źródło: screen TVN24
źródło: screen TVN24

Informacje o pogrzebie Daniela Passenta. Wyjątkowa prośba córki dziennikarza

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 55
Daniel Passent zmarł 14 lutego 2022 roku. Miał 83 lata. Jego córka, Agata Passent udzieliła informacji na temat terminu pogrzebu. Ma zarazem prośbę do jego uczestników.

Córka dziennikarza potwierdziła informację o śmierci ojca 14 lutego.

— Jesteśmy zdewastowani. Proszę uszanować naszą prywatność. Dziękuję wszystkim przyjaciołom i przyjaciółkom taty, wszystkim czytelnikom taty i słuchaczkom za wsparcie. O terminie pożegnania taty poinformuję was na moim blogu — poinformowała. 

Zobacz też:

Prośba córki Passenta

Informację o śmierci Daniela Passenta podał z użyciem mediów społecznościowych tygodnik “Polityka”. Poinformowano, że dziennikarz pochowany zostanie na Powązkach Wojskowych. Pogrzeb odbędzie się 25 lutego o godzinie 14 na Cmentarzu Wojskowym. Agata Passent poprosiła żałobników, by Ci nie składali kondolencji, a zamiast kupować kwiaty – wsparli Fundację OKO. Press.

Dodała, że w uroczystościach uczestniczyć będzie można również dzięki transmisji online.

— Ostatnie pożegnanie Bywalca. Trwa pandemia, więc w trosce o tych, którzy chcą lub muszą zostać w domu, albo nie mają możliwości dotrzeć na Wojskowe Powązki, redakcja Polityki udostępni relację online. Dziękuję za waszą pomoc, bliskość, wsparcie — napisała na Facebooku córka dziennikarza.

Daniel Passent nie żyje. Kim był?

Urodził się 28 kwietnia 1938 roku w Stanisławowie. Był dzieckiem pielęgniarki i agronoma, którzy w trakcie okupacji dla bezpieczeństwa postanowili ukrywać się osobno. 

— Dzieciństwo mam amputowane. Od najmłodszych lat byłem pogodzony, z tym że nie mam rodziców, a właściwie, że oni nie żyją, nie istnieją, że ich nawet nie pamiętam — mówił Passent w 2011 roku podczas rozmowy z Janem Ordyńskim.

Passent został wychowany przez wuja, Jakuba Prawina. Był on komunistycznym działaczem, m. in. szefa Polskiej Misji Wojskowej w Niemczech. Kształcił się m. in. na Uniwersytecie Warszawskim oraz na Harvardzie, Princeton czy w Petersburgu. W 1954 roku zaczął pisać do “Sztandaru Młodych”. W 1959 stał się częścią redakcji tygodnika “Polityka”, gdzie pracował jako felietonista, a także jako korespondent wojny wietnamskiej. Dodatkowo zajmował się też pisaniem skeczy i monologów, m. in. dla kabaretów “Pod Egidą” i “Dudek”. Pełnił także funkcję polskiego ambasadora w Chile w latach 1996-2001. W 2021 roku rozpoczął prowadzenie własnej audycji “Goście Passenta” na falach radia TOK FM.

W 1971 roku Daniel Passent związał się z Agnieszką Osiecką, z którą miał córkę – Agatę.

— Ja gotowałem, sprzątałem, prałem, prasowałem, robiłem wszystko to, co niańka, bo Agnieszka nie miała żadnych zdolności manualno-kulinarnych — mówił Passent.

Po rozstaniu z pisarką stworzył związek z Martą Dobromirską-Passent. Był z nią przez ponad 30 lat.


RB


Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura