Spot autopromocyjny TVP Info. Fot. X/@tvp_info
Spot autopromocyjny TVP Info. Fot. X/@tvp_info

Donald Tusk może odetchnąć. TVP Info wzięło na cel Hołownię

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 98
Donald Tusk był "bohaterem" wielu materiałów publikowanych na antenie TVP Info. Stacja przy Woronicza dość często nakładała na niego czerwony filtr, który miał podkreślić "niecne zamiary" lidera KO. Teraz medium ma nowy obiekt zainteresowania. Stał się nim marszałek Sejmu Szymon Hołownia. Co ciekawe, TVP po presji społeczeństwa, postanowiła zmienić pierwotny spot.

Szymon Hołownia niczym Donald Tusk 

Do historii przejdą materiały publikowane przez TVP Info, w których na postać Donalda Tuska nałożony jest czerwony filtr. Internauci zwracają uwagę, że stacja w ten sposób chce pokazać, iż lider KO to zła postać, która jedynie narządzi szkód dla narodu polskiego. 

Teraz ten sam efekt zastosowano w klipie autopromocyjnym stacji z udziałem Szymona Hołowni. Materiał składa się z serii ujęć z konferencji prasowej, wspólnej konferencji z Donaldem Tuskiem i spotkania z uczniami krakowskiego liceum marszałka Sejmu. Hołownia mówi o swojej pracy jako marszałek Sejmu i mniejszym zaangażowaniu w przygotowywanie projektów ustaw.


Pokazano również fragment materiału, który został wyemitowany w programie "Fakty" na antenie TVN. — Babcia z dziadkiem tak krzyczeli na widok Beatlesów, mama z tatą Modern Talking, a oni witają marszałka Sejmu. Patrzysz i nie wiesz, czy to marszałek Sejmu, czy może Jay-Z — mówi narrator.


TVP Info ulega presji

Internauci wytknęli telewizji manipulację. "Prymitywny zabieg TVP Info podkręcania barw czerwonych tak, żeby twarz Szymona Hołowni była właśnie czerwona - manewr znany z ostatnich lat, gdzie dokładnie to samo robili z Donaldem Tuskiem" - napisał jeden z nich.

W oświadczeniu przesłanym portalowi wirtualnemedia.pl, centrum informacji przekazało, że efekt kolorystyczny w spocie jest "standardowym filtrem dla materiałów emitowanych w programie +Wiesz więcej+”. "Taki szablon był już wcześniej stosowany. Podobny zabieg wykorzystują również inne stacje. Korekta nasycenia koloru ma na celu odróżnienie spotu od materiałów informacyjnych w serwisach TVP Info. Wbrew pojawiającym się insynuacjom, TVP Info nie ma intencji, by demonizować wizerunek osób występujących w spotach" – dodano. 

Na profilach TVP Info w mediach społecznościowych pojawił się jednak nowy spot. W tym Szymon Hołownia ma już normalne kolory. 


MP

Spot autopromocyjny TVP Info. Fot. X/@tvp_info

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura