Andy Taylor cierpi na raka prostaty. Fot. Youtube
Andy Taylor cierpi na raka prostaty. Fot. Youtube

Znany muzyk Duran Duran cierpi na nieuleczalną chorobę. Napisał smutny list

Redakcja Redakcja Muzyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 7
Gitarzysta Andy Taylor zmaga się z rakiem prostaty w zaawansowanym stadium. Członek grupy rockowej Duran Duran poinformował o tym fakcie w przejmującym liście. - Chociaż teraz moje życie nie jest zagrożone, nie ma żadnego lekarstwa. Ostatnio czułem się dobrze dzięki bardzo wyrafinowanej kuracji przedłużającej życie, ale mniej więcej tydzień temu nastąpił nawrót choroby - oświadczył muzyk.

Brytyjska grupa rockowa, uznawana za pionierów w tworzeniu inspirujących teledysków, została wprowadzona do galerii sław Rock & Roll Hall of Fame. Podczas ceremonii w Los Angeles wokalista Simon Le Bon odczytał list od byłego gitarzysty Duran Duran, który grywał z zespołem w latach 1980-86 i 2001-2006. 61-letni Andy Taylor cierpi na raka prostaty w czwartym stadium. Może wkrótce umrzeć. Z tego powodu nie pojawił się na imprezie muzycznej. 

Anna Lewandowska zareagowała na słowa Kaczyńskiego o "dawaniu w szyję". "Dość, jestem zła"

Poruszający list Taylora 

- Wiele rodzin doświadczyło powolnego piętna tej choroby i pod tym względem się nie różnimy. Przemawiam teraz z perspektywy człowieka oddanego rodzinie, ale z głęboką pokorą wobec zespołu, najwspanialszych fanów, jakich grupa może mieć i tego wyjątkowego wyróżnienia (...) Chociaż obecnie moje życie nie jest zagrożone, nie ma żadnego lekarstwa. Ostatnio czułem się dobrze dzięki kuracji przedłużającej życie, ale mniej więcej tydzień temu nastąpił nawrót choroby - przekazał Taylor za pośrednictwem Le Bona. 

- Nic z tego jednak nie powinno odciągać uwagi od tego, co ten zespół (ze mną lub beze mnie) osiągnął i utrzymuje od 44 lat. Wiedliśmy uprzywilejowane życie, bywaliśmy trochę niegrzeczni, ale mili, nieco dzicy, ale dobrze ubrani, nieco przemądrzali, bo mieliśmy dużo do dania od siebie, ale tak jak wiele razy mówiłem - kiedy czuje się takie kolektywne, instynktowne i bardzo pokrewne połączenie kreatywności, wymieszane do tego z ambicją i uzbrojone najfajniejszymi fanami świata - co może pójść źle? - zapytał gitarzysta. 

- Jestem bardzo dumny z tych czterech braci. Jestem oszołomiony ich długowiecznością i jestem zachwycony tą nagrodą. Czasem wątpiłem, że ten dzień nastąpi. Jestem piekielnie szczęśliwy, że go dożyłem - podsumował swoje przesłanie Taylor. 

Nawet ciuchcię dla dzieci ukradną. Grabież Rosjan w Chersoniu nie ma granic

Kariera Duran Duran

Duran Duran to zespół wykonujący muzykę rockową, utworzony przez basistę Johna Taylora i klawiszowca Nicka Rhodesa w 1978 roku w brytyjskim mieście Birmingham. Zazwyczaj grupa kojarzona jest z gatunkiem new romantic.

Po dwie zdobyte statuetki Grammy i Brit Awards, ponad 100 mln sprzedanych płyt - to dorobek Duran Duran na scenie muzycznej.  Zespół od początku swojej działalności wydał 20 albumów. W 2022 roku grupa wprowadzona została do Rock and Roll Hall of Fame.

Wspólnie z Taylorem zespół nagrał siedem krążków. Gitarzysta wydawał też solowe płyty - jak np. Thunder" (1987) i "Dangerous" (1990), hitem okazał się m.in. utwór "Take it easy". Największe przeboje Duran Duran to m. in. "Hungry Like the Wolf", "Ordinary World" czy "Come Undone".

Rosjanie używają na froncie broni, która pamięta czasy II wojny światowej

GW

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura