Wczoraj ulicami Warszawy przeszła Parada Równości. W sieci była ona szeroko komentowana. Źródło: PAP/Tomasz Gzell, Wikipedia
Wczoraj ulicami Warszawy przeszła Parada Równości. W sieci była ona szeroko komentowana. Źródło: PAP/Tomasz Gzell, Wikipedia

Młodzież wspiera LGBT. Cenckiewicz ironizuje: Podręcznik HiT to wszystko naprawi

Redakcja Redakcja LGBT Obserwuj temat Obserwuj notkę 77
Wczoraj ulicami Warszawy przeszła Parada Równości. W sieci była ona szeroko komentowana. Historyk Sławomir Cenckiewicz natomiast na swoim Twitterze w kontekście tego wydarzenia ironizował, że "podręcznik HiT to wszystko naprawi".

"Na dworcu centralnym, w metrze, na ulicach sporo młodzieży z barwami LGBT, z hasłami na kartonach, flagami, w makijażu zbyt ostrym i ciuchach mało wyjściowych na imieniny u cioci... Patrzyłem na to wszystko i myślałem o nowym podręczniku HiT który to wszystko wyrówna i naprawi" – napisał na Twitterze Sławomir Cenckiewicz. 

Podręcznik HiT

Lekcja historia i teraźniejszość ma od  pierwszego września zastąpić w szkołach wiedzę o społeczeństwie. Z tego też powodu został przygotowany specjalny podręcznik HiT, który ma być główną książką w nauczaniu tego przedmiotu. 

Podręcznik do HiT jest autorstwa prof. Wojciecha Roszkowskiego przygotowanym przez wydawnictwo Biały Kruk. Od samego początku wzbudza on jednak wiele kontrowersji. Ostatnio Państwowa komisja badająca przypadki pedofilii zauważyła, że w podręczniku jest zawarte "pedofilskie wspomnienie" Daniela Cohna-Bendita, jednego z przywódców ruchu studenckiego w 1968 roku.

"Mój flirt z dziećmi szybko przyjął charakter erotyczny. Te małe pięcioletnie dziewczynki już wiedziały, jak mnie podrywać. Kilka razy zdarzyło się, że dzieci rozpięły mi rozporek i zaczęły mnie głaskać. Ich żądania były dla mnie kłopotliwe. Jednak często mimo wszystko i ja je głaskałem”.

Te zarzuty nie przekonują natomiast Przemysława Czarnka, który wczoraj w radiu RMF FM poinformował, że "podręcznik dostał pozytywną opinię, więc pozostaje go tylko dopuścić do szkół". 

Parada Równości 

Wczoraj ulicami Warszawy przeszła Parada Równości. Wydarzenie jest corocznym świętem wolności, otwartości i solidarności. Bierze w niej udział przede wszystkim społeczność LGBT+, która w wyzywających, kolorowych strojach bawi się, tańczy i śpiewa podczas przemarszu. Za organizacje odpowiedzialna jest Fundacja Wolontariat Równości, a patronat a Paradą obejmuje Rafał Trzaskowski. 

W tym roku warszawska Parada Równości połączyła się z ukraińskim KyivPride. Ukraińska społeczność LGBT+ brała udział w Paradzie, ponieważ z powodu wojny nie mogła zorganizować swojego przemarszu na Ukrainie.

Kaczyński kpi z LGBT

Wczoraj do Parady Równości odniósł się również Jarosław Kaczyński. Podczas przemowy we Włocławku zakpił ze społeczności LGBT. — Oczywiście ktoś się może z nami nie zgadzać, mieć lewicowe poglądy. Uważać, że każdy z nas może w pewnym momencie powiedzieć, że "teraz, do tej pory, do godziny 17.30 byłem mężczyzną, ale teraz jestem kobietą" — powiedział szef PiS.

MP

Czytaj dalej:


Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo