Salon24.pl
Salon24.pl

Polacy masowo otrzymują specjalne wezwania. Trwa wielka kampania

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 20
Właściciele samochodów regularnie powiadamiani są przez producentów o akcjach naprawczych. Tylko w tym roku, do serwisów wezwano już kilku tysięcy użytkowników pojazdów różnych marek. Kampanie mają na celu bezpłatne wyeliminowanie wykrytych defektów.

Według danych z tego roku, defekty posiadać mogą mogą między innymi różne modele Mazdy, Toyoty, Peugeota, Mercedesa, Hyundaia czy Porsche. Informacje podane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów mówią o różnych skutkach owych usterek — od drobnych, jak awaria podgrzewania tylnej szyby, do dużo poważniejszych, prowadzących nawet do pożaru pojazdu czy wyłączenia się silnika w trakcie jazdy.

Jak podkreśla urząd, właściciele samochodów dostali indywidualne powiadomienia, gdyż defekty dotyczą konkretnych egzemplarzy.

Mazda

W samochodach marki Mazda wyprodukowanych w Japonii i Meksyku, modelach 2, 3, 6, CX-5, CX-3, CX-9, MX-5, wirnik w niskociśnieniowej pompie paliwowej może ulec deformacji, co w efekcie może spowodować awarię pompy paliwowej. W następstwie dojść może do sytuacji, w której silnik nie uruchomi się lub zgaśnie w trakcie jazdy, co zwiększa ryzyko wypadku. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęto łącznie 6 tys. 943 pojazdy.

Citroen

Producent poinformował, że w modelu Spacetourer wadliwa może być wiązka elektryczna tylnej otwieranej szyby, przez co może dojść do jej przegrzania. W Polsce kampanią naprawczą objęto aktualnie 17 pojazdów. Właściciele samochodów zostali powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu weryfikacji stanu wiązki elektrycznej tylnej szyby otwieranej, a w razie konieczności — wymiany jej.

Z kolei w Citroenach C4 okazało się, że sprężyny tylnego zawieszenia, a także ich wsporniki mogą być niezgodne z technologią fabryczną. W efekcie może to doprowadzić do wypadku w wyniku odłączenia się jednego z tych elementów. Na rynku polskim akcją naprawczą objęto 87 pojazdów.

Toyota

W modalu Proace, wyprodukowanych we Francji w okresie od 1 czerwca 2016 roku do 3 maja 2017 roku również wykryto defekt fabryczny. Polega on na tym, że przewód podgrzewania szyby tylnych drzwi bagażnika może wysunąć się z zaprojektowanej pozycji. W rezultacie mniej chroniona część przewodu narażona jest na naprężenia, które z czasem mogą stworzyć ryzyko uszkodzenia przewodu. Usterka powoduje, że podgrzewanie tylnej szyby może nie działać poprawnie lub przewód może ulec uszkodzeniu termicznemu. Kampanią naprawczą objęto w Polsce 19 samochodów.

Zobacz też:

Mercedes

Producenci Mercedesów wykryli poważną usterkę w modelu Sprinter Typ 907, wyprodukowanych w Niemczech. Defekt polega na nieprawidłowym mocowaniu kanału kablowego wiązki przewodów alternator-rozrusznik. W efekcie może on opuścić się na wspornik skrzyni biegów, co może spowodować liczne przetarcia. W takim wypadku dojść może do zwarcia i pożaru pojazdu. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęto 71 pojazdów.

Hyundai

W modelach IONIQ AE EV, wyprodukowanych w Korei Południowej w okresie od 21 stycznia 2016 roku do 29 czerwca 2019 roku, konieczne jest przeprowadzenie aktualizacji oprogramowania układu VCULDC oraz zamontowanie zestawu naprawczego przewodu masowego trzyfazowego elektrycznego silnika napędowego. W Polsce kampanią naprawczą objęto 17 samochodów.

Peugeot

W modelach 208 oraz 2008 wykryto, że oprogramowanie pojazdu może być nieaktualne. Może to wywołać zatrzymanie silnika podczas jazdy, a także uniemożliwienie uruchomienia go przez 10 minut. W Polsce kampanią naprawczą objęto łącznie 32 pojazdy.

Właściciele tych modeli zostali powiadomieni przez producenta o konieczności stawienia się w autoryzowanym serwisie, w celu instalacji aktualnego oprogramowania oraz sprawdzenia i, jeśli to konieczne, wymiany niektórych elementów wyposażenia elektrycznego.

Porsche

W modelach Porsche Boxster i Cayman, wyprodukowanych w Niemczech, wykryto usterkę, w wyniku której dojść może do złamania jednego lub obu mocowań wahaczy w bocznej części wspornika. Uszkodzenie obu z nich doprowadzić może do zaburzeń w prowadzeniu pojazdu, co w rezultacie zwiększa ryzyko wypadku w wyniku utraty panowania nad samochodem. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęto łącznie 32 pojazdy.


Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie