zetjot zetjot
168
BLOG

Komu służą symetryści ?

zetjot zetjot Socjologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

Symetryści lubią powiedzenie "prawda leży po środku". Wiadomo żaś powszechnie, że leży ona tam gdzie leży, wcale niekoniecznie po środku. Jeżeli chodzi o obecny konflikt polityczny, to lubią oni przywoływać panią prof. Pawłowicz jako przykład pisowskiego wkładu w wojnę polityczną.

Na takie dictum, ja odpowiiem, że pani Pawłowicz to pikuś w porównaniu ze mną, z tym zastrzeżeniem, że ja nie opieram swojej szermierki polemicznej na operowaniu etykietkami, lecz staram się dać radykalnie prawdziwy obraz sytuacji opisując zachowania pewnych środowisk postkomunistycznych. 

Moje stanowisko ma jedną niezaprzeczalną przewagę nie do zakwestionowania - ani ja, ani prof. Pawłowicz nie uczestniczyliśmy w montowaniu specyficznej struktury społecznej, której podstawą stał się deal w Magdalence i wprowadzenie do tej struktury mechanizmów złodziejskich, eksploatacyjnych. 

Tymczasem symetryści ograniczają się do sfery piany politycznej, celowo zamazując wskazane przeze mnie strukturalne fundamenty konfliktu. 

I jeszcze jeden istotny aspekt konfliktu. 

Ani realnie występujący postkomunizm, ani równie realnie splątana z nim demokracja liberalna nie są strukturami legalnymi w Polsce, bo legalna może być tylko demokracja prawdziwa, bezprzymiotnikowa. A działalność na rzecz tamtych formatów ustrojowych jest przejawem zdrady stanu. Z podobną kwestią mamy do czynienia w przypadku stosunku do Unii Europejskiej. Unia Europejska jest jedynie organizacją międzynarodową, nie jest więc naszym państwem ani naszą Ojczyzną. A kto występuje przeciwko własnemu państwu popełnia zdradę stanu karaną gardłem lub banicją. 

Czy można postawić powyższej konstrukcji analitycznej jakieś spójne zarzuty ? Oczywiście nie można, więc jedyną reakcją jest hejt, do którego uciekają się wskazane środowiska. Kim są więc symetryści ? Są forpocztą, która mąci wodę, żeby w niej mogli łowić ryby twardogłowi postkomuniści.

zetjot
O mnie zetjot

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo