Zbyszek Zbyszek
96
BLOG

3 zdjęcia z Camino - dzień 96 Gernika

Zbyszek Zbyszek Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

1. Kultura hiszpańska dzisiaj:
1

2. Kultura hiszpańska kiedyś:
2

3. Wewnątrz albergi w Gernice. Czerwony śpiwór to mój. Kubek na ławce, dostałem od księdza Jurka w Miłowicach i doszedł ze mną do Gerniki.
3

Gernika albo Guernica (pierwsza pisownia baskijska, druga hiszpańska) stała się znana dzięki obrazowi Pablo Picasso. Dziś to niewielkie spokojne miasto, w którym mieszczą się albergi dla pielgrzymów idących Camino del Norte. Do Gerniki szedłem 96 dnia mojego Camino z Markina Xemein. 25 km, jak zwykle duże przewyższenia i - tym razem - kiepskie oznakowanie szlaku. Na tyle kiepskie, że Hiszpanie, z którymi szedłem sami pytali o drogę, bo oznaczeń albo nie było, albo były niejasne.

W Gernice bliżej poznałem innych pielgrzymów. Pablo z Hiszpanii i Kima z USA. Kim, Chińczyk z pochodzenia zamieszkały w Waszyngtonie, dotarł kilka godzin po nas i był bardzo zdegustowany oznaczeniami drogi. Młody dzielny to niech nie narzeka! Najciekawszą jednak znajomość nawiązałem z Takahashim. Siedzieliśmy razem przy stole i zaczęliśmy rozmawiać. I była to jedna z "tych" rozmów. Tych zupełnie niezwyczajnych, otwartych i jakoś głębokich. Polubiłem tego Japończyka. Jego wstrzemięźliwość, introwertyczność. Później to jeszcze wyszło na szlaku, że w sympatia była obopólna :) Ten materac, z czerwonym śpiworem był mój. Obok mnie spał Pablo.

---------------------------------
Zdjęcia z tego dnia(link zewnętrzny).
Całość relacji w książce(link zewnętrzny)


Zbyszek
O mnie Zbyszek

http://camino.zbyszeks.pl/  Kopia twoich tekstów: http://blog.zbyszeks.pl/2068/kopia-bezpieczenstwa-salon24-pl/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości