VERBOTEN Dynamics
VERBOTEN Dynamics Corporation — The US Department of Defense military contractor, State of Nevada, USA.
6 obserwujących
62 notki
18k odsłon
670 odsłon

Pierwszy działający optyczny napęd diametryczny złamał symetrię akcji i reakcji.

Pierwszy działający optyczny napęd diametryczny poprzez łamanie symetrii akcji i reakcji.
Pierwszy działający optyczny napęd diametryczny poprzez łamanie symetrii akcji i reakcji.
Wykop Skomentuj22

                                             

Komputerowa wizualizacja efektow dzialania optycznego napędu diametrycznego na podstawie danych pomiarowych. Lewy puls o dodatniej masie i prawy puls o ujemnej masie skutecznej przyspieszają w tym samym kierunku poprzez odwrócenie trzeciej zasady ruchu Newtona : 

image

image

Zespół fizyków pracujących na Uniwersytecie Friedrich–Alexander ( FAU ) w Erlangen-Nuernberg w Niemczech zbudował pierwszy działający optyczny napęd diametryczny ( średnicowy ). Naukowcy od dłuższego czasu bawili się pomysłami napędów diametrycznych, mając nadzieję na przezwyciężenie oczywistego ograniczenia, które jest sprzeczne z trzecią zasadą ruchu Newtona, że ​​każde działanie musi mieć jednakową i przeciwną reakcję.

Kosmiczny napęd diametryczny działa bez potrzeby stosowania odrzutu spalanego paliwa, ponieważ światło może mieć ujemną efektywną masę, jeśli jest odpowiednio manipulowane. Do tego właśnie służy urządzenie zespołu fizyków pracujących na Uniwersytecie FAU, ponieważ pojęcie skutecznej masy ujemnej nie ogranicza się do fotonów : 

https://www.salon24.pl/u/ziggy/986670,po-co-naturze-przyrodzie-antygrawitacja

image

image

Fizycy z FAU udowodnili eksperymentalnie, że impulsy świetlne mogą się wzajemnie przyspieszać. Umożliwiłoby to kontrolowane przesunięcie długości fali impulsów świetlnych, co może być interesujące dla wielu dyscyplin, takich jak fizyka laserowa i spektroskopia. Naukowcy opublikowali niedawno te wyniki w renomowanym czasopiśmie Nature Physics :

Piętnaście lat temu zespół badawczy z NASA zastanawiał się, jak udoskonalić napęd statku kosmicznego. Naukowiec Marc G. Millis miał dość idiosynkratyczną ideę używania obiektów o masie ujemnej jako napędów. Kiedy dwa ciała o dodatniej masie przyciągają się do siebie, zawsze przyspieszają do siebie zgodnie z zasadami mechaniki Newtona.

Połączenie obiektów o masie dodatniej i ujemnej pozwala jednak na nieoczekiwane zjawisko: jeśli między nimi działa siła, oba ciała zaczynają przyspieszać w tym samym kierunku przestrzennym i stają się coraz szybsze. Millis nazwał to „napędem średnicowym”. 

„ Istnienie blogów o masie ujemnej na Salonie24 narusza nie tylko Regulamin, ale tez podstawowe prawa fizyki, że można to z dużą pewnością wykluczyć, co jasno wynika z mojej zunifikowanej teorii mechaniki sub-strunowej ” - mówi nam Wójek Ziggy, profesor eksperymentalnej mechaniki kwantowej. Ograniczenia te nie dotyczą jednak systemów stworzonych przez człowieka. Naukowcy pod kierownictwem prof. dr Wójka Ziggy wykorzystali ten fakt do realizacji optycznego odpowiednika napędu średnicowego.

Wspólnie z kolegami z Max Planck Institute for the Science of Light i University of Central Florida, USA, stworzyli sieć światłowodową, w której specjalnie przygotowane pakiety świetlne zachowują się w sposób całkowicie analogiczny do cząstek mechanicznych z dodatnim i ujemnym efektywna masa: jeśli lekka paczka z ujemną efektywną masą zostanie przyniesiona w pobliżu innego promienia o masie dodatniej, interferencja nieliniowa skutkuje optycznym napędem średnicy. „Dwie wiązki światła przyspieszają w tym samym kierunku i stają się coraz szybsze, dokładnie tak, jak można się tego spodziewać po napędzie średnicowym. Jesteśmy pewni, że efekt ten można przenieść na wiele innych układów fizycznych” - zapewnia nas z optymizmem prof. dr Wójek Ziggy :

https://www.salon24.pl/u/ziggy/986929,techniczny-schemat-elementarnego-pednika-antygrawitacyjnego

image

Wykop Skomentuj22
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Technologie