wzmianka wzmianka
384
BLOG

W nawiązaniu do pewnego rekordu

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 19

Komunikat PSE z dnia 5 czerwca 2018 r. 

Polskie Sieci Elektroenergetyczne SA informują, że 4 czerwca 2018 r. (poniedziałek) wystąpiło rekordowe zapotrzebowanie na moc elektryczną w szczycie rannym okresu wiosenno-letniego.

Zarejestrowane zapotrzebowanie krajowe o godz. 13:15 wyniosło 23 245 MW. Było to najwyższe w historii KSE zapotrzebowanie w szczycie rannym, w okresie wiosenno–letnim. 

Poprzednie najwyższe zapotrzebowanie w tym okresie odnotowano 1 sierpnia 2017 roku - wynosiło wówczas 23 221 MW. 4 czerwca 2018 r., w okresie szczytu rannego całkowita rezerwa mocy dostępnej dla OSP wynosiła 5 675 MW. 


Komunikat ten zmobilizował mnie do badania tygodniowego otoczenia dnia z rekordowym wynikiem w trzech rzeczywistościach:

  1. zapotrzebowania mocy z danych godzinowych PSE 
  2. podaży energii wiatrowej rejestrowanej przez PSE 
  3. podaży energii z fotowoltaiki (przykład Jaćmierza)

Jak zwykle będą to wykresy wykonane osobiście dla danych z PSE oraz pobrany z monitoringu dla fotowoltaiki. 

image

image

image

To jest pierwsza solidna podstawa do zastanawiania się nad realną możliwością zastępowania energetyki konwencjonalnej energetyką przetwarzania sił przyrody pochodzących z energii Słońca (światło > ciepło > wiatr). Zrobiłam to porównanie i mam swoje zdanie na temat wyciągania praktycznych wniosków z takich zestawień. Nie zamieszczam ich jednak, aby każdy mógł na swój sposób podsunięty przeze mnie materiał przeanalizować i wyciągnąć wnioski. 


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka