Alpejski Alpejski
3824
BLOG

Dlaczego w Polsce niszczy się „ludzi legendy“?

Alpejski Alpejski Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 375


Przez wiele lat obserwowałem tę niesłychaną i chyba jedynie właściwą polskim realiom nienawiść wobec zasłużonych ludzi.

Ile to pogrzebów wybitnych profesorów widziałem?

Na tych pogrzebach bezczelne „młode wilki” uprzykrzające życie starym mistrzom, wygłaszały mowy pożegnalne, w pierwszym jedynie zdaniu wspominając o zmarłym, a już w drugim, trzecim i setnym chwaląc jedynie własne piórka i bełkocząc o tym, jakimi wspaniałymi uczniami owych starych mistrzów są oni sami, głoszący te pożegnania.

Dziś obserwuję jak traktuje się zasłużonych dziennikarzy, legendy polskiego radia, jaką był Program Trzeci i przypomina mi się tamta zaciekła nienawiść wobec starych mistrzów…

Każde państwo swoje trwanie musi opierać na kontynuacji i szacunku dla dorobku poprzedników. Powinno to dotyczyć zarówno strefy kompetencji aparatu urzędniczego, jak i kultury i sztuki.

Nie da się naprawiać i poprawiać działania instytucji wysadzając je w powietrze! Ile to znakomitych instytutów upadło, bo uzurpatorzy do bycia następcami starych mistrzów okazywali się nie tylko moralnymi, ale taż intelektualnymi zerami?

Ile razy słyszałem stojąc u boku starych mistrzów i do końca będąc im wiernym - zwiewaj ten facet tonie, to i ty pójdziesz z nim na dno?

Nie było to w moim stylu i nigdy nie sprzeniewierzyłem się tym, co czegoś mnie nauczyli, czy to na studiach,czy  w późniejszej pracy naukowej, czy w dziedzinach innych aktywności. Tych, co mnie wypuścili w pierwszy samodzielny lot, na pierwszą wspinaczkę, nadali mi szlify instruktorskie w kilku dziedzinach sportów. Nie opuściłem ich do końca i nie powiedziałem o nich złego słowa i nie powiem, choćby świat się walił.

Pokazuję Wam film niezwykły, tragiczny i pokazujący skalę zła, jaka od dawna toczy wiele środowisk. Ten film porusza mnie do głębi. To pożegnanie Profesora Zina z murami uczelni, którą on zbudował, która była jego dzieckiem. Zastanówcie się, czy niszczenie wszystkich starych legend jest na pożytek Polsce i polskiej kulturze? Zastanówcie się ile Polska straciła i nadal traci.





ps. Godz 15:38

Właśnie przeczytałem, że z "Trójki" odszedł też nasz salonowy kolega w blogowaniu, redaktor "Gościa Niedzielnego" i programów popularnonaukowych Pan Tomasz Rożek. Jego oświadczenie budzi nadzieję, że przyzwoici ludzie zwyciężą wobec podłości.

Moje wyrazy najwyższego poważania Panie Tomaszu!


ps2. Godz 15:40

Bloger Hephalump zamieścił notkę nawiązującą do mojej. Tu w linku: https://www.salon24.pl/u/hephalump/1047896,dlaczego-w-polsce-marnuje-sie-mlode-talenty

Alpejski
O mnie Alpejski

Nie czyńcie Prawdy groźną i złowrogą, Ani jej strójcie w hełmy i pancerze, Niech nie przeraża jej postać nikogo...                                                                     Spis treści bloga: https://www.salon24.pl/u/alpejski/1029935,1-000-000

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura