcy uczestników. Czekałam przeszło godzinę zanim przebiegną ostatni uczestnicy biegu. Biegli a niektórzy szli pod górkę umęczeni, wzdychający na różne sposoby i tony, dopingowali się wzajemnie. Od tego miejsca, gdzie stałam biegacze mieli do przebiegnięcia jeszcze około 1 km i to z górki. Potem i ja mogłam wracać do domu, też z górki. 

W domu, po rozgrzaniu, zajrzałam do internetu i niejako z biegu trafiłam na tekst pt. Merkel za godzeniem polityki klimatycznej z wymogami gospodarki.  Pani kanclerz wie, że:

nawet gdyby w Niemczech nie było już w ogóle emisji CO2, to i tak w skali globalnej temperatura zwiększy się o ponad dwa stopnie.

Wieki potrzebne są dla obecnie rządzących światem i państwami, aby zrozumieli to, co dzieje się wokół. Ale Niemcy pójdą zamiast po rozum do głowy w nowe kierunki wyciągania kasy z podległych im krajów Unii Europejskiej. 

image

*** 

W ostatniej notce omówiłam strukturę zużycia prądu w Polsce w podziale na różne nośniki energii oraz status elektrowni. Dane z września 2017 roku wykazały znaczący udział elektrowni wiatrowych w zużyciu dobowym prądu. Na podstawie danych z grafiki zrobiłam tabelę, z której wynika, że:

Energia wiatrowa we wrześniu 2017 miała następujący udział w dobowym zużyciu energii elektrycznej:

  • 91 GWh (19%) w dniu 14 września
  • 8 GWh (1,7%) w dniu 20 września
  • 35 GWh (7,9%) średnio/dzień 

We wrześniu 2017 roku z wiatraków odebrano 1053 GWh energii. We wrześniu 2007 roku energii z wiatraków nie było w zestawieniach: 

image

Co też się będzie działo na Konferencji NZ w sprawie zmian klimatu, która odbywa się w Bonn. Czy dalej będą twierdzili, że to oni są w stanie zmieniać klimat, a nie swoje myślenie o nim. 


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka