wzmianka wzmianka
368
BLOG

Nie mam mocy przerobowych do danych PSE

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

Nie liczę już na odpowiedź PSE na mój list dotyczący udostępnienia opracowania na temat zróżnicowanej podaży mocy z fotowoltaiki oraz wiatraków w okresie letnim w ciągu doby. Zdecydowałam już, że nie zwrócę się w tej sprawie do Ministerstwa Energii, mając na uwadze wcześniejsze braki odzewu na listy kierowane do innych resortów.

Przystąpiłam dzisiaj do przeglądu danych PSE, którymi do tej pory się nie zajmowałam z przyczyn swoich ograniczonych mocy przerobowych. Niżej przedstawiam fragment dokumentu Polskich Sieci Elektroenergetycznych dotyczącego średnich mocy elektrowni w roku 2018.

image

Z rekordów o numerze 1. dowiadujemy się że:

  • Moc zainstalowanych elektrowni wiatrowych jest wliczona do mocy osiągalnych (Spr. I 2018 MW|  42677 - 26386 - 10444 = 5847) 
  • Czym jest w tym dokumencie podana w punkcie 1.2.3. Moc osiągalna nJWCD inne odnawialne? Ich moc jest niezależna od pory roku i rośnie w czasie prawdopodobnie w miarę instalowania nowych elektrowni. 
  • Elektrownie wodne przepływowe oraz szczytowo pompowe mają stał moc w ciągu roku wynoszącą 1706 MW i 708 MW. 

Z przytoczonych danych dotyczących mocy osiągalnych elektrowni krajowych wynika, że PSE nie dysponowało 30.11.2017 r.  danymi dotyczącymi statystyk sezonowych dwóch podstawowych źródeł energii zwanej odnawialną - fotowoltaicznych oraz wiatrowych.

Osoby chcące się zapoznać z cały dokumentem mogą to zrobić wchodząc na stronę https://www.pse.pl/dokumenty# po wyszukaniu raportu z 2018 roku w wersji PDF. 


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka