niziołek z Mordoru niziołek z Mordoru
310
BLOG

Osiecka

niziołek z Mordoru niziołek z Mordoru Film Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

Nie daję rady oglądać serialu o Osieckiej. Straszliwie brak w nim piękna, jakie było w jej poezji.

W S24 pojawił się kiedyś tekst "Agnieszka Osiecka już tu nie mieszka", jako odtrutkę po doznaniach jakie funduje widzom serial przypominam poniżej:

"Tydzien temu skonczyla 77 lat. Odeszla 17 lat temu i juz chyba nigdy nie wroci. Nie zaluje, ze Cie znalem i nie znalem. Jak to jest pieknie umierac miedzy golebiami ? Szum bialych pior, tak blisko chmur a w dole mur i miasta z kominami. Jak pieknie jest umierac miedzy golebiami. Twoj Aniol Stroz, tuz-tuz, tuz-tuz a w dole kurz i plac ze straganami. Jak pieknie jest umierac miedzy golebiami. Do nieba krok, do slonca skok a w dole mrok, grzesznicy z grzesznicami.

Umilowani niemi czytacze, jesli juz tak los sprawi a zapedzicie sie na Francuska na Saskiej Kepie w Warszawie, pozdrowcie siedzaca przy stoliku, z noga na nodze, poetke ze zwiazanymi wlosami. To latwe. Doprawdy. Poznacie po stoliku, ktory stoi na jednej nodze a na nim beda porozrzucane kartki z tekstami. Rzezba znajduje sie w kawiarni, gdzie kazdy moze przysiac przy pomniku. Przyniesione z serca kwiaty lezace na stoliku czasami przyslaniaja kartki z tekstami piosenek.

Nie, nie zaluje, ze dalas mi mi zielonookie sny. Nie zaluje, ze nie mowilas mi, jak szczescie krasc spod lady i nie uczylas mnie zyciowej maskarady. Ze patrzysz na mnie jak teatralny widz, to nic, to nic. Ze w tym kraju przezylem tych pare trudnych lat, nie, nie zaluje. Ze na koniec sie dowiem: ot, tak sie toczy swiat, nie zaluje. Ze nie zalatwia mi urlopu od pogardy i ze nie zwroca mi usmiechu jak kokardy, nie zal mi. Nie, ja nie zaluje, przeciwnie, bardzo ci dziekuje, moj kraju. Za jakis czwartek, jakis piatek, jakis wtorek. I za nadziei caly worek. Nie, nie zaluje, przeciwnie, bardzo ci dziekuje, za to, ze jestes moim krajem, ze jestes pieklem mym i rajem. Nie zaluje, nie zaluje.

zrodlo: kartki wyrwane z fragmentami wierszy z Wielkiego Spiewnika A. Osieckiej/ Kawiarnia Rue de Paris rog ul. Fancuskiej i ul. Obroncow w W-wie/ YT Anna Sokolowska/Grazyna Lobaszewska Jak pieknie jest umierac miedzy golebiami (II wersja z tekstem) muzyka A. Zielinski/ YT Edyta Geppert Nie zaluje muzyka S. Krajewski. Dorobkiem A. Osieckiej zamuje sie Fundacja Okularnicy zalozona przez corke Agate Passent. Agnieszka Osiecka napisala 2000 piosenek. Moje ulubione? Hm, no nie wiem. Pewnikiem Listy spiewajace. Wymyslila haslo: Coca cola - to jest to!"

PM™
Opublikowano: 16 października 2013, 11:28

inkszy

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura