zhongguo zhongguo
988
BLOG

NA POŻEGNANIE - KILKA SŁÓW

zhongguo zhongguo Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 13

 

 

Ciągle mnie coś gna do tych miejsc, do tych ludzi, do tego niezwykłego świata przeze mnie upodobanego...

Opuszczam Was moi Mili Czytelnicy na kilka długich chwil.

Tak...! zgadliście wyjeżdzam do Chin.

Samolotem z Hanoi dolecę do Ventiane. Potem w obszarach górskich dziewiczego Laosu zadomowię się na kilka dni... powoli przemierzając  się na północ ku granicy chińskiej.

 W Laosie będę po raz pierwszy, dlatego me podniecenie jest ogromne. Mam obawy jak się z jego mieszkańcami dogadam... Znam język dawnych kolonizatorów Indochin, moja ½ jest dwujęzyczno – angielska... Liczę, że i tutaj najbardziej mówiący język świata mi przyjdzie z pomocą. Mimo rocznej nauki laotańskiego języka nie sądzę, że sobie dam radę w głębszej konwersacji.

 

Głównym celem mej tegorocznej włóczęgi jest dotrzeć do narodu Durong

Trasa wytyczona w Chinach, w prowincji Yunnan’u jest interesująca... 


W Yunnan’ie będę piąty raz.

Prowincja ta należy do jednej z mych ulubinych. Mam trzy ukochane chińskie prowincje:

 ·       Guizhou – prowincja mego serca

·       Yunnan – prowincja mych pejzaży

·       Sichuan - prowincja mych gór   

  Odwiedzę kilka mi już znanych miejsc, których obserwacja przyda mi się do porównania ich rozwoju na przełomie ostatniego dziesięciolecia. Wszystko zapowiada się wspaniale.

   Do takiej wędrówki potrzeba mi było wiele informacji, które od ponad roku zbieram.


                   ‘’Każda podróż zaczyna sie od pierwszego kroku’’.

I jak mi kiedyś powiedział  Miły Blogier: 

- lubisz to przysłowie chińskie, bo często je cytujesz. 

Tak lubię je... jest tyle w nim prawdy i dodam jescze inne:

                                    ‘’Każdy krok zostawia ślad’’   

zhongguo
O mnie zhongguo

CHINY - to moja pasja i powołanie. KRAJ, w którym jest najwięcej ludzi do polubienia. JĘZYK, HISTORIA, KULTURA, TRADYCJA ... wszystko mnie interesuje. Wśród moich podróży po Chinach losy wiodą mnie tam gdzie jest zawsze coś do odkrycia </&lt NAGRODA ''za systematyczną prezentację kultury chińskiej i budowanie mostów pomiędzy narodem chińskim i polskim'' (2012 rok)"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości