Klienci zaakceptowali przeniesienie obsługi do sieci.
Klienci zaakceptowali przeniesienie obsługi do sieci.
Blog energetyczny Blog energetyczny
265
BLOG

Polacy polubili umowy online i eBOK

Blog energetyczny Blog energetyczny Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

170 procent – o tyle wzrosła liczba umów online zawartych w kwietniu między klientami a PGNiG. To dokładnie 30 razy więcej niż w lutym. Czasem więc #zostańwdomu może okazać się bardzo wygodne.

Z powodu pandemii koronawirusa Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo dla bezpieczeństwa pracowników i klientów zamknęło stacjonarne biura obsługi klienta (BOK). A jest ich w kraju około 140. Jednak PGNiG Obrót Detaliczny, czyli spółka córka koncernu, która zajmuje się sprzedażą gazu i prądu, przeniosła biznes do sieci. Okazało się, że eBOK w wersji na komputer i jako aplikacja w smartfonie to strzał w dziesiątkę, co pokazują wspomniane liczby. W kwietniu podpisanych zostało w ten sposób 7 175 umów, podczas gdy dwa miesiące wcześniej było ich jedynie 236. 


Już na samym początku widać było, że zainteresowanie klientów taką formułą współpracy cieszy się sporym powodzeniem. 

Klienci PGNiG zdecydowanie polubili też płatności online. Tu kwiecień był również rekordowy – takich transakcji było aż 246 012. I kolejny rekord: liczba wysłanych formularzy kontaktowych przez klientów sięgnęła 40 930 – to aż pięćdziesięcioprocentowy wzrost w porównaniu do marca. Ponadto w kwietniu wprowadzona została również możliwość elektronicznego polecenia zapłaty, co nie wymaga od klienta pamiętania o terminach opłat rachunków. To pierwszy taki eBOK w Polsce.


Cyfryzacja usług PGNiG

Paradoksalnie pandemia koronawirusa przyciągnęła do obsługi online tych wszystkich, którzy wcześniej z niej z różnych powodów nie korzystali, bo woleli na przykład osobiście o coś dopytać w punkcie obsługi albo woleli telefonicznie podać stan licznika. Jednak wiele wskazuje na to, że ci klienci, którzy przekonali się do usług w eBOK, pozostaną już online, nawet jeśli ponownie otwarte zostaną biura i punkty obsługi. Nawet ci, którzy z dystansem korzystają z nowinek technologicznych na stronie, mają do dyspozycji film instruktażowy pomagający założyć konto. 

Tym bardziej, że eBOK umożliwia załatwienie praktycznie wszystkiego, co ma związek z obsługą użytkowania gazu ziemnego. Nie chodzi tu jedynie o zawarcie nowej umowy gazowej, czy podanie stanu licznika gazu lub prądu albo sprawdzanie archiwalnych i bieżących płatności. Można sobie sprawdzić również zużycie gazu, prądu, zmienić grupę taryfową, a nawet zmieniać dane w umowie. 

Niezależnie od eBOK funkcjonuje oczywiście infolinia telefoniczna, gdzie konsultanci odpowiadają nie tylko na pytania telefoniczne, ale i na maile od klientów oraz pytania przesyłane za pośrednictwem formularza kontaktowego w eBOK. 

Polska Spółka Gazownictwa także w sieci

Działalność online rozszerzyła również Polska Spółka Gazownictwa z Grupy Kapitałowej PGNiG. Przez Internet można złożyć wniosek o określenie warunków przyłączenia (dla nowych klientów osiadających tytuł prawny, którzy chcą się przyłączyć do sieci gazowej), wniosek o określenie możliwości przyłączenia (dla klientów bez tytułu prawnego, badających możliwości), wniosek o zawarcie umowy o przyłączenie i wreszcie przyłączenie operatora czy biogazowni (to oferta dla przedsiębiorców zainteresowanych przyłączeniem, zajmujących się dystrybucją, magazynowaniem albo wytwarzaniem biogazu). 

KB


Blog o energetyce prowadzony przez zespół Salon24.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka