Kolejna zmiana w "Dzienniku Polskim".
Kolejna zmiana w "Dzienniku Polskim".

Odchodzi kolejny redaktor z Polski Press. Kiedyś zastąpił Legutkę w "Dzienniku Polskim"

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 19
Marek Kęskrawiec opuszcza "Dziennik Polski" i "Gazetę Krakowską" za porozumieniem stron. Kiedyś był redaktorem naczelnym, który zastąpił w regionalnej prasie zwolnionego Piotra Legutkę.

W rozmowie z Onetem Kęskrawiec przyznał, że spodziewał się rozstania z krakowskimi tytułami, wchodzącymi w skład wykupionego przez PKN ORLEN Polska Press. Jak podkreślił, nikt nie zmieniał jego tekstów, nie odczuwał też politycznej presji w redakcji "Dziennika Polskiego" i "Gazety Krakowskiej" w ostatnich tygodniach. 

Zobacz:

Nowy redaktor naczelny "Gazety Krakowskiej" i "Dziennika Polskiego"

Kolejna zmiana na stanowisku redaktora naczelnego w Polska Press

- Uczciwie jednak przyznam, że nie miałem żadnych nacisków na to, co mam pisać. Przy moich tekstach nikt nie grzebał, zresztą nigdy bym na to nie pozwolił - wyjawił. Powodem odejścia Kęskrawca była różnica w sprawie magazynu regionalnych dzienników.

- Usłyszałem od kierownictwa, że ma inny pomysł na magazyn centralny, który przygotowywałem co tydzień dla gazet całej grupy. Nie dyskutowałem z tym. Zawsze byłem krytyczny wobec polityków wszystkich opcji, więc pisałem też sporo krytycznych artykułów o PiS-ie, a to nie mogło się podobać nowemu szefostwu koncernu - stwierdził. 

- Nie zamierzam robić z siebie ofiary. Im nie po drodze ze mną, mnie z nimi. Odchodzę za porozumieniem stron, pracuję do końca czerwca - stwierdził. W maju z Polska Press odszedł m.in. redaktor naczelny krakowskich gazet Jerzy Sułowski, którego zastąpił na tym stanowisku Wojciech Mucha. 

W 2012 roku Marek Kęskrawiec kierował "Dziennikiem Polskim" i "Gazetą Krakowską", gdy Polska Press przejęła kontrolę nad prasą regionalną. Dom mediowy wchodził w skład niemieckiego holdingu Verlagsgruppe Passau. Wówczas zwolniono Piotra Legutkę, a wraz z nim odeszło wielu dziennikarzy, z niektórymi nie nawiązano już współpracy. 

Kęskrawiec był też dziennikarzem „Super Expressu” i "Newsweeka", wiceszefem działu reportażu krakowskiej redakcji TVN. Wykładał na Wydziale Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJ. Dwukrotnie został nagrodzony przez środowisko mediów statuetką Grand Press.

Przeczytaj również:


GW

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura