Dramat znanego YouTubera. Fot. Pixabay / Canva
Dramat znanego YouTubera. Fot. Pixabay / Canva

Znany youtuber nękany za obalanie antynaukowych "teorii". Wszystko przez Covid-19

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 30
Dramat znanego YouTubera! Dawid Myśliwiec, założyciel popularnonaukowego kanału "Uwaga! Naukowy Bełkot" wyznaje, że od dłuższego czasu jest nękany przez fanów teorii spiskowych. Wszystko przez jego słowa na temat pandemii COVID-19.

"Uwaga!" Naukowy Bełkot" pod ostrzałem zwolenników teorii spiskowych

"Uwaga!" Naukowy Bełkot" to działający od kilku lat kanał na YouTube, którego celem jest popularyzacja nauki wśród młodzieży. Prowadzący go Dawid Myśliwiec odniósł niemały sukces, w niecałą dekadę działania konta zbierając ponad 700 tysięcy widzów i osiągając pod swoimi filmikami z zakresu fizyki, chemii i biologii milionowe wyświetlenia. Jednak mimo na ogół pozytywnego odbioru jego materiałów, mierzy się on z codziennym hejtem. Wszystko przez to, co mówił na temat COVID-19 w czasie ogólnoświatowej pandemii. W dodanym 14. października filmie "Nie czuję się bezpiecznie na YouTube" twórca wyjaśnił trapiącą go sytuację:

– Nie jestem dumny z tego, co się w komentarzach dzieje. To jest to, co mnie pchnęło do nagrania tego materiału. Od roku czuję się nie krytykowany, nie hejtowany, tylko nękany. Ludzie piszący komentarze w internecie pod moimi filmami przestali widzieć chyba we mnie człowieka. Oni nie są świadomi tego, że po drugiej stronie te komentarze będzie czytać żywy człowiek i te komentarze mogą go bardzo dotknąć – wyjaśnił na wstępie.


Dawid Myśliwiec publikował materiały o pandemii. Teraz boi się o rodzinę

Dawid Myśliwiec w czasie trwania pandemii COVID-19 stworzył szereg materiałów, w których obalał antynaukowe teorie dotyczące między innymi szczepionek przeciwko wirusowi. To właśnie w tamtym czasie naraził się wielu fanatykom teorii spiskowych, którzy od tamtej pory regularnie atakowali go i jego pracę w internecie. Twórca wyraził nawet żal, że spadający na niego zmasowany hejt może oddziałować na jego rodzinę:

– Coraz częściej myślę, jak moja praca będzie rzutowała na życie moich dzieci. Przez siedem lat nie odczuwałem jakoś bardzo mocno takich nienawistnych tekstów, teraz zaczyna to do mnie coraz mocniej dochodzić. Wyobrażam sobie, że ktoś może teksty, że jestem sprzedajną kur***, bo reklamowałem i wziąłem za to pieniądze i mam krew na rękach, może wykorzystać przeciwko moim dzieciom w szkole – z trwogą w głosie przekazał YouTuber.


Haker przejął konto "Uwaga! Naukowy Bełkot"

"Uwaga! Naukowy Bełkot" przez jakiś czas był też przejęty przez nieustalonego hakera. Kanał, mimo bycia jednym z najpopularniejszych w Polsce, został na jakiś czas usunięty z platformy. Wszystko przez treści, które haker udostępniał na uprowadzonym koncie Dawida Myśliwca. YouTuber w najnowszym materiale pożalił się, że platforma potraktowała go w olewczy sposób, gdy próbował odzyskać swoje konto:

– Mógłbym tu nawiązać do usunięcia kanału, które miało miejsce kilkanaście miesięcy temu. Wtedy pierwszy raz tak naprawdę były zastrzeżenia co do tego, co się na moim kanale dzieje, po tym, jak został on przejęty. (...) Wiedziałem od razu, że zostanie on przywrócony, że to jest niesłuszna decyzja. Natomiast fakt, że byłem wtedy jednym z największych polskich kanałów popularnonaukowych, a zostałem potraktowany jak przypadkowa osoba, która próbuje scamować ludzi. To nie było coś, co budowało moje zaufanie, jeżeli chodzi o to, czego mogę oczekiwać ze strony platformy, na której sukces pracuję – gorzko powiedział Myśliwiec. 

Salonik

Źródło zdjęcia: Dramat znanego YouTubera. Fot. Pixabay / Canva

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura