Justyna Dobrosz-Oracz i Mariusza Szczygła. Fot. TVN24/Wikipedia
Justyna Dobrosz-Oracz i Mariusza Szczygła. Fot. TVN24/Wikipedia

To dopiero początek rewolucji. Dwa duże nazwiska na pokładzie TVP

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 113
Były gospodarz "Na każdy temat" w Polsacie Mariusz Szczygieł wyraził chęć "angażu w misję nowej Telewizji Polskiej". Portal wirtualnemedia.pl dotarł z kolei do informacji, że dziennikarz ma dostać autorski program w TVP. To niejedyny powrót do TVP. Od czwartku Justyna Dobrosz-Oracz będzie prowadzić program "Gość Poranka" w TVP Info. Dziennikarka odeszła z "Gazety Wyborczej".

Mariusz Szczygieł od lat 90. związany jest z "Gazetą Wyborczą", gdzie przede wszystkim pracował jako reporter. Był też w dzienniku redaktorem i wiceszefem "Dużego Formatu”. Szczygieł w latach 1995-2001 prowadził także w Polsacie talk-show “Na każdy temat”, który swego czasu był bardzo popularny. 

Szczygieł w TVP

W mediach społecznościowych Mariusza Szczygła pojawił się wpis sugerujący, że dziennikarz przejdzie do nowej Telewizji Polskiej. "Pierwszy raz po tylu latach na zaproszenie z wizytą. Odchodząc z telewizji 23 lata temu, powiedziałem sobie, że jeśli wrócę, to nigdy do żadnego show. Mogę wrócić jako siwy starszy pan z jakimś dorobkiem. Naprawdę tak właśnie myślałem. Tylko nie sądziłem, że ta dojrzałość tak szybko mnie dopadnie. Na razie jestem zobowiązany do milczenia, ale bardzo prawdopodobne, że zaangażuję się w misję nowej TVP" – napisał. 


"Kiedy dochodziłem do bloku F, zatrzymał mnie ochroniarz i miał miejsce wzruszający fakt: 'Wreszcie! - powiedział. - Chyba pana z tej radości ucałuję. Orłosia już ucałowałem'" – dodał Szczygieł. 

Wirtualnemedia.pl dopytały dziennikarza, czy w TVP będzie prowadził nowy talk-show. – Nigdy w życiu bym nie poprowadził żadnego show, a tym bardziej talk. Ale za wcześnie, żeby o czymkolwiek mówić – odpowiedział Szczygieł. Portal ustalił jednak nieoficjalnie, że dziennikarz będzie prowadził w TVP autorski program i “rozmawiał z dużymi nazwiskami o ważnych sprawach”. 

Dobrosz-Oracza powraca do TVP

Szczygieł to nie jedyne głośne nazwisko. Do Telewizji Polskiej po kilku latach przerwy wraca była dziennikarka "Gazety Wyborczej" Justyna Dobrosz-Oracz. – Nie chowam głowy w piasek. Wracam, bo nie jest mi wszystko jedno. Uważam, że trzeba na demokrację chuchać i dmuchać – powiedziała w rozmowie z 'Wirtualną Polską". 

Warto podkreślić, że po zwolnieniu z TVP - w momencie, gdy telewizją zarządzał Jacek Kurski - dziennikarka była bardzo krytyczna i potrafiła wytknąć najmniejsze błędy politykom PiS. Dobrosz-Oracz poprowadzi od czwartku program "Gość Poranka" w TVP Info. Z nieoficjalnych informacji wp.pl wynika, że później będzie prowadzić również autorski program. O przejściu Dobrosz-Oracz do TVP jako pierwszy pisał dziennikarz Salon24.pl, Marcin Dobski. 

MP

Justyna Dobrosz-Oracz i Mariusza Szczygła. Fot. TVN24/Wikipedia

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura