Ktoś nagrał redakcję "Gazety Wyborczej". Słychać Michnika i dziennikarzy

TVP Info ujawniło nagranie z wewnętrznego spotkania zarządu Agory z pracownikami "GW". (fot. Flickr)
TVP Info ujawniło nagranie z wewnętrznego spotkania zarządu Agory z pracownikami "GW". (fot. Flickr)
Ktoś przekazał portalowi tvp.info nagranie ze spotkania członków redakcji z zarządem Agory. Słychać na nim spory o restrukturyzację firmy, płace i połączenie z gazeta.pl.

Materiał pochodzi z końca listopada 2021 roku, gdy odbyło się spotkanie pracowników "Gazety Wyborczej" z kierownictwem Agory. Stało się to po zwolnieniu dyrektora wydawniczego "GW" Jerzego Wójcika. Prawdopodobnie jeden z uczestników postanowił nagrać rozmowę i przekazać taśmę redakcji portalu Telewizji Publicznej. 

Fuzja "GW" i Gazeta.pl

W spotkaniu mieli wziąć udział m.in. prezes zarządu Agory Bartosz Hojka i członkini zarządu Anna Kryńska-Godlewska. Z kolei po stronie redakcji gazety tvp.info wyróżnia Wojciecha Czuchnowskiego, Adama Michnika, Piotra Stasińskiego, Romana Imielskiego, Justyny Dobrosz-Oracz i Bartosza Wielińskiego. 

Głównym tematem rozmów i sporów był pomysł połączenia "Gazety Wyborczej" z portalem Gazeta.pl. Serwis ten miałby uzyskać dostęp do danych "GW", ale pracownicy dziennika obawiają się cięć budżetowych i utraty pracy.

Brudy w Agorze

Według relacji tvp.info w trakcie pod adresem kierownictwa Agory i Gazeta.pl padają zarzuty, dotyczące odebrania danych subskrybentów wyborczej. Usłyszeć można tez m. in. o niekompetencji menadżerów spółki i o praktykach dotyczących promowania tekstów przez TVN24. Pojawiają się też wątki dystrybucji budżetu łączone z poszukiwaniem materiałów na prezesa Orlenu Daniela Obajtka.

— Ja mam problem z tym, jak wy definiujecie niezależność redakcji. Niezależność redakcji (…) w dzisiejszych czasach to jest to, jak artykuł zostanie wypromowany (...) czy będzie na przykład reklama w TVN24 przed jego publikacją. (...) To jest analiza danych naszych prenumeratorów, ale to jest także nasz budżet roczny. Ja mam w tej chwili dziennikarzy, którzy pracują nad bardzo poważnym, międzynarodowym śledztwem dotyczącym bardzo grubych przewałów. Roman [Imielski] ma w swoim dziale dziennikarzy, którzy non stop tropią pana Obajtka i innych ludzi — cytuje Bartosza Wielińskiego tvp.info. 

"Spółka, która miała chronić przed polityką"

Z kolei Paweł Wroński stwierdził, że Agora „powstała jako spółka, która miała chronić 'GW' przed polityką”.

— To miał być nasz parasol — mówił Wroński, który zaapelował o „zawieszenie broni” między stronami.

Jak ujawnia TVP Info, obecny na spotkaniu Adam Michnik narzeka na cenzurę wewnątrz Agory, mającą związek z publikacjami "Wyborczej". Przewiduje on też "permanentny układ" między stronami.

— Konflikty będą wybuchały co chwila. Bo nagle ktoś w zarządzie wpadnie na pomysł, że na przykład skandal straszny, bo się ukazał felieton chlaszczący książkę wydaną przez Agorę. Pamiętasz to, prawda? Pamiętasz? — mówił do Hojki założyciel „Wyborczej”.

— Tak, pamiętamy — odpowiedzieli uczestnicy spotkania.

— Ja też pamiętam. Skandal! Horror! Jak to możliwe jest, działanie na szkodę spółki! — dodał.

"Chodzi wam o władzę i pieniądze"

Z opisu tvp.info głos zabiera również Piotr Stasiński, którego zdaniem Agora zażądała zdjęcia artykułu na temat Allegro, ponieważ szkodził on tej firmie - reklamodawcy portalu Gazeta.pl. Zarządowi spółki zarzucił "szurum-burum, żeby gwizdnąć dane czytelników".

— Chodzi wam o władzę i pieniądze! O nic więcej wam nie chodzi! — mówił Stasiński, którego nagrane przemówienie sala nagrodziła brawami.

Portal kierowany przez Samuela Pereirę zapytał osoby biorące udział w spotkaniu o tę sprawę, jednak nikt na nie odpowiedział.


RB

Czytaj: 

Przejmujące powitanie papieża w Kanadzie. Franciszek mówi o pielgrzymce pokutnej

Minister Czarnek o zarzutach polityków PO: Trzeba będzie pójść z tym do sądu

Na każde 400 przypadków małpiej ospy na świecie jeden diagnozuje się w Polsce

Lubię to! Skomentuj10 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura